Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Turbo dziura - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Turbo dziura (/Thread-Turbo-dziura)

Strony: 1 2 3


Turbo dziura - bamber - 04-08-2013

Mam do Was takie pytanko,miałem kiedyś szarika 110KM AFN teraz mam alehandro 115KM i w porównaniu z szarikiem do 1600 obr. na okropną turbodziurę,to że turbinka nie pompuje to wiadomo ale żeby auto było aż tak słabe?W szariku nie miałem takiego odczucia po prostu jechał do momentu właczenia turbinki nawet pod wzniesienie natomiast seacina po prostu mi zdechnie pod górką na osiedlu.Dlatego pytam czy pompowtrysk ma po prostu taka charakterystykę.


RE: Turbo dziura - wesol - 04-08-2013

wlasnie odwrotnie. Z racji iz pompowtryski sa juz wydajne praktycznie na maxa ( chodzi o cisnienia rozpylania ropy) juz od obrtów jalowych i duzego wydatku paliwowego przerastajacego silniki na pompie to od dolu idzie jak wsciekły. Zawsze sie mowilo ze PDki sa dobre z dolu i srodka obrotów a VPki idą ładnie w gornych zakresach obrotowych. Cos musisz miec nie tak. Troszke inne sa skrzynie coprawda w PDkach ( przelozenia na 1 biegu) ale nie ma az takich duzych roznic by dawalo sie to odczuć. Trzeba by zrobic loga dynamicznego na 4 biegu najlepiej osobno grup 011 , 008 i 003 wtedy bedzie widac co i jak.


RE: Turbo dziura - bamber - 04-08-2013

własnie jak jest minimalne wzniesienie i np z 1 wrzucając przy małej prędkości na 2 bieg między 1000-1500 jedzie jak by łaskę robiła,jakie odczyty zrobić w razie czego żeby wiedzieć co i ja,co może być przyczyną takiego zachowania?Silnik ma 2,5 stówy przebiegu,widząc po zużyciu w miarę realne,kolega jeździł nią 5 lat a ostatni wpis w książce 2007 rok 130 tyś więc w miarę by pasiło.


RE: Turbo dziura - wesol - 04-08-2013

ale kto jezdiz z obrotami 1000-1500 i oczekuje mocy?? Moze zgas jeszcze auto i pchaj to bedzie mial wieksza moc. Turbo zaczyna pompowac od okolo 1700 obrotów wic i dawkowanie paliwa jest tez wtedy odpowiednie. Wtedy tez jest moc.


RE: Turbo dziura - bamber - 04-08-2013

Ja nie wymagam mocy przy 1200 obr. ale nie żeby autko pod górkę na 2 biegu stanęło w takiej sytuacji,w AFN tego nie miałem jechał pod wzniesienie aż się pompka załączyła tutaj wręcz na 10 metrach autko staje i tzreba wsadzić 1 bieg dlatego do mnie zastanawia czy tak może być czy nie powinno.
P.S. siedzisz dobrze w temacie napisz mi czy komp pokł. może mieć duże przekłamanie w spalaniu i jakie jest realne spalanie przy normalnej,przeciętnej jeździe.Miasto pokazuje mi w granicach 9 ale co mnie dzisiaj zdziwiło na autostradzie odcinek 40km po skasowaniu kompa,140 km/h 6 bieg obroty ok 2400 i spalanie 9-9,5 pokazywał komp,praktycznie bez różnicy od miasta.


RE: Turbo dziura - sarkrz - 04-08-2013

5 osób bagaż po sufit 150 autostradą na kompie 7,5


RE: Turbo dziura - piwek86 - 04-08-2013

Heeh sarkrz dobre


RE: Turbo dziura - bamber - 04-08-2013

Jutro chyba walę na kompa odczytać parametry i zobaczyć co i jak.


RE: Turbo dziura - krzysiekwitula - 07-08-2013

Wg mnie wszystko w porządku. Przy dzisiejszych temperaturach i włączonej klimie powoduje że do 1700 obr jakbym przyczepę od tira ciągnął. ZERO reakcji na gaz. A nawet jak się wiatraki na 2 bieg załączą to trzeba go przygazować żeby ruszyć pod górkę. co do spalania to załadowany po dach z 5 osobami przy 140 na GPS pali 8,5 litra, przy 160 już 10,5 litra.


RE: Turbo dziura - sarkrz - 07-08-2013

(04-08-2013, 21:45)piwek86 napisał(a): Heeh sarkrz dobre

???