Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
TDI - ciężko pali, błąd wałka rzorządu (g40) - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: TDI - ciężko pali, błąd wałka rzorządu (g40) (/Thread-TDI-ci%C4%99%C5%BCko-pali-b%C5%82%C4%85d-wa%C5%82ka-rzorz%C4%85du-g40)

Strony: 1 2 3 4 5


Czujnik G40, polożenia wału ASZ - Funny Boy - 10-02-2013

Witam wszystkich,

Problem polega na tym, że od pewnego czasu silnik wchodził w takie drobne drgania jednak nie wykazywał żadnych błędów. Otóż wczoraj sam zgasł i pokazał się błąd:

Saturday,09,February,2013,22:42:10:55062
VCDS Version: Release 11.11.2

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ASZ.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 BH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1591
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00020
VCID: 5EB82912DA2CB43
1 Faults Found

19463 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 35-00 - No Signal

Jak rozumiem poleciał w kosmos czujnik położenia wału i chcę zapytać gdzie go zlokalizować ? Gdzie się on znajduje ? W różnych motorach jest inaczej montowany. Mój silnik to ASZ
Auto pali ale trzeba kręcić kilka sekund aby zapalił, nie wiem czy można tak jeździć ale przeszkadza mi ta usterka i chcę to usunąć. Podobnego tematu nie znalazłem tu na forum


RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ - wesol - 10-02-2013

masz napisane wyraznie Camshaft czyli walek rozrzadu. PRzecież jest prawie na wierzchu jak sciagnies zpokrywe od paska rozrzadu. WOdac go odrazu. Kabelek idzie tu po d pokrywa wewnetrzna i masz tu pomierzy litrem oleju a alternatorem takie dwie wtyczkijedna siwa i jedna czarna. TO sa wtyczki od wlansie od czujnika walka rozrzadu i wału korbowego. We wszystkich tdi PD tak jest.

Zanim zaczniesz wymieniac ten czujnik to sprawdz te kable i wtyczke bo moze poporstu z wiekiem zasniedzialo i nie łaczy.
Zapewne masz problemy z odpalaniem co- dlugo kreci jak nie ma sygnalu z teog czujnika.


RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ - Funny Boy - 10-02-2013

Tak właśnie jest do wczoraj palił na dotyk choć od czasu do czasu dziwnie silnik pracował jakby delikatnie przerywał, wczoraj sam zgasł i pali już tylko z opóźnieniem tak około 4 sekundy


RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ - wesol - 10-02-2013

jak z opoznieniem to dlatego ze nie ma sygnalu od walka. Jakby nie bylo sygnalu od walu korbowego to by wcale nie odpalił.
Sprawdzaj kabloteke, popsikaj we wtyczki, sprawdz mocowanie tego czujnika, mozesz go oczyscic bo zazwyczjananim sie zbieraja opiłki itd. Wtyczke przy eCM tez mozesz rozpiąć i obadac.


RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ - Funny Boy - 10-02-2013

dziś zdemontowałem owy czujnik i wygląda jak z fabryki, styki czyste, żadnej korozji. Na portalu aukcyjnym zamówiłem drugi oryginalny za dobre pieniądze. Czy po montażu robi się jakieś adaptacje ? czy od razu wszystko wraca do normy ?

czytałem na innych forach, że ludzie mają kłopoty po wymianie nadal występuje problem, jak sprawdzić te trzy piny z instalacji ? i jak w warunkach domowych sprawdzić czujnik ?


RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ - wesol - 11-02-2013

najprostszym mierniczkiem lub zarowczka z bateryjka tez sprawdzisz. Zakaldasz nowy i jedziesz, nic nie trzeba robic.


RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ - Funny Boy - 11-02-2013

no nic dziękuję za cenne informacje, dam znać jak podmienię czujnik czy problem ustał


RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ - Funny Boy - 11-02-2013

Dziś zmierzyłem czujnik i instalację. I tak czujnik nie posiada oporu jakbym nie podłączał miernika natomiast w instalacji mam dwa napięcia około 5V i drugie z sygnału około 0.5-1V. Czy są to poprawne wartości ?


RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ - Funny Boy - 12-02-2013

Jestem po wymianie czujnika i niestety nic się nie zmieniło... Nie wiem jak szukać problemu ? Uszkodzona instalacja ? Mam jeszcze drugi błąd odnośnie czujnika oleju/temperatury w misce olejowej. Poza tym brak błędów. Auto nadal pali z opóźnieniem i pokazuje się olejarka na fisie z monitem oilsensor werkstatt
Czyżby rozrząd czy też instalacja ? Podmieniałem dziś sterownik silnika na inny bez immo i auto pali tak samo z opóźnieniem. Drugi czujnik wału korbowego działa ponieważ po odpięciu auto nie zapala. Po wymianie górnego czujnika na nowy z ASO nadal ten sam komunikat "NO SIGNAL"
Podobno instalacja potrafi paść na zagięciach czy to prawda ? Posiada ktoś rozpiskę małej wtyczki od ECU aby na krótko doprowadzić sygnał z górnego czujnika położenia wałka ?


RE: Czujnik G40, polożenia wału ASZ - wesol - 12-02-2013

odpinasz wtyczke od tego czujnika i mierniczkiem szukasz przejscia od pinu wtyczki czujnika do wtyczki od ECM ( komputera silnika). Pisalem chyba ze sprawdzamy wpierw instalacje. Zawsze ale to zawsze robi sie to co najprostsze i najtansze czyli wpierw kabloteka a pozniej podmianki czujników i komputerów.