Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTOMAT, PROBLEM Z ODPALANIEM :( - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTOMAT, PROBLEM Z ODPALANIEM :( (/Thread-SHARAN-1-9-TDI-2006-AUTOMAT-PROBLEM-Z-ODPALANIEM)

Strony: 1 2 3


SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTOMAT, PROBLEM Z ODPALANIEM :( - silnor3ki - 15-03-2015

Jestem tutaj nowy więc witam wszystkich Smile

Od niedawna mam problem z moim Sharanem i chciałbym prosić o pomoc.

Samochód odpalał gorzej z dnia na dzień przez 3 dni po czym 4-go dnia nie odpalił wcale (kręciłem aż padła bateria).
Pompka paliwa ze zbiornika podaje paliwo do filtra. Filtr paliwa jest wymieniony. Wtyczki na pompowtryskach przeczyszczone.
Podpiąłem Vaga ale tylko mam takiego co ma możliwość zczytania błędów (ewentualnie skasowania). Nie mam takiego co ma podgląd "na żywo" parametrów.
Rozrząd w samochodzie był niedawno wymieniany (10 tys km temu)
Świece żarowe wymieniane.
Wszystko działało sprawnie do niedawna.
W tym momencie samochód kręci i kręci i nie daje żadnych oznak życia. Nie "zagada" nawet na sekundę. Próbowałem psiknąć delikatnie środkiem do odpalania przez kolektor ssący. Zagaduje na chwilkę ale tylko z pomocą środka do odpalania, jak przestaję go podawać to zero reakcji.
Wygląda to tak jakby nie podawał w ogóle paliwa.
Vag wywalił błąd wtryskiwacza na cylindrze nr. 4 "Contribution balance fault"
"Pump-Jet valv cylinder 4 (N243): Regulation range exceeded: P1270"
oraz
"Coolant fan control 1: Open or Short to Ground: P1672"
oraz
"Powertrain Data Bus: Software Version Monitoring: P1855"

Moje pytanie jest takie czy jeżeli jeden wtrysk byłby walnięty (co może wynikać z powyższego ) to czy auto wtedy by nie zagadało wcale na pozostałe 3 cylindry ?

Kolejne pytanie to czy ten błąd o oprogramowaniu w automatycznej skrzyni może mieć coś wspólnego z odpalaniem i czy ewentualnie jest taka możliwość, że oprogramowanie skrzyni może w jakiśkolwiek sposób zablokować odpalenia auta ?

Domyślam się, że trzeci błąd dotyczący czujnika wentylatora chłodnicy nie ma za wiele wspólnego z odpalaniem samochodu.

Mam ograniczone możliwości co do przetestowania tego samochodu za pomocą jakiegoś konkretnego Vaga i z pomocą mechanika ponieważ samochód nie jest w kraju.

Rozrząd był wymieniany i pasek jest mocno napięty - czy istnieje możliwość, że przeskoczył o zęba albo w jakikolwiek inny sposób się przestawił ?

Czujnik prędkości wału korbowego wymieniony na nowy - nic to nie dało.

To raczej będzie głupie stwierdzenie ale nie wiem nawet jaki jest kod silnika ponieważ nie mogę go nigdzie znaleźć - na pokrywie od rozrządu jest naklejka ale nie ma tam oznaczenia silnika :/

Z tego co już wyczytałem wiem tyle, że nie za bardzo idzie to zdiagnozować bez odpowiedniego sprzętu (pomierzenia kompresji, pomierzenia ciśnienia paliwa czy sprawdzenia "na żywo" podczas kręcenia przy pomocy diagnosty i podpięcia Vaga innych parametrów pracy motoru) ale może ktoś ma jakiś pomysł i miał podobny przypadek i mógłby mi podpowiedzieć co jeszcze mogę sprawdzić ?

Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.









































RE: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTO PROBLEM Z ODPALANIEM :( - wesol - 15-03-2015

sciagnij sobie pelna wersje vaga to bedziemy szukac bo tak to mozna sypac jak z rekawa mozliwymi przyczynami. Pytanie tylko czy to jest automat czy manual bo nic nie podajesz z danych silnika. Na tej nalepce na pokrywie rozrzadu bedzie kod silnika ale i w bagazniku po stornie lewarka bedzie tez wlpka i bedzie kod silnika itd.


RE: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTO PROBLEM Z ODPALANIEM :( - silnor3ki - 15-03-2015

Podałem, że automat, w temacie i w opisie. Mam tylko czytnik VAG 405, nie mam kabla pod lapka. Błędy ten czytnik zczytuje z ECU chyba tak samo jak każdy inny software pod PC z kablem ( z tym, że ten kabel jest drogi a i tak nie mam za bardzo możliwości zakupu go tutaj )
Ten czytnik co mam nie ma podglądu parametrów w czasie rzeczywistym tylko :/
Kod silnika właśnie sprawdziłem w bagażniku (bo na silniku nie ma na tej wlepce)
Jest to BVK.
Może mi ktoś proszę podesłać link ze schematem ustawienia rozrządu do tego silnika ? Jak będzie dobra pogoda to zacznę może od sprawdzenia rozrządu.





RE: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTO PROBLEM Z ODPALANIEM :( - maciek-basia - 15-03-2015

witam prosze bardzo


RE: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTO PROBLEM Z ODPALANIEM :( - silnor3ki - 15-03-2015

łoo, no to pięknie, dwa dni czytania zanim się zabiorę za to Wink



RE: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTO PROBLEM Z ODPALANIEM :( - silnor3ki - 15-03-2015

A mógłby mi ktoś powiedzieć jak mam sprawdzić ten rozrząd najprościej please :/ bo przeczytałem ten manual ale tam jest wszystko o zmianie paska a ja tylko chciałem wiedzieć gdzie i jak mają być znaki a nie będę zdejmował paska i ustawiał wszystkiego od nowa. Nie widzę takiej informacji w tej instrukcji.
Wymieniałem już rozrząd kiedyś w innym samochodzie i nie miałem problemów ale tam wiedziałem co i jak ma być w którym miejscu ustawione.

Z góry dziękuję Smile


RE: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTO PROBLEM Z ODPALANIEM :( - wesol - 15-03-2015

po mojemu to zel sie do tego zabierasz. Nie wiem w czym porblem. Laptop i kabel za 30 zl z allegro i robisz pelna diagnostyke auta a tak to bedziesz po omacku szukal. Bez danych z listy to kiepskie diagnozoawanie. Po bledach to mozesz sobie wykryc urwany jakis kabel i chyba tylko to. Nawet nie mozesz zaczac od podstawowej sprawy jak weryfikacja kata synchrnizacji co juz jest sprawa na pierwszy ogień do sprawdzenia. Jak sprawdzic ze obroty walu sa prawidlowe pryz tym odpalaniu??


RE: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTOMAT, PROBLEM Z ODPALANIEM :( - silnor3ki - 15-03-2015

Kabel za 30 zł do samochodu z 2006 roku ? podaj mi linka proszę który to to jutro zakupię jak to tylko możliwe bo wszędzie gdzie pytałem to każdy mi powiedział, że minimum 100 zł a taki dobry do pełnej diagnostyki to 400 zł. Ja mam do innego auta zwykły K+L ale to się nie nadaje do tego Sharana o ile dobrze mnie poinformowano.

Za małą mam wiedzę na ten temat póki co, ale się uczę i mam chęci Smile

Właśnie zauważyłem w podpisie kolegi "wesol" że auto z 2000-2004 rok a do 2004 roku właśnie mam ten drugi interfejs K+L ten Sharan z problemem jest z 2006 roku i jest CAN więc nie da rady się połączyć nim i zdiagnozować tego auta.

Proszę niech mnie ktoś poprawi jeśli jestem w błędzie.



RE: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTOMAT, PROBLEM Z ODPALANIEM :( - wesol - 15-03-2015

nie jest istotny rok produkcji auta tylko rok kiedy go wymyslono. Czy taki sharan z 2002 roku rozni sie czyms od takiego z 2009?? Poza zmianami kosmetycznymi jak plastiki to niczym. Najtańszym kablem diagnozujesz spokojnie- wlasnie takim kkl.


RE: SHARAN 1,9 TDI 2006 AUTOMAT, PROBLEM Z ODPALANIEM :( - silnor3ki - 15-03-2015

A możesz mi podać proszę jak mam się do tego zabrać i gdzie posprawdzać jakie wartości ?
I czy sprawdzę to w ogóle jeżeli auto nie odpala ?
aha, no i jakim programem ? VagCom ?