Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
problemy po instalacji LPG - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Instalacja gazowa LPG (/forumdisplay.php?fid=18)
+--- Wątek: problemy po instalacji LPG (/showthread.php?tid=4415)

Strony: 1 2 3


problemy po instalacji LPG - yon27 - 17-10-2013 13:46

Witam. dwa dni temu odebrałem od Gazownika swój samochód (Seat Ahambra 1.8T 20V) po montażu LPG. Inastalacja była montowana u partnera STAG. Po odebraniu przejechałem zaledwie 20 km i pojawił się pierwszy problem. Zapalił się czek i chwilowy pomiar spalania zaczął wariować pokazując dziwne spalanie (bardzo duże). W związku z tym udałem sie do gazownika, który zczytał bąd. okazało się, że pojawi się błąd czujnika EGR. Gazownik wykasował bład i zasugerował wymianę tego czujnika. gdy wracałem do domu po 10 km. pojazd przestał paić na wszytkie gary. zaczął szarpać.Objaw ten pojawia się na gazi i benzynie. zadzwoniłem do gazownika, który oznajmił, że nie ma to związku z montażem LPG. dodał, że pewnie siadła cewka. w związku z tymi dwoma zdarzeniami nasunęła mi się myśl, z której wynika, że coś jest nie tak z instalacją. Czy ktoś mógłby spróbować na podtswie wskazanych przeze mnie objawów zdjagnowoać problemy. Nadmienię, że wczesniej jeździłem samochodem na benzynie i samochód chodził jak zegareczek.


RE: problemy po instalacji LPG - G.T. - 17-10-2013 16:12

mielismy podobny przypadek u kolegi w Alhambrze 1,8T. EGR byl do wymiany i wyszedl dopiero po gazie, tak samo okazalo sie, ze swiece nie byly od wiekow wymieniane, a jak wiadomo gaz wymaga większej troski o układ WN, przeczytałem gdzies w necie, ze jezeli swieczki sa slabe to wlasnie wystepuja przebicia w cewkach i od razu one siadaja. Efekt byl taki, ze wszystko zostalo wymienione i teraz smiga jak wsciekly. Natrzaskal juz nascie tysiecy i nic sie nie dzieje. Po prostu tak się złożyło.


RE: problemy po instalacji LPG - wesol - 17-10-2013 16:59

ja powiem co uslyszlaem od kolegi jak jeszcze razem studiowalismy na uczelni samochodowej:
W autach z gazem wymienia sie swiece co 30 tys km. KAble wysokiego napiecia co 45 gora 60 tys km. JEsli nie chcemy strzałów w kolektor i jak jest plastikowy to zeby go nie roznioslo w drobny mak.


RE: problemy po instalacji LPG - krzubor - 17-10-2013 20:34

Ja miałem to samo z EGR-em po załozeniu instalacji gazowej. Wymontowałem, wyczyściłem i na razie ( 20tyś) mam spokój. Proponuje zrobić to samo.


RE: problemy po instalacji LPG - yon27 - 19-10-2013 19:20

cewkę wymieniłem i jest ok. ale błąd na egr kasuję co chwila ponieważ zapala się co 20-30 km. tak zrobię wymontuję go i umyję. oczywiście świeczki też zmienię. dzięki za pomoc.


RE: problemy po instalacji LPG - krzubor - 22-10-2013 20:56

Tylko przy demontażu trzeba sie troche nagimnastykować. Proponuje wyjąć od razu cały zawór odkrecając go od głowicy bo inaczej nie wyjdzie. Wyczyścić poczszególne kanały a sam zawór egr wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej.
Pozdrawiam


RE: problemy po instalacji LPG - bogupatryk - 31-08-2015 16:25

(22-10-2013 20:56)krzubor napisał(a):  Tylko przy demontażu trzeba sie troche nagimnastykować. Proponuje wyjąć od razu cały zawór odkrecając go od głowicy bo inaczej nie wyjdzie. Wyczyścić poczszególne kanały a sam zawór egr wymoczyć w benzynie ekstrakcyjnej.
Pozdrawiam

Potwierdzam, w raz z moim kumplem,zmarnowaliśmy zdecydowanie za duzo czasu, bo nie chciałem wydać trochę więcej. ;p


RE: problemy po instalacji LPG - nosek - 31-08-2015 18:52

A u mnie, również 1.8T w przeddzień montażu LPG zapalił sie CHECk.
Jako że mam VCDSa to wybadałem iż jest to EGR, a dokładnie uszkodzony potencjometr. Gazownik powiedział że jezeli padł potencjometr to tylko wymiana. Ale nie wymieniałem, założyli gaz, w kompie od gazu jest kasownik błędu i tak jeździ.


RE: problemy po instalacji LPG - wesol - 31-08-2015 19:34

Jsli egr bedzie przepuszczal to tez mozesz zaorac turbo bo bedzie pompowac w wydech zamiast w dolot. Czyli co napompuje to ma wywalane. Ile tak moze orać? w nieskonczoność?
Lepiej jest zaslepic dziada nawet jakby mialo wywalac blad od tego to nie powinno to miec wplywu na ograniczenie mocy.

generalnie ja bym rozebral ta czesc elektryczną i ja poprostu naprawil. Tam nie ma niczego z kosmosu. Spokojnie takie EGRy ogarnialismy w oplu do 1.9 cdti czy 1.3 cdti. W srodku jest potencjometr i ile on tam moze szurać po tej opornicy?? Rok dwa, pięć?? w koncu juz nie przewodzi jak powinno i wywala blad bo ECM widzi sprzeczne info np ze eGR jest otwarty a w tak naprawde jest zamkniety a za chwile jest ze odwrotnie. Caly czas walczy z nim i tyle.


RE: problemy po instalacji LPG - nosek - 01-09-2015 20:48

wesol to co bys zalecił?
Zaślepiając czytałem że tez ma to niekorzystny wpływ na prace silnika (ale to było chyba dla Diesla, nie wiem jak dla benzyniaka)
Regeneracja tez ciekawy temat, lubie takie dłubaniny. Czy potrzebował bym ewentualnie jakieś elementy elektroniczne? (tu w niemczech mam z tym problem)