Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
1.9 TDI 115KM - brak mocy przy niższych obrotach - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63)
+---- Wątek: 1.9 TDI 115KM - brak mocy przy niższych obrotach (/showthread.php?tid=3783)

Strony: 1 2 3 4


sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - auto24auto - 12-06-2013 01:08

Witam wszystkich jestem świeżym użytkownikiem także proszę o wyrozumiałość i zrozumienie jakbym popełnij jakiś błąd lub zdublował temat Angel
Mam problem z moim szarikiem zakupiłem takie autko z uszkodzonym silnikiem po wymianie słupka, nowej regenerowanej turbiny, i starych odpowiednio ustawionych pompowtrysków auto ciężko odpala na zimnym i ciepłym silniku (sporadycznie czasami od kopa a czasami trzeba dać dłużej kopa żeby odpalił) po uruchomieniu z rana przy próbie ruszenia potrafi zgasnąć jak już ruszy to bardzo ciężko i powoli gdy przyjdzie czas na dwójkę powtórka z rozrywki auto jast na skraju swojej mocy i trzeba wiele gimnastyki żeby nie zgasło po kilkunastu sekundach dochodzi do 1500 obr/min i jedzie normalnie, kolejny bieg i to samo do 1500-1600 obr/min auto bardzo słabe. Po 15min jazdy auto wyraźnie ożywa szybciej się zbiera ale dalej jest w dole bardzo słabe. Wężyki wszelkie wyglądają ok, będę je jednak jeszcze przeglądał, chcę odłączyć i zaślepić przewód od EGR? czzy to dobry kierunek? może podmiana n75? vag nie pokazuje żadnych błędów!!! jest jeszcze różnica na doładowaniu jest wyższe niż zadane bodajże 1020 powinno być u mnie jest 1270! a powinno być jednakowe. i kolejna dawka palliwa powinna być około 5 a u mnie jest ponad 13. Różnica w chwilowym spalaniu jest około 1litra w porównaniu ze sprawnym sharikiem tam jest 0,6 l/h u mnie 1,6l/h. Dodam że przepływka była wymieniana z drugiego szarika i to nic nie zmieniło jak był słaby w dole tak jestSad Mam zatem pytanie czy ktoś miał podobny przypadek i mógłby troszkę naprowadzić?


RE: sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - wesol - 12-06-2013 06:11

podstawa to co masz za pompowtryski wsadzone( oznaczenie) co bylo pryz nich robione i kto tam grzebał. Czy walek rozrzadu jest odpowiednio zsynchronizowany( potrzebne logi). Czy odpwoiednio ustawione byly pompowtryski w glowicy oraz ustawiony luz na dzwigienkach. za duzo niewiadomych by postawic diagnoze a wietrze ze ktos nieumejetnie to poskladal w calosc.


RE: sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - auto24auto - 12-06-2013 07:02

pompowtryski były włożone z poprzedniego silnika ponoć w zeszłym roku były wymieniane zostały przy montażu wymienione uszczelki ustawione w/g suwmiarki kąty i w/g czujnika zegarowego najniższe punkty na dźwigienkach dokręcone do wyczuwalnego oporu i odkręcone o 225 stopni ale znalazłem też informację że mogą być odkręcane o 120 stopni i o 180 stopni symbole powinienem mieć gdzieś spisane ale męczy mnie teraz ta regulacja odkręciłem o 225 stopni a może powinna to być inna wartość dla tego silnika. Dodam jeszcze że słupek goły pochodził od silnika o oznaczeniu literowym ASZ! jeżeli chodzi o kody 13, 18, 23 to wszystko jest ok 13 delikatnie na plusie i na minusie ale zero z przodu wachnięcia mogą być między +2,8 a -2,8 18 same 0 po dodaniu gazu dale zera po odpuszczeniu na wszystkich na chwilkę wskakuje 4, kanał 23 wszystko w okolicy od -12 do -23 ? ustawienie na sprawdzone vagiem pokazało że tu też jest wszystko ok?


RE: sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - auto24auto - 14-06-2013 21:48

jutro zamierzam skorygować regulacje dźwigienek na pompowtryskach mianowicie dokręcić do wyczuwalnego oporu i cofnąć nie o 225 stopni a o 180stopni i podmienić pompę tandem z drugiego sharana, chcę też założyć przezroczyste przewody paliwowe żeby sprawdzić czy nie idzie powietrze z pompki ze zbiornika (chęć sprawdzenia kłopotów z odpalaniem na ciepłym silniku) zastanawiam się też czy nie powinienem wymienić czujników na wale korbowym i rozrządu obecne są od silnika ASZ ich nie wymieniłem przy wymianie słupka nie wiem czy to ma jakieś znaczenie? Dziwne zachowanie auta to też przy pierwszym porannym odpaleniu obrotomierz pokazuje dopiero obroty po jakiś 2sek. po odpaleniu po ruszeniu auto przedstawia objawy jak by brakowało mu paliwa gaz do dechy a on w żółwim tempie się rozpędza do 2000obr potem dopiero startuje, dwójka i to samo do 2000obr muł gdy się przejedzie około nawet 5km auto lepiej się rozpędza i startuje od 1700obr ale dalej to nie jest to co powinno być, zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa mianowicie odpowietrzenie sprzęgła chyba nie jest dobrze zrobione bo pedał w porównaniu z drugim sharanem jest bardziej gumowy i rusza przy niższym położeniu pedału sprzęgła. Może ktoś mi podsunie jakiś trop czy kierunek? węże sprawdzałem i wydają się być ok, i najdziwniejsza sprawa że Vag nie pokazuje żadnych błędów. Pozdrawiam


RE: sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - wesol - 14-06-2013 22:22

zapewne te podmianki nic nie dadza. Slupki ASZ i AUY sa w zasadzie te same a roznice to pompowtryski i suszara a reszta jest taka sama.
Nie wiem jak jest u ciebie z tymi odczuciami z tym startowaniem ale nie ma prawa startowac wczesniej jak wlasnie okolice 2000 obr silnika to po pierwsze a po drugie to gdyby startowalo wczesniej to raczje niedobrze by bylo dla silnika i sprzegla.


RE: sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - auto24auto - 14-06-2013 22:39

turbinka jest po regeneracji i działa bez zarzutu chodzi o to że np po odłączeniu przepływki samochód ma moc w dole turbo wiadomo nie chodzi a po podłączeniu z powrotem jest znowu bez mocy i reaguje z dużym opóźnieniem na wciśniecie pedału gazu ( po wciśnięciu gazu do podłogi po około 3 sekundach zaczyna powoli wchodzić na obroty! po odłączeniu przepływki reaguje natychmiast, podmieniałem przelywkę z drugiego sharana i bez zmian brak reakcji na wciśnięcie gazu po 3 sek dopiero obroty wzrastają?


RE: sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - wesol - 14-06-2013 22:55

wlasnie tak sobie jeszcze siedzialem i myslalem. Ta przeplywka jest od AUY czy ASZ?? JElsi od ASZ to mamy przyczyne jesli od auy to zapodaj logi z niej.


RE: sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - auto24auto - 14-06-2013 23:02

przepływka AUY będę miał po jutrzejszych badaniach to wrzucę. zastanawia mnie przyczyna 13,2mg dawka paliwa? przy odpalaniu ciepłego długo kręci ale nic nie zakopci ani na biało ani na czarno tak jakby przy rozruchu i potem w dolnej części obrotów brakowało mu paliwa i wysokie ciśnienie do zadanego na poziomie 1270 a powinno być około 1020? co może być tego przyczyną?


RE: sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - auto24auto - 14-07-2013 16:14

Witam,
długo mnie nie było ale spowodowane było to brakiem czasu wracam do tematu po podmianie prawie wszystkich elementów nic się nie poprawiło pozostała mi do podmiany pompa tandem i pompowtryski i tu wpadłem na niespodziankę nie sprawdziłem tego wcześniej jakoś nieświadomie to ominąłem. Okazało się że mam pompowtryski założone z końcówką BQ a to jeśli się nie mylę są oznaczenia pompek od silnika 2,0 tdi. I w związku z tym przyszło mi do głowy dwa pomysły co z tym zrobić pierwszy to zostawić te pompki ale spróbować wrzucić wsad od silnika 131 km albo wyrzucić je i wstawić odpowiednie? Co o tym myślicie? Pozdrawiam[img]/http://images42.fotosik.pl/924/7023fc6eb878df37.jpg[/img]


RE: sharan 1,9 tdi 115KM brak ochoty na odpalenie auta i brak mocy do 1600obr/min - wesol - 14-07-2013 23:21

no jak ty takiej rzeczy nam nie mowisz to jak my mamay pomóc. Jedz do tunera niech ogarnie ustawienia pod te pompowtryski i odrazu ci zrobi wirusa. Wrzucajac wsad auto bedzie mulowate i do tego jeszcze rozwali prawdopodobnie szybko turbine.