Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
AdBlue - czujnik poziomu płynu - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra MKII 2010 - (http://www.vw-sharan.pl/forum/forumdisplay.php?fid=7)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/forumdisplay.php?fid=57)
+---- Wątek: AdBlue - czujnik poziomu płynu (/showthread.php?tid=7514)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


AdBlue - czujnik poziomu płynu - piok - 14-02-2015

Witam
Po pełnym tankowaniu (paliwa!), po przejechaniu kilku kilometrów wyskakuje mi komunikat "uzupełnił AdBlue 1100km" i odlicza w dół.
Stało mi się tak 2gi raz, poprzednio komunikat zniknął sam, po przejechaniu kilkuset kilometrów (reset przez włączenie stacyjki przez kilka minut).

Płyn uzupełniałem ok 3tyś km temu, więc raczej go nie brakuje (sam, kupiony na shell, weszło ok 13l. Zresztą, przed uzupełnieniem informacja od niskim poziomie pojawiła się z odliczaniem od 2000km)

Dlatego mam nadzieje ze to jest problem z czujnikiem przy baku adBlue lub coś podobnie prozaicznego.

czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie szukać tych czujników/złączy i czy moje podejrzenia są prawdopodobne?
Jakich błędów w VAGCOM mogę się spodziewać i które sterowniki sprawdzać?

chodzi o Seata Alhambra z 2010 (710/7N1) z silnikiem CFFA (2.0 tdi 100kw)





RE: AdBlue - czujnik poziomu płynu - wesol - 14-02-2015

Trzeba sprawdzic czujnik NOx bo dosc czesto sie kiepszczy. Kabloteke tez oczewiscie sprawdzic. W tych nowszych chyba jest juz lany plyn adblue a nie to dziwadlo co bylo wczesniej ale to chyba wiesz ze te plny nie sa zamienne miedzy sobą.

Acha zapomnialem. Reset vcds'em zrobiles po dolaniu tego plynu??


RE: AdBlue - czujnik poziomu płynu - piok - 14-02-2015

wg. instrukcji obsługi , po dolaniu trzeba na przekręconym kluczyku poczekać kilka minut.i wtedy zadziałało. Do pierwszego pełnego tankowania.

błędy nox niestety jakieś są. Poniżej stan z przed miesiąca, dzisiaj sprawdzę czy coś nowego pojawiło się.
ten pierwszy to jakiś stary, ale ten 2gi wygląda na w nowy (134800 mam teraz na liczniku)

Nie wiem czy to moze mieć związek, ale akumulator mi pada- kilka razy nie odpaliłem po 2-3 dniach postoju i musiałem odpalać na kablach. Akumulator wymieniam na dniach.

Dzięki za wszelkie sugestię
Piok

Address 01: Engine (J623-CFFA) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Part No SW: 03L 906 018 M HW: 03L 906 018 M
Component: R4 2,0L EDC H23 8259
Revision: 44H23--- Serial number:
Coding: 00190012042401080000
Shop #: WSC 00020 999 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018M 003004
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018F.rod
VCID: 34616C929F4C05BE4F5-8061

4 Faults Found:
9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
P229F 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 61
Reset counter: 96
Mileage: 4629 km
Date: 2007.15.20
Time: 18:00:00

15733 - SCR NOx Catalyst Bank 1
P20EE 00 [096] - Efficiency too Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 133114 km
Date: 2044.14.11
Time: 21:58:01

4629 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271)
P068A 00 [032] - De-Energized Performance Too Early
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 133114 km
Date: 2044.14.11
Time: 21:58:01

8169 - Terminal 30
U140A 00 [032] - Open Circuit
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 133114 km
Date: 2044.14.11
Time: 21:58:01

Readiness: 0 0 0 0 0




RE: AdBlue - czujnik poziomu płynu - wesol - 14-02-2015

ja bym osobiscie zaczal od wymiany aku potem kasowanie bledow i reset adblue( uzupenienie trzeba pokazac elektronice) i po jezdzie pare dni odczytal ponownie bledy. Wtedy bedziemy mysleć.


RE: AdBlue - czujnik poziomu płynu - piok - 15-02-2015

Dzięki, tak zrobię.

Wczorajsze skanowanie pokazało więcej świeżych błędów z NOX:

9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
P229F 00 [101] - Implausible Signal
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 134734 km
Date: 2045.14.31
Time: 19:27:44

15733 - SCR NOx Catalyst Bank 1
P20EE 00 [101] - Efficiency too Low
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 134656 km
Date: 2045.14.31
Time: 18:47:28

Czy reset AdBlue da się zrobić VCDS 12.12.3? nie widzę osobnego sterownika do tego, jest gdzieś jakaś instrukcja jak to zrobić?

Piok



RE: AdBlue - czujnik poziomu płynu - wesol - 15-02-2015

Pewneie gdzies w bloku silnika czyli 01 ale gdzie co i jak to nie wiem bo nie mialem okazji dlubac w takim aucie.
Po mojemu to masz albo problem z kabloteka albo z tym czujnikiem.


RE: AdBlue - czujnik poziomu płynu - billykrakow - 15-02-2015

Też stawiam na czujnik ad blue

ja ostatnio nie robiłem nic po dolaniu, po kilkudziesięciu kilometrach samo zgasło.
mam przy tym też błędy z nox i to nie ma związku.

to pokazuje tylko brak płynu.

nic nie trzeba kasować, choć tobie by się przydało ten licznik, nie wiem co się stanie jak dojdzie do 0

Pozdrawiam
Muszę skorygować trochę mój poprzedni post

po jego napisaniu poszedłem uzupełnić adblue przekonany o jego niskim poziomie
teraz zmieniło mi się spojrzenie


jakieś 2 tys km temu zapalił mi się dolej ad blue, potem po następnych kilkudziesięciu check engine (nox), dolałem 2 litry adblue (drogo w butelkach po 1 L za granicą)

po następnych kilkudziesięciu kilometrach adblue samoczynnie zgasło,

check engine skasowany , po następnych kilkuset znów i błędy NOx

byłem przekonany że po prostu miałem mało adblue ale właśnie dolałem 2 litry i zbiornik pełny a to oznacza że ad blue zapaliło mi się mimo obecności w zbiorniku.


mój następny pomysł to NOx
może komputer po wykryciu zwiększonej ilości tlenków azotu analizuje to jako brak adblue ( ten system ogranicza je dość mocno )

a ten czujnik
NOx Sensor 2 Bank 1 analizuje spaliny po całym procesie.


reasumując ,
obaj mieliśmy podobną akcje ,
obaj mamy zwalony NOx

u mnie na szczęście wszystko teraz zgaszone ale i tak wymieniam NOx

mechanik koło Krakowa ma mieć oryginalne w dobrej cenie , w tym tygodniu będę wiedział ile dokładnie.

na ebay jest w Niemczech za 310 €

Pozdrawiam









RE: AdBlue - czujnik poziomu płynu - piok - 17-02-2015

U mnie się trochę zmieniło (co potwierdza wersję przedmówcy).
Zapaliła się kontrolka check engine. (po ok 300km od kontrolki dolania ad-blue) (co ciekawe brak nowych błędów w sterowniku silnika).
Po kolejnych 100km zgasła kontrolka dolania adblue (1/2 baku paliwa, samochód stał wtedy ok 5 minut na jałowym biegu - nie wiem czy to ma związek)

Dzisiaj wymieniłem akumulator (wcześniej planowana wymiana) i pokasowałem wszystkie błędy. Na razie nic się nie świeci ale też prawie nim nie jeździłem. Kolejna większa trasa za 2 tygodnie. Może do tego czasu coś się wyjaśni.

Jednym słowem pewnie trzeba zbierać na nowy NOx.
A może można to regenerować?
Billykrakow, daj znać jak będziesz znał cene.






RE: AdBlue - czujnik poziomu płynu - billykrakow - 05-03-2015

Witam

Niestety dzwonie od 2 tyg ale nie mają jeszcze, coś się pośpieszyli z ofertą.
jak się coś pojawi to dam znać.

i Przy okazji, ma ktoś orientacje jak to jest z częściami i ew zamiennikami, mam na myśli wersję tego samego komponentu.

mam w samochodzie nox 03L907807AD
jak wrzucam to w przeglądarkę to wywala mi często 8K0907807E

rozumiem że jest to inna wersja tej samej części,

i pytanie jak się dowiedzieć czy mogę ją u siebie zastosować i po drugie czy będzie potrzeba coś dograć jak nowa wersja oprogramowana

Pozdrawam





RE: AdBlue - czujnik poziomu płynu - wesol - 05-03-2015

Nie łatwiej i chyba taniej wykastrowac ten dpf?? Zadnych pozniej problemów w przyszlosci.