Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
wahania obrotów przy odpalaniu i zalewanie - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Benzynowy (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Benzynowy--64)
+---- Wątek: wahania obrotów przy odpalaniu i zalewanie (/Thread-wahania-obrot%C3%B3w-przy-odpalaniu-i-zalewanie)



wahania obrotów przy odpalaniu i zalewanie - MARTIN__78 - 04-05-2011

HuhWitam Wszystkich Zainteresowanych
Mam od 3 lat SHARANA VR6 98r spisuje się świetnie ale i od 3 lat ma małą niedoskonałość, której objawy są następujące:
- podczas odpalania nie istotne czy zimny czy ciepły a odpala od pierwszego ma wachnięcia tz wchodzi na 1000 obr. po czym spada na 600 i znów wchodzi na 780 - 800 i jest stabilnie.
- na zimnym silniku po dodaniu gazu i wkręceniu na 3500 nagle dostaje czkawki moim zdaniem zostaje zalany i na 2 cylindrach pracuje nie równo po powtórnym przegazowaniu praca się stabilizuje i jest ok również można go zgasić i ponownie odpalić ale trzeba go chwilkę przytrzymać żeby rozrusznik pare razy zakręcił odpala i jest ok można pomykać!!!

Czy ktoś może coś takiego przerabiał albo wie co jest konkretnie przyczyną

Moim zdaniem on się zalewa tylko dlaczego czy wtryski sikają czy pompa daje za dużo ????




RE: wachania obrotów przy odpalaniu i zalewanie - daneczek76 - 23-05-2011

może coś z ssaniem automatycznym sie przycina dlatego tak masz.
Przyczyna może tez być przepustnica brudna , także ja bym ja wyczyścił i przy okazji sprawdził silniczek krokowy i przewody i wtyczki ze stykami przy przepustnicy.


RE: wachania obrotów przy odpalaniu i zalewanie - wesol - 23-05-2011

mialem taki przypadek i przyczyna byl EGR wadliwie dzialajacy0 przycinajacy sie.


RE: wachania obrotów przy odpalaniu i zalewanie - maciejek - 24-05-2011

Masz gaz? Nie masz gazu? Więcej szczegółów, diagnozowałeś go już czy na razie szukasz w ciemno? Możliwości jest kilkanaście od czujnika temperatury począwszy, walniętego regulatora ciśnienia na listwie, przez zwaloną przepustnicę i walnięty zawór EVAP po uszkodzony sterownik silnika. BTW funkcję silniczka krokowego pełni przepustnica, a uszkodzony EGR raczej nie, jest sterowany pneumatycznie i nie otwierałby się, a jakby zaciął się w pozycji otwartej nie można byłoby go odpalić i praca silnika stabilizowałaby się przy wyższych obrotach.