Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Benzynowy--64)
+---- Wątek: problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. (/Thread-problem-z-silnikiem-2-8-vr6-na-zimno)



problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - tomcio11a1 - 13-12-2015

Witam jestem tutaj nowy . Posiadam VW Sharana mk1 2.8 vr6 syncro z 1997roku i mam z nim problem odnośnie silnika. Po odpaleniu pracuje ładnie na wolnych obrotach ,, gdy po chwili dodam mu gazu powyżej 2500 obrotów przestaje pracować na 2 cylindrach lub gaśnie,po ok 3 minutach gdy ponownie go odpalè pracuje juź normalnie. A po rozgrzanie do ok 50 stopni mogę mu deptać do odcięcia i jest ok. Bardzo proszę o jaką kolwiek pomoc.


RE: problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - Kamil - 14-12-2015

Wszystkie tak mają. Sprawdź sobie czujniki ciśnienia oleju czy nie leje się przez nie olej, znajdują się na obudowie filtra oleju. Wymieniłem, dolałem oleju do maksa i problem zniknął ale i tak na zimnym silniku VR6 się nie butuje.


RE: problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - skimir - 15-12-2015

Jak wszystkie tak mają? Że przestaje palić na niektóre cylindry? Nie powinno tak być, może na zimno telepać, szarpać ale nie powinien przepuszczać zapłonów.

Przeglądnij wszystkie rurki związane z podciśnieniem.


RE: problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - BOGUSS - 15-12-2015

(14-12-2015, 13:46)Kamil napisał(a): Wszystkie tak mają. Sprawdź sobie czujniki ciśnienia oleju czy nie leje się przez nie olej, znajdują się na obudowie filtra oleju. Wymieniłem, dolałem oleju do maksa i problem zniknął ale i tak na zimnym silniku VR6 się nie butuje.

Mnie tam nic się nie dzieje.
Ciepły czy zimny ciągnie zawsze i nic nie przerywa.
Motor AMY.


RE: problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - tomcio11a1 - 16-12-2015

Juź nie wiem co mogę zrobić, juź zmieniłem wszystko co możliwe, cewkę, przewody, świece, cały rozrząd wraz z napinaczami, uszczelkę pod głowicą (gonił mi płyn chłodniczy na pierwszy cylinder) zawór recyskulacji spalin. I teraz nie wiem,czy pierścienie już słabe czy sonda lambda moźe pada. Bo tylko to jeszcze zostaje.


RE: problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - wesol - 16-12-2015

Przy zimnym silniku lambdy nie sa brane pod wuwage przez ECM.


RE: problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - skimir - 16-12-2015

Czy przed zdejmwaniem głowicy też tak się działo?
Rozrząd dobrze ustawiony?

Może przepuszcza na zaworach? Zrób pomiar ciśnienia sprężania przez jakiegoś kumatego mechanika. Pomiar na zimno. Jak będą różnice to z próbą olejową...

Tak jak pisałem - zadbaj o idealną szczelność dolotu i wylotu. Te silniki są czułe na drobne nieszczelności. Kiedyś mi lekko pękł jakiś wężyk podciśnienia i już na ciepłym silniku były problemy z odpaleniem.


RE: problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - tomcio11a1 - 16-12-2015

Przed wymianą uszczelki było jeszcze gorzej. Od razu po odpaleniu szalał silnikiem i po kilku sekundach załasywał normalnie. , od wczoraj dość znacznie skończyło mi spalanie. Poniżej 22 litrów nie schodzi choć nie wiem jak luźno bym jechał. I kopci na zimno jak parowóz.


RE: problem z silnikiem 2.8 vr6 na zimno. - tomcio11a1 - 31-12-2015

W moim Szarik silnik umarł ciśnienie na dwóch tłokach zaledwie 5.5 Bara na reszcie około 7.2 bara.