Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
1.9TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63)
+---- Wątek: 1.9TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana (/showthread.php?tid=2729)

Strony: 1 2 3


Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - m-blue - 24-12-2012 09:48

Witajcie,
kolejne pytanie z serii przed zakupemSmile
Uprzedzając fakty i próbując się zorientować w ew. kosztach po zakupie - czy w 1.9 ( co do dokładnego silnika to zależy co będzieSmile pewnie 116KM, da się wywalić DPF? Zakładając, że jest padło i nie da się wyczyścić, można wywalić i jeździć? Jakie to koszty, ew. czy da się z vaga sprawdzić stan filtra?
Obecnie mam cdti w którym na dwoje babka wróżyła, zdania są pół na pół i mało kto się podejmuje wyrzucenia filtra i modyfikacji softu, bo podobno są niespodzianki... stąd pytanie o rzeczywistość przy 1.9.
Pozdrawiam,
Michał


RE: Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - wesol - 24-12-2012 10:41

mozna powiedziec ze w 1.9 tdi dpfa nie zaznasz.


RE: Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - m-blue - 24-12-2012 10:45

Dzięki - budująceSmile
Ok, a idąc dalej, jeśli mam już tego 1.9 z DPF, bo własnie coś takiego namierzyłem, da się stan sprawdzić z vaga?


RE: Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - wesol - 24-12-2012 15:45

stan zapelnienia da sie sprawdzic ale czy sa jakies z nim problemy to juz nie. Silniki na PD z raci iz maja tylko dwa momenty wtrysku nie moga miec dodatkowego wtrysku paliwa podczas wydechu wiec wszelkie dopalania sa realizowane poprzez wlasnie podawanie ad-blue. Tego typu motorow w historii vaga za wiele nie bylo - sharany i jakie snieliczne ilosci w pewnych rocznikach skody superb czy cos w tym stylu.


RE: Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - rob555 - 24-12-2012 16:19

Witaj
Kolego 1.9 CDTI jest prostrze jesli chodzi o usuwanie DPF niz TDI Smile
Wiec nie wiem gdzie byles ze sa z tym problemy ...

A co do TDI to praktycznie z kazdego mozna wywalic DPF fizycznie i soft tak przerobic ze bedzie cisza i spokoj Smile

Stan zapelnienia w EDC16 sprawdzasz na 68 kanale. Druga wartosc masy popiolow powyzej 60 juz moga byc jaja...


RE: Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - m-blue - 24-12-2012 22:35

Dzięki, ja mam akurat 1.3cdti i z tego co czytałem to mało kto się podejmuje a jeśli już to piszą że są z tym później problemy. To jest silnik fiatowo-oplowySmile
Co do sprawdzenia, to dzięki za konkret ad lokalizacji.


RE: Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - wesol - 25-12-2012 00:13

1.3 to tak jak 1.9 cdti jednostka fiatowska. Opel to tam nie mial nic do czynienia.


RE: Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - m-blue - 25-12-2012 22:27

Turbodiesel Opla 1.3 CDTI z wtryskiem bezpośrednim common-rail z rodziny ECOTEC zdobył tytuł "Silnika Roku 2005". Jury konkursu "Engine of the Year 2005", w skład którego wchodzą dziennikarze pism samochodowych z 26 państw, przyznało jednostce, skonstruowanej przez GM Powertrain i Fiata, tytuł zwycięzcy w kategorii objętości skokowej od 1,0 do 1,4 litra. Opel oferuje motor 1.3 CDTI w dwóch wariantach mocy: 51 kW/70 KM z maksymalnym momentem obrotowym 170 Nm, dostępną w modelach Agila, Corsa, Combo i Tigra TwinTop oraz 66 kW/90 KM z wysokim momentem obrotowym (200 Nm) w modelach Astra, Astra kombi i Astra GTC. Obecnie silnik 1.3 CDTI/90 KM spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 4, a pod koniec tego roku dostępny będzie z bezobsługowym filtrem cząstek stałych (jednostka 70-konna na początku 2006 roku). Hans H. Demant, Dyrektor Zarządzający Adam Opel AG i Wiceprezes GME ds. Technicznych powiedział: "Jesteśmy dumni z tej cieszącej się dużym prestiżem nagrody. Jest ona wyrazem uznania dla innowacyjnej myśli i doskonałości naszych inżynierów i po raz kolejny wzmacnia naszą pozycję lidera w produkcji silników wysokoprężnych."


RE: Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - wesol - 25-12-2012 22:51

tak ale zyskale tez miano jednostki slabej wadliwej i nieudanej. Rozrzad w tym silniku to porazka, łancuch sie wyciaga i wyciera slizgi, obudowe itd. poza tym pompa olejowa jest wlasnie w obudowie( pokrywie) rozrzadu ktora tez siadac lubi i do tego jest pioruńsko droga i nie ma jej w zamienniku. Wtryski jak to w CR tez nie naleza do trwalych.
A i jeszcze wyszla nieco pozniej jednostka nowsza 1.3 cdti z moca 105 koni.
Tyle sie tego w oplu ponaprawialem ze szkoda gadac. Ten silnik to kibel nieprzecietny. Mi sie marzy taki motor co by po pierwsz byl mocny owszem - niech to bedzie te 1.3 czy 1.4 ale czemu taki on delikatny jest- czy nie mozna zrobic motoru na bazie bloku i calej reszty wlasnie od silnikow np 1.9 czy 2.0? Sprzeglo tez sobie niech bedzie wlasnie od takiego 2.0. Czemu daja taka moc i moment a sprzegielko jak do silnika benzynowego 1.2??

Kibel, kibel i jeszcze raz kibel. Dobry motor w oplu to 1.7 nawet ten cdti i jeszcze jak cie moge ten 1.9 cdti ale tez zalezy ktory bo bylo ich kilka tak jak tych isuzu.


RE: Usunięcie DPF'a w 1.9, spr. z Vaga stanu DPF ? - m-blue - 26-12-2012 16:17

zeszliśmy z tematu, nie po to skopiowałem co znalazłem, żeby się przekonać, że to lipaSmile tylko dlatego, że napisałeś, że opel nie miał nic do tego, a jednak jest to konstrukcja wspólna. Oczywiście nie ma to większego znaczenia a już na bank nic do wątki nie wnosiSmile
Co do samego życzenia ad dobrego motoru - nikt sobie nie podetnie gałęzi- serwisy muszą mieć co robić... rozmawiałem z laweciarzem kilka dni temu - powiedział, że starszych aut nie wozi, same nowe, a toyota króluje...Smile teraz ma się zepsuć po jakimś czasie, wymienić i tyle, zresztą jak masz mechanikę, to co tu ja prosty user będę wydziwiaćSmile