niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005) +---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63) +---- Wątek: niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion (/Thread-niepokojacy-dzwi%C4%99k-w-tylnym-mo%C5%9Bcie-4motion) |
niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - Viktor - 11-05-2013 Witam serdecznie Alhambra 2002 rok 115kM 4mation Od jakiegoś miesiąca z tylnego mostu odchodzą dziwne dziwki.. przypomina to jakby tarcie czy zgrzyt no cos w ten deseń ... Odgłos dochodzi z mostu przy mocniejszym ruszaniu poprzedzonym cofaniem ,bądź tez przy ruszaniu na skręconych kołach Dziwna przypadłość ale moze ktoś z was sie spotkał ..... Odgłos mam wrażenie pojawia sie kiedy zapina tylny napęd wiec cos z nim nie tak .... co maja do tego skrecone koła przednie nie mam zielonego pojecia , cofanie tez ... moze ktoś ma jakąś wiedze ?? RE: niepokojacy dzwięk w tylnum mości 4mation - fredric - 11-05-2013 Nie usłyszysz zapinania napędu i napęd jest dołączany dopiero jak przednie koła złapią uślizg. Tak na co dzień bez ingerencji trakcji auto ma tylko napęd na przód. RE: niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - wesol - 11-05-2013 Moze dyferncjal wydaje takie dzwieki. Wlasnie na skreconych kolach masz roznice obrotów miedzy lewa a prawa strona co skutkuje rozna prekdoscia obrotowa wiec moga tam satelity warczec na ułozyskowaniu. RE: niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - Bogos - 12-05-2013 Viktor. Masz złączone sprzęgło haldex na sztywno czyli nie rozłącza i dla tego masz te odgłosy. Wyjmij bezpiecznik nr 5 i bedziesz mógł jezdzic bez zgrzytu za nim sie rozwali cały haldex. Zobacz kiedy miałes wymieniany olej w haldex?? ma być co 30tys olej i co 60tys filtr.(jesli masz książkę serwisową) Ja miałem dokładnie to samo ,wymieniłem olej i filtr miałem tez trochę zapieczone tylne hamulce.na końcu zrobiłem mu test na ręcznym( auto do góry 4 koła w górze wbijasz pierwszy bieg i na wolnych obrotach zaciągasz powoli ręczny. Jesli auto gaśnie to chyba nic z tego nie bedzie a jak lekko go przydławi i koła staną tylne a przód sie kręci to jest światełko w tunelu że go uratujesz. Mi churgotał na osrych zakretach i prz gwałtownym dodawaniu gazu. Suma sumarum mi sie udało i wszystko w mojej Alhambrze ładnie śmigało. Tak wyglądała zanim zmieniła właściciela. Powodzenia http://www.youtube.com/watch?v=dteXuacgRzY&feature=youtu.be RE: niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - wesol - 12-05-2013 a nie czasem co 60 tys km wymiana oliwy?? RE: niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - Bogos - 12-05-2013 Elsawin podaje co 30.000tys RE: niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - wesol - 12-05-2013 Bo cos mi swita ze chyba w golfach 4 mot bylo ze co 60 tys km. Na forum tez cos pisalismy o wymianach tego oleju. Wydaje mi sie ze co 60 tys bo 30 tys to troszke za czesto bo to co wymiana oliwy w silniku. RE: niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - Viktor - 13-05-2013 (12-05-2013, 00:07)Bogos napisał(a): Viktor.tzn po wymianie oleju i filtra dziwne gruchotania u Ciebie mięły ?? jezeli tak no to jak najszybciej biore sie za wymienienie tego oleju i filrtra zanim stanie sie tam cos poważnego ...... dziwne odgłosy pojawiły sie jakes 1,5 miesica temu i nie są nagminne tylko raczej sporadyczne (własnie przy skreconych kołach i mocniejszym wcisnieciu gazu no i po cofaniu) Zacząć może od "testu" o którym pisałes (podwieszone auto) i upewnie sie ze to to samo ... mam nadziej ze "test" przejdzie dobrze i wymiana oliwy załagodzi sprawe na dobre .. RE: niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - wesol - 13-05-2013 wątpie ze wymian aoliwy zalatwi sprawe. Nikle szanse na to. RE: niepokojacy dzwięk w tylnym moście 4motion - Viktor - 14-05-2013 i chyba stał sie CUD... w moście zero zgrzytów i puków a wszystkie odeszło po naprawie innej usterki heehe zanim to opisze to niech mi ktoś najpierw potwierdzi że przy tym napędzie ktory mam i o którym piszemy w tym temacie jest tak że tylna ośka w jakiś znikomych procentach jest na stałe zapieta z przodem tzn.(że nie jest w 100% wysprzęglona) tzn moze nawet nie zapieta ale ma jakiś tam ruch bezwładnościowy. I kiedy zawiesimy auto z tym napedem na podnośniku zapniemy pierwszy bieg to zaczną kręcić sie zdecydowanie mocno dwa koła przednie i lżej ale również bedą kręcić sie koła tylne... CZY TAK BYĆ POWINNO ??? |