Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
BVK Problemy z paleniem - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: BVK Problemy z paleniem (/Thread-BVK-Problemy-z-paleniem)



BVK Problemy z paleniem - Mr_antek - 13-01-2014

Witam Wszystkich.
Od niedawna mam problem w moim sharanie z 2006r. z silnikiem bvk 1.9 tdi 116KM, gaśnie lub nie chce zapalić nie zaobserwowałem żadnej reguły w jego zachowaniu. Czasem rano nie chce zapalić, a czasem potrafi po przejechaniu kilku kilometrów zgasnąć. Filtr wymieniony myślałem że to może wina parafiny ale nie. Pompka po przekręceniu kluczyka pracuje. Na plaku odpala. Brak błędów silnika. Za wszelkie podpowiedzi wielkie dzieki


RE: BVK Problemy z paleniem - motik1 - 13-01-2014

witam a sprawdzales immobilaizer podepnij pod kompa sprawdż może on szwankuje


RE: BVK Problemy z paleniem - m-blue - 13-01-2014

A immo by nie wyrzucił kluczyka na zegarach?


RE: BVK Problemy z paleniem - Mr_antek - 17-01-2014

Witam ponownie
a w jaki sposob sprawdzic immobilajzer jesli on normalnie zapali a potem w czasie jazdy zgasnie i po zaaplikowaniu plaka znowu odpala. musze jeszcze sprawdzic pompke w baku czy nie jest brudna.


RE: BVK Problemy z paleniem - mirekm71 - 17-01-2014

Jesli bylaby to wina immo to po wypaleniu plaka silnik znowu by zgasl. Ewidentnie nie dochodzi do niego paliwo. Zaloz przezroczysty przewod od filtra do pompy i patrz czy sie nie zapowietrza a jak nie to moze byc wina pompy tandemowej. Nowy filtr paliwa nie wyklucza nieszczelnosci. Mozesz tez zalozyc butelke bezposrednio do filtra i obserwowac pobieranie paliwa oraz wykluczyc problemy od filtra wstecz.


RE: BVK Problemy z paleniem - wesol - 17-01-2014

Mozna podlaczyc manometr i kontorlowac cisnien jakie jest i prze tandemowka i za tandemowką. Pryczyna takze mogą byc oringi na pompowtryskach ale to w przypadku jak silnik ma problemy z odpaleniem itp a nie z ejedziesz kawal i potem ci gasnie. Liche uszczelnienie na pompkach bedzie powodowac zapowietrzanie sie sie ukladu paliwowego a takze moze przy odpalaniu poddymiac tak jak tez moze przybywac oleju w silniku (mieszanie ze z ropą).
Pamietajcie ze jak rano przekrecisz kluczyk nawet ze 4 razy to pompka w baku owszem przepompuje uklad ale tylko do pompy tandem. Tandem ma wejscie i wyjscie na powrót.
Tak jak tu inni doradzali- sprawdzic filtr paliwa i ten trójnik wlasnie wstawiajac ten transparentny wezyk bedzie widac czy idzie powietrze.

JA mam tez taka mala dolegliwosc u siebie i rano jak odpalam to nie moge go wkrecic na obroty wysokie np 4000. Musze chwilek go potrzymac na 1500-2000 i jak uklad przepompuje to juz pieknie chodzi. Narazie nie przeszkadza bo kto odrazu po nocy odrazu daje pedal w podloge ale wymienie oringi na pompkach to zdam relacje.


RE: BVK Problemy z paleniem - mirekm71 - 17-01-2014

Zgadza sie. Najpierw byly nieregularne problemy z odpalaniem, pozniej jak stalem przodem na stromym podjezdzie silnikiem zaczynalo rzucac ale jak juz jechal to nie gasl... Moze kolega ma jednak inny problem.


RE: BVK Problemy z paleniem - Mr_antek - 20-01-2014

Witam Was ponownie. Dzięki za podpowiedzi a teraz pytanka, jaka ma być wartość ciśnienia przed i za ta pompką. Drugie pytanie czy na butelce/bance będzie dobrze jak się podepnie przecież z baku paliwo podaje pompka elektryczna czy może jest tam ulokowana w innym celu.



RE: BVK Problemy z paleniem - wesol - 20-01-2014

ta w baku to pompka podajaca i ma cisnienei w sumie znikome bo okolo 0.8 bara. za tandemowa ma byc od 3 barów do 8 bo zaleznie do predkosci obrotowej silnika i obciazenia.