Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: Dział techniczny (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Ogólno techniczny (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Elektryka auta (/forumdisplay.php?fid=75)
+---- Wątek: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? (/showthread.php?tid=3333)

Strony: 1 2


Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - owczar - 24-03-2013 23:21

W mojej alhambrze 98r w tamtą zimę ogrzewane przedniej szyby grzało szybko.Już po chwili możnabyło ściągnąć z szyby cały odmrożony kawał bryły śniegu czy lodu.W tym roku nawet niewielka ilość śniegu odtaja dopiero po ponad 5-7 minutach.Tak poprzedniej zimy nie było.Kumplowi w sharanie 97r odmraża bardzo szybko-tak jak mi za "dobrych" czasów-więc mam porównanie-że u mnie coś jest nie tak.Miał ktoś taki przypadek ?Jak go wyleczyć do stanu sprzed poprzedniej zimy??


RE: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - robertkol - 25-03-2013 07:52

U mnie też tak długo grzeje, ale myślałem, że to normalne...


RE: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - bigwoman - 25-03-2013 12:59

no ja tez tak myślałam, jeżdżę czasem sharanem i też odmrażanie szyby zajmowało mi kilkanaście minut, zazwyczaj radze sobie płynem do spryskiwaczy, choć jak jest srogi mróz to już nic nie pomaga tylko skrobaczka do szyby


RE: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - bartixr - 25-03-2013 13:06

może spadek napięcia duży - przeczyścić kontakty doprowadzające napięcie do szyby, można sprawdzić przekaźnik o grzania szyby.
lub trzymaj go na obrotach podczas grzania - grzanie czołowej szyby potrzebuje dużo prądu, może na wolnych grzejesz a akumulator już stary i nie wystarcza prądu do optymalnej pracy.


RE: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - Scrappy - 25-03-2013 14:20

A czy ktoś mógłby sprawdzić w aucie z climatroniciem czy jest coś takiego jak pod tym linkiem? http://forum.vw-passat.pl/threads/95336-Grzalka-elektryczna-w-B5FL-i-B5-zobacz!!?highlight=dogrzewacz
Podejrzewam, że nie z racji wyposażenia SGA w webasto i dogrzewacze, ale sprawdzić nie zaszkodzi.


RE: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - wesol - 25-03-2013 17:52

grzalek elektrycznych w sga nie bylo tak jak nie bylo dogrzewania swieczkami w króćcu wodnym. To bylo w paskach a w golfach te swiece zarowe.

Ja bym sprawdzil jakie jest napiecie na stykach szyby( u gory jedne i na dole dwa) to nam da pelen obraz czy jest odpowiednie zasilanie. Stan aku nie ma nic do tego bo altek ma zaspokoic nawet na jalowych obrotach elektryke auta i jeszcze ładowac akumulator.


RE: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - bartixr - 26-03-2013 20:23

akumulator ma wpływ.
Ogniwo ma opór wewnętrzny, który z zużyciem ogniwa wzrasta.
Jeśli akumulator mamy już stary, to wprowadza on poważny spadek napięcia w układzie i jest dużym odbiorcą prądu z alternatora -alternator musi doładowywać akumulator + spadek napięcia na akumulatorze a jeszcze chcemy aby grzał szybę , + zasilił wszystkie inne odbiorniki w aucie włączone.

Niektórzy nie czują o co chodzi i włączają radio, podgrzewanie foteli, stojąc na światłach i jeszcze chcą podgrzać przednią szybę.. a może i tylną + lusterka. Nawet w pełni naładowany akumulator + alternator nie poradzą sobie - prądu nie wystarczy.

Kiedyś przemknęło mi przed oczyma, ze przednia szyba zjada nam 50-60 Amperów ale mogę się mylić.
Pamiętajmy koledzy o tym, że alternator 90A a czy 120 Amprowy odda nam tyle prądu ale przy odpowiednich obrotach i nie jest to bieg jałowy, lecz zazwyczaj sporo powyżej 3000 obr.
Zazwyczaj alternator ma przełożenie 2:1 i przy tych 1600 obr ( załóżmy wolne obroty 800) taka 90-ka może wydać z siebie na pewno nie więcej niż połowę swoich możliwości czyli załóżmy te 45A. (do sprawdzenia w charakterystykach danego alternatora)


RE: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - wesol - 26-03-2013 20:50

troszke bajki opowiadasz kolego. PRzednia szyba nie ma az takiej mocy. Tylna ma zazwyczaj okolo 120-150 wat co nam daje jakies 10 amper opoboru pradu. Przednia kolego ma niestety mniej jeszcze mocy jak tylna. Przy poborze 50 amper mial bys takie migniecie swiatel przy zalaczeniu ze nawet nie bede opisywał no i moc grzalki okolo 600 wat!

To ile mocy moze oddac altek na jalowych to wiem. Nawet mam gdzies tabelke przykladowej mocy altka z renaulta przy okreslonych obrotach. PRzelozenie jest tak jak pisalem okolo 2 do 1 z racji takiej ze przy jalowych obrotach altem musi sam sie wzbudzić. I tu wlasnie nastepuje to przy obrotach altka okolo 1600-1800 obr. Grzane fotele tez tak duzo nie ciagna. Z tych podgrzewan to tylna szyba cyba najwiecej. Ogolnie to swiece zarowe przez te pierwsz eminuty ciagną najwiecej.

ALtek spokojnie zapodaje tyle pradu zeby wystarczylo na nasze potrzeby plus jeszcz emale ladowanie aku. Jak odpuszcza świeczki to juz wtedy ładuje mocniej akumulator. Jakby bilans byl ujemny to wierz miz ezapaliłaby sie kontrolka czerwona na szafie tak wiec spoko.

Poza tym kolego nowy aku ma maly opor wewnetrzny a juz stary ma duzy opor wewnetrzny i ni ejak mowisz ze im starszy tym wiekszym odbiorca pradu jest akumulator. Pomysl chwile co napisaleś i jak wyglada prawo Ohma. Duzy opor to maly prad plynie przez odbiornik co nie?? AKumulator ma opor wewnetrzny okolo 0.02 do 0.001 ohma zalezy jak duzy jest akumulator. Taki od tira z pojemnoscia 180-220 Ah ma opor tak jak podalem 0.001 ohma. czyli zobacz to prawie nic czyli zachowuje sie jak gruby kabel miedziany.


RE: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - bartixr - 28-03-2013 21:05

nie bajki wesoł a teorie.
co do mocy napisałem, że mogę się mylić. Jak ktoś zna faktyczna moc szyby grzewczej to chętnie uaktualnię swoją wiedzę.
nie świece stanowią duże obciążenie, lecz rozrusznik - 1800 Watów.

bilans napięcia w obwodzie zasilanym akumulatorem mamy (siła elektromotoryczna), napięcie akumulatora minus spadek napiecia na oporze wewnętrznym, jeśli opór wewnętrznym i jak piszesz U=I*R, czyli im większy prąd i opór tym większy spadek napięcia.
Alternator sam sie nie wzbudza, wzbudzany jest napięciem z akumulator podawanym przez regulator napięcia na uzwojenie wzbudzenia.

Przy starym akumulatorze dlatego wynikają "niedobory" prądu i stan akumulatora ma znaczenie podczas pracy silnika na biegu jałowym.


RE: Podgrzewanie przedniej szyby - tylko mi tak długo grzeje? - wesol - 28-03-2013 22:37

rozrusznik owszem ma duzy pobór ni eprzecze ale wy;licz sobie ile energi on wyciaga pracujac statystycznie okolo 5-10 sekund. Zobacz ile pracuja swieczki zarowe i ile one ciagna pradu.

Nie wiem co tu usilujesz wyliczyc ale wg mnie jesli w czasie spoczynku ( bez obciazenia ) aku ma napiecie okolo 12.5 volta a po odpaleniu silnika i nawet wlaczeniu roznych odbiornikow jak podgrzewanie szyb i powiedzmy swiatla mam okolo 13,4 V to chyba jasne jest ze altek mimo to roznica potencjałów daje jakies tam ładowanie na aku co nie?? Jeśli napiecie by wynosiło ponizej tych 12.5 V powiedzmy 11.9 czy 12.1 to raczej mial byś aku wyladowywany z powodu niedoboru pradukcji pradu przez altek.

Altki bywaja samo-wzbudne i obco-wzbudne.
Po odpaleniu silnika teoretycznie stan akumulatora ma juz niewielki wplyw na prad jaki mamay w aucie. Chyba ze masz zamiar podpinac cos co duzo pradu wyciaga- jakas grzalke itp. Ja kiedys kombinowalem w taka nagrzewnica na przednia szybe o duzej mocy. Niestety troszke przecholowalem bo pobór byl dosc duzy- około 80 A za to autko raczje slabe bo to byla meganka z silnikiem 1.4 75 KM wiec i altek maly oraz akumulator tez nie za duży. swiatla dosc mocno przygasaly oraz slychac jak silnik dostal obciazenia.