Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
ECU piny - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Elektryka auta (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Elektryka-auta)
+---- Wątek: ECU piny (/Thread-ECU-piny)

Strony: 1 2


ECU piny - tatumi - 26-01-2015

Witam wszystkich.Na zdjęciach jest sterownik z Alhambry 1.9 tdi 110 KM
z 1999r.silnik AVG.Mam pytanie: na który pin sterownika przychodzi sygnał z czujnika temp.płynu chłodzącego ,który jest odpowiedzialny za grzanie świec żarowych.Albo może trochę łatwiej ,który to przewód w wiązce do sterownika.Sam kombinuje,czytam i nic.Może ktoś to przerabiał.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.


RE: ECU piny - wesol - 26-01-2015

Pin 33 brazowo niebieski kabel, ktory jest wspolny tez z innymi podzespolami w aucie oraz wlasnie jako pin od czujnika temperatury cieczy chlodzacej to pin 14 kolor kabla brązowo zielony.

Dla pewnosci zawsze mozna odpiac wtyczke od czujnika temperatury i sprawdzic ciaglosc przewodu do wtyczki do ECM za zegarami. To bardzo latwe i w 10 minut dasz rade sprawdzic.


RE: ECU piny - tatumi - 26-01-2015

Dziękuje.To pomocna informacja.Z czujnika wychodzą cztery (chyba)przewody z czego to jedna masa.Myślałem żeby dzwonić,ale mam cienko z garażem,a pogoda marna.Chce wpiąć w przewód oszukiwacz temperatury.Moje auto źle pali na gorącym silniku.Chodzi o to żeby świece włączyły się powyżej 50 C.Podobno pomaga przy starych pompach.


RE: ECU piny - wesol - 26-01-2015

tak pomaga. Tak sa cztery piny bo dwa na szafe i dwa do ECM. Pytales o oszukiwanie to podalem te na ECM


RE: ECU piny - tatumi - 27-01-2015

Jeszcze raz dzięki.


RE: ECU piny - mamwi - 27-01-2015

Alo, a dlaczego ci źle pali? Co się dzieje? Nie trzeba oszukiwać ECU tylko znaleźć przyczynę ( rozrusznik, akumulator). Rozrusznik musi rozkręcić silnik do 250 obr żeby komp podał paliwo. Na zimnym pali na "ssaniu" i nie ma problemu. Ale jak ciepły to ssania juz nie ma.


RE: ECU piny - tatumi - 28-01-2015

Jeżeli auto ma duży przebieg jak moje tzn. ponad 22000 km(tyle pokazuje licznik,ile jest naprawdę to jeszcze nie wiem) to przyczyną złego palenia przy rozgrzanym silniku jest przewaznie pompa paliwa.Taka pompa kosztuje pare stówek jak również mapy paliwa itp.Oszukiwacz temperatury to wydatek około 50 zł.To jest spora różnica.Jak założe i zda egzamin to napiszę czy działa czy nie.


RE: ECU piny - mamwi - 28-01-2015

Nie, nie i jeszcze raz nie. Mojej Alabamie leci 17 rok, na zegarze mam 270 000, myślę że realnie może mieć z pół miliona km lub więcej. Jeżeli na zimno pali od strzała (no, może dwa razy zakręcić), a silnik pracuje równo, to i na ciepło ma chodzić.
- Ile czasu masz samochód,
- skąd on jest
- czy wiadomo ci coś o regeneracji rozrusznika,
- kiedy był wymieniany akumulator?
Uwierz mi, nie ma potrzeby tak drastycznej ingerencji w sterowanie. Rozrusznik wyjmiesz sam, rozkręcisz go też sam. Żadna filozofia. U mnie po dwóch szczotkach zostały tylko sprężynki, a z dwóch kolejnych tylko listki. Zaniosłem sam szczotkotrzymacz do elektryka i wziął 40 zł za wymianę szczotek (oczywiście szczotki w cenie). I nagle, w cudowny sposób, naprawiły się dawki startowe, mapy wtrysku, nastawnik na pompie, pompa i HGW co jeszcze, bo już różne cuda czytałem.
Jeżeli ktoś nie pchał niepotrzebnie łap do samochodu (mam na myśli wszechwiedzącego Janka mechanika ustalającego usterki na "słuch"), lub nie jest to wynik eksperymentu blacharskiego z przystankiem z Wolfsburg-a, to zaczynaj od rzeczy najprostszych, które ulegają normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu. Na 80% nikt nigdy nie wyciągał rozrusznika, chyba że patrz powyżej.
A jeżeli to wszystko gra, to dopiero wtedy trzeba zaczynać się martwić i kombinować.


RE: ECU piny - tatumi - 29-01-2015

auto mam od trzech lat.to holender.akumulator też 3 lata 74 ah.no a rozrusznik na ucho kręci dobrze.podejrzewam pompe bo czasami widzę bańke powietrza w dolocie od filtra.tak jakby nie trzymała lub była nie szczelna.przy -10 i więcej też źle pali.jak chwyci wreszcie to chodzi nie równo a za mną siwy dym i czarne chmury.



RE: ECU piny - mamwi - 29-01-2015

Na ucho mój też dobrze kręcił. Aż któregoś ranka musiałem go potraktować styliskiem od siekieryTongue. Co do baniek powietrza to sprawdź czy nie zginł ci trójnik przy zbiorniku, do którego podłączony jest dogrzewacz. Widać go na przewodzie paliwowym. Sprawdzałeś świece, wtryski?