Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Błędy silnik 1.8t - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Diagnostyka VAG (/forumdisplay.php?fid=14)
+---- Dział: Kody błędów (/forumdisplay.php?fid=16)
+---- Wątek: Błędy silnik 1.8t (/showthread.php?tid=6905)



Błędy silnik 1.8t - loker - 30-11-2014 01:21

Witam wyskakują mi nast. błędy:
17852 - Potentiometer for EGR (G212): Implausible Signal
P1444 - 35-00 - -
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Open Circuit
P1116 - 35-00 - -
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1: Performance too Low
P1103 - 35-00 - -
16727 - Camshaft Position Sensor (G40): Signal too High
P0343 - 35-10 - - - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity
P0134 - 35-10 - - - Intermittent
16946 - System Voltage: Too Low
P0562 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
Po usunięciu zostają jedynie:17524 oraz 17852. Po przejechaniu kilkuset kilometrów wszystkie jednak wracają. Auto zagazowane od dwóch lat na stag4, wtryski hana zielone. Rzecz w tym że jeżdżę na 'checku' odkąd został założony gaz. Nigdy zbytnio on mi nie przeszkadzał ale w ostanim czasie auto wyrażnie straciło na mocy i zwiększyło się spalanie tj. min 13,5l max 20l(lato po mieście+klima oraz np.6 osób+przyczepka mocno załadowana). Można powiedzieć że to nie dużo ale to moja druga Alhambra z tym silnikiem i w poprzedniej nie miałem takiego problemu oprócz palącego się checka który pokazywał sie sporadycznie i sygnalizował złą mieszankę. Gaz teoretycznie wyregulowany dobrze, 'spec' twierdzi że idealnie ale nie daje mi spokoju to że błędy wyszły po zagazowaniu. Pytanie jest takie czy szukać winy tych błędów w inst. gazowej czy wymiana sondy+egr (Czytając na forum wszystko by na to wskazywało). Może ktoś miał podobny problem? Pozdrawiam.


RE: Błędy silnik 1.8t - moherydz - 30-11-2014 17:19

Na początek wyeliminowałbym te spadki napięcia. Sprawdzić stan akumulatora, ładowanie, poprawić klemy.


RE: Błędy silnik 1.8t - Peszek - 30-11-2014 19:38

Właśnie tak jak kolega pisał sprawdź czarną skrzynkę.


RE: Błędy silnik 1.8t - loker - 03-12-2014 12:14

Ok sprawdzę, chociaż aku wymieniłem w zeszłym tygodniu i przy okazji sprawdzane było ładowanie, pokazało że wszystko wzorowo. Chociaż nie wiem czy miałoby to wpływ na sondę lub egr, pozdrawiam


RE: Błędy silnik 1.8t - Peszek - 03-12-2014 17:31

Bardziej sprawdź czarną skrzynkę bezpieczników ,potrafi się wypalić i wtedy może pokazywać dziwne rzeczy.


RE: Błędy silnik 1.8t - jrdx - 03-12-2014 20:44

Witam, opisy błędów:
17852 Czujnik pozycji zaworu recyrkulacji spalin EGR - wartość, problem wykonawczy
17524 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - otwart obwód grzałki
17511 Sonda Lambda 1, bank 1 - obieg elementu grzejącego - zwarcie do plusa
16727 Czujnik wału rozrządu CMP A, bank 1 - wysoki sygnał
16518 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1 - brak sygnału
16946 Zasilanie systemu - niskie napięcie
18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
Zawór EGR wymontować i oczyścić, oczyścić rurkę łączącą EGR z przepustnicą, zrobić adaptację przepustnicy. Sonda Lambda przed katalizatorem do sprawdzenia kable lub wymiana. Czujnik wału rozrządu do sprawdzenia kable. I tak jak wyżej pisano akumulator.