Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
2.8 V6 bład 16395 - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Benzynowy--64)
+---- Wątek: 2.8 V6 bład 16395 (/Thread-2-8-V6-b%C5%82ad-16395)



2.8 V6 bład 16395 - Sigma_74 - 17-08-2014

Witam
wymieniłem już cewkę, a dalej wyskakuje błąd 16395 a drugi to 17559.
auto idzie jak wściekle,
jakieś sugestie ?


RE: 2.8 V6 bład 16395 - skimir - 17-08-2014

No ale te błedy nie są związane bezpośrednio z uszkodzeniem cewki.

Jeden to błąd nastawnika rorządu a drugi błąd mieszanki.
Też walczę z podobnymi błędami - wszystko kręci się wokół łańcucha rorządu, który może być rozciągnięty lub za słabo naciągnięty.

Poczytaj na forum tematy związane z rozrządem VR6 i zrób testy VAGiem.

Swoją drogą zastanawiam się (może bardziej obeznani z tematem się dołączą do przemyśleń) czy zbyt bogata/uboga mieszanka może w dłuższym czasie generować błąd nastawnika wałka.
Ciekawe czy pomiar składu mieszanki będzie mieć wpływ na zmianę faz rozrządu? Bo jeśli tak, to można by się spodziewać dążenia do osiągania większych kątów przestawienia rozrządu niż umożliwia to nastawnik - w konsekwencji pojawiał by się błąd.



RE: 2.8 V6 bład 16395 - Sigma_74 - 17-08-2014

nie cewkę a sondę lambda

jak podpiołem vaga to wartość z 0,00 przy gazie doszła do 31, więc o jedno oczko wyciągniety.

planuję wywalić skrzynię i wymienić 5 ślizgów + łańcuch + inne rzeczy

masakrycznie drogie sa miksery ;(



RE: 2.8 V6 bład 16395 - skimir - 17-08-2014

A co mierzyłeś tym vagiem że wyciągnąłeś taki wniosek?

Zanim zabierzesz się do roboty dobrze wszystko zdiagnozuj. Ja robiłem rozrząd rok temu i znów jest jakiś problem.


RE: 2.8 V6 bład 16395 - Sigma_74 - 17-08-2014

ja byłem w ECU Projekcie, podpioł vaga na którymś kanale 90 - 93 i pokazało że naciągnięty.

kwestia czy wariatory są dorbre, bo mozę być to wariator, ale to po zdiagnozowaniu przed robotą.
decyzja blisko podjęcia, najprawdopodobniej serwis autoryzowany VW, pan " młotek" chce 400 - 600 zł mniej niż serwis.
wiem że to duzo, ale wolę mieć gwarancję serwisu autoryzowanego i z nimi się bujać w razie W niż pana "młodka" i co dalej ?

także jutro ostatnie ustalenia i serwis
koszty na granicy 2800 - 3300 zł robota z materiałem.
i [automat-usunięto wulgaryzm]
fakt ze check sie nie zapala, ale w dlaszym ciagu 16395 sie pojawia w silniku.
jakies sugestie, nadmienię że kompletny łańcuch wymieniony.
i [automat-usunięto wulgaryzm]
znów bedzie serwis VW - chyba bledem było zawierzenie serwisowi VW

prawdopodobnie zle zamontowali napinacz i jak postoi schodzi z niego olej i tarabani sie masakrycznie, po 10 - 20 sekundach jest juz cichutko jak makiem zasiał
wróce do wrocka odstawiam, niech znów wywalają i poprawiają Wink
wyrwę zastęczego sharaniaka nowego porównam.