Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63)
+---- Wątek: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał (/showthread.php?tid=5146)

Strony: 1 2 3 4 5 6


Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - centrino - 04-02-2014 15:59

Takie mam pytanie dotyczące turbosprężarek. Wyraźcie proszę swoje opinie w tym temacie.

Mianowicie chodzi mi po głowie kwestia wymiany/regeneracji turbosprężarek. Co Wy jako użytkownicy samochodów z tym urządzeniem preferujecie gdy dochodzi kres dmuchawki w aucie:

1. Regeneracja własnej bądź zakup na wymianę zregenerowanej (koszt 600-1000zł)
2. Zakup używki (500-700zł)
3. Zakup regenerowanej fabrycznie (przez firmę Garret) koszt około 1800-1900 przy oddaniu swojej.

Napiszcie jakie są odczucia własne a także ile kilometrów przejechaliście po wymianie/regeneracji.
Jaki warsztat dokonujący regeneracji polecacie.


RE: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - przemo - 04-02-2014 16:31

Ja u siebie zakupiłem używkę za 500zł i jestem zadowolony.
Póki co przejechałem na niej 3-4 tyś km i jest naprawdę super.

Co do regeneracji to teoretycznie masz rok gwarancji bez limitu km ale trzeba znaleźć naprawdę dobry zakład.

Co do regeneracji przez firmę Garret nie będę się wypowiadał bo nawet nie słyszałem o takiej możliwości.


RE: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - bajabaj - 04-02-2014 17:02

Co prawda w 2.7 cdi , regenerowałem turbo i przejechane 100.000 km i dalej działa. Polecam regeneracje w Wa-wie na obozowej , jeden z najstarszych zakładów i robią turbiny m.in do wyczynu.


RE: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - pretor - 04-02-2014 17:06

Osobiście regenerowałem w swoim życiu 2 turbiny, jedną swoją z audi 100 quattro 2,2 turbo (przejechałem potem tym autem około 100tyś.) i jedna od kolegi z Opla Zafiry 2,0 dti (kolega zrobił już około 50tyś. i dalej jeździ tym Oplem).

Moja turbina z Sharana jest na razie jeszcze sprawna ale jeżeli zacznie jej coś dolegać to na 100% zdecyduje się na regeneracje w warsztacie w którym kiedyś to już robiłem, a który daje 1 roczną gwarancje na swoją robotę i w razie "W" bez gadania wymienia turbinę na inną.


RE: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - wesol - 04-02-2014 17:12

duzo zalezy od tego jakie to turbo ma byc. te ze zmienna geometrią nie daja sie regenerowac.
[Obrazek: min_ce89966d7c934782a47c442fa781f61.jpg]

Te na WG mozna regenerowac lub nawet caly koras zakupic. Regeneracja za 800 zl to zadna regeneracja bo czesci z zamiennika sa wlasnie w tej cenie wiec nie wierzcie w to ze to dobra opcja. Gwarancja w wiekszosci przypadkow to mit bo ciezko cos wywalczyc. JEdynym przedstawicielem na Polske jest Moto Remo wiec jesli ktos ma w swoejej ofercie takie suszarki to albo od nich albo przywozi z innego kraju.

Sporo regenerowanych tubin nawymienialem i zawsze cos bylo nie tak. A to gwizdalo a to przepuszczalo spaliny na zawiasie od sterowania zmienna geo a to sie wykrzaczalo a to pozno wstawalo takie turbo. Moze komus to nie przeszkadza ale ja musze miec tak jak powinno byc.


RE: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - bamber - 04-02-2014 17:39

Regenerowałem w szariku AFN i 6 lat latała do sprzedaży, dalej nie wiem.
Turboserwis Katowice.


RE: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - kubabike - 04-02-2014 18:12

Ja swoja regenerowalem w op turbo w Zgierzu. Poki co 2 lata jest ok, 35k ujechane


RE: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - marcyb3 - 04-02-2014 19:44

ja kupiłem używke i jestem bardzo zadowolony,nie wierze w to ze dobrze bedzie zregenerowana turbawka,a co orginał to orginał.


RE: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - wesol - 04-02-2014 19:59

Ja polecam zadzwonic do Moto Remo. Ja akurat kiedys zadzwonilem i pogadalem z gosciem sobie troszke. Wczesniej powiezialem ze jestem mechanikiem to odrazu mi mowil ze robia regeneracje ale tylko tych B&W bo garrett nie jest regenerowany. Nie ma czesci to nie robią. Prosta zasada. Mowil ze albo uzywka sprawna albo nowa w przypadku garretta.


RE: Turbosprężarka używka/regeneracja/oryginał - mirekm71 - 04-02-2014 21:37

Nie wiem jak zostala zregenerowana moja nieregenerowalna sprezarka ale doswiadczylem smierci suszarki dn23.12.2013. Chyba nie ma nic gorszego jak awaria taksowki na dzien przed swietami. Dodzwonilem sie do chlopaka w Bierutowie na ul Namyslowskiej- tutaj http://www.turbonaprawa.eu/ofirmie.html . W przeciagu dwoch godzin zalatwil sprezarke i zawiozlem mu samochod o 11-tej. O 15.30 odebralem zrobiony samochod. Nie widze roznicy pomiedzy ta sprezarka a oryginalna pomijajac, ze teraz nie wpada w notlauf i samochod bierze mniej oleju mysle ok 2x mniej niz wczesniej. Dokladnie nie sprawdzilem bo przelal z pol litra i na razie nie dolewalem. Przed regeneracja jezdzil ok dopiero powyzej 3500 obr wpadal w tryb awaryjny. Na 5000tys km bral litr oleju. Od naprawy jeszcze ani razu nie wpadal w notlauf, nie dolewalem oleju i na razie zrobilem 9000 km.

Najwazniejsze. Cena z montazem 850zl! :-)