Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63)
+---- Wątek: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? (/showthread.php?tid=2631)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - m-blue - 07-12-2012 12:43

Witajcie,
z racji, że przy przesiadce z opla na vw zaczynam od zera... jest ciężko, także mam nadzieję, że trochę wyrozumiałości się znajdzieSmile
Może ktoś mnie oświecić jakie są znaczące różnice między dieslami w alhambrze ( sharanie ) ? Z tego co doczytałem ( musiałem pozapisywać oznaczenia co by nie pomylićSmile ) to interesuje mnie ok 130KM, czyli ASZ lub BTB, przy czym mechanik go odradza, bo pewnie mocno obciążona mechanika i będzie się sypać osprzęt z racji przeciążeń... tzn takie ząłożenie że dostawał w tyłek...
Czym się różnią te silniki, tzn czy dwumasy są we wszystkich modelach?

Czym się różni AUY od BVK i czym się one różnią od ASZ ? czy wyjdzie na to samo jeśli się dorzuci chipa do AUY, czy jednak to są różne silniki?

Jakieś częste usterki któregoś z powyższych?
Może jest jakiś wątek i ktoś może go podesłać, bo nie znalazłem niczego o wyborze silnika, a wątpię, żeby takie pytania nie padały, chyba że trafiają tu tylko już posiadaczeSmile ?


RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - piotto0 - 07-12-2012 17:23

AUY = 115km , ASZ = 130KM , BTB = 150KM ( edycja "limitowana" Big Grin ) jeden z forumowiczów ma takie cacko mmmm.
Różnice pomiędzy AUY a np ASZ czy BTB / to ( lepsze / większe ) turbo, hamulce, sprzęgło/ IC itd. Ale "serce" jest to samo.
Nie słyszałem żeby było coś bardziej wysilone bo to mocniejsza wersja, jak trafisz na nie zajeżdżone auto to będzie służyło. Jak trafisz na szrot to czy 115 czy 150 nie będzie miało znaczenia.
Czy wyjdzie na to samo jak byś miał AUY + chip a ASZ, myślę że zbliżone moce ( teoretycznie AUY po chipie ma 140KM~ ). Jednak bierz pod uwagę że jak w ASZ bd brakowało to chip i jest ładne 160KM a nawet 170KM. A w AUY już trzeba turbo zmieniać / lekkie modyfikacje a to już są dodatkowe koszty.
To oczywiście tylko moje zdanie.


RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - wesol - 07-12-2012 19:06

cos podobnie jak kolega napisal tylko z hamulcami to roznie bywalo bo i duze bywaly w AUY 115 konych. Ja ma akurat te mniejsze i daja rade a mam troszke wiecej jak seryjne 115 KM bo ponad 160 koni. W sumie to wole mniejsze bo tansza eksploatacja no i na zime mama 15 cali kola a nie 16". \130 i 150 konne maja wiekszy IC ( plaski ale wysoki). Turbiny w tych mocniejszych sa owszem wieksze ale nie az tak duze zeby na takie moce jak 170 KM z ASZ wyciskac. To ile wyjdzie z AUY po programie to mzoe byc roznie moze wyjsc 130 KM a moze wyjsc wiecej tak jak i ASZ moze miec wiecej i mniej. Dwumasy i srzegla sa mocniejsze w 130 i 150 konnych jak w takim 115 konnym i to raczje jak dla mnie duza roznica miedz tymi motorami. Sama wytrzymalosc bloku jest na tyle duza ze nie ma znaczenia bo spokojnie wytrzyma 300 koni ale cala reszta nie ogarnie- poloski, sprzeglo itd.


RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - m-blue - 07-12-2012 20:15

Dzięki za odpowiedzi, właśnie o takie szczegóły mi chodziłoSmile
Dzisiaj po przemyśleniach i obserwacjach ogłoszeń stwierdziłem, że poszukam i 116 zamiast się skupiać tylko na 130, których jest w sumie dość mało...
Coś kupić muszę, bo w kabel już zainwestowałemTongue od czegoś trzeba zacząćSmile


RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - wesol - 08-12-2012 10:49

Nie ma sie co napalac na 130. Lepiej dobrą 115 ze zdrowa turbina itp. Ogolnie to wazne by zwrocic na elemnety bardziej kosztowne jak dwumas, polosie, podpora polosi, walek rozrzadu bo tu mozesz sie wkopac w maliny. Turbo nie jest straszne bo uzywke dostaniesz za 300-400 zl i posmigasz ale co w pryzpadku walka za 600 plus do tego szklanki za 350 plus jeszcze jakies panewki itp czy np polosie czy podpore za 600-800 zl. Dwumas to nawet nie wspomne.


RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - m-blue - 08-12-2012 11:45

Właśnie tu jest problem... kupno auta to loteria... jechać 100km i trafić na "klunkra", szukać na miejscu - aut jak na lekarstwo, ceny z kosmosu, wyglądają tragicznie.. tak źle i tak niedobrze Smile


RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - kotlet - 08-12-2012 12:48

Nie słuchaj wesola ;-D szukaj 130 ki , sporo większa farjda z jazdy . pamietaj ze sga wazy ok 1700 kg + bagaż


RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - m-blue - 08-12-2012 14:06

Pretor: od jakiegoś czasu wyszedłem z takiego założeniaSmile znalazłem ostatnio egzemplarz, który oppisałem w dziale nie polecam czy coś podobnego - miał być igła w środku papiery itp - do poprawek lak. Mnie pasowało - i tak wcześniej czy później się coś drapnie - okazało się że całe auto jest do malowania, rdza na praktycznie każdym elemencie, środek zniszczony, także nie szukam gwiazdki z nieba ale nawet na kompromis czasami ciężko trafić... ogłoszenie tu dałem jako chyba pierwszy albo drugi postSmile


RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - kotlet - 08-12-2012 16:10

mogę ci opylić mojego AUY 330 tys km 12500 zł
ups 340 tys km


RE: Jakiego diesla wybrać/ róznice między silnikami? - wesol - 08-12-2012 17:00

mniej jest 130 wiec bedzi eciezej poza tym nie ma 130 stki powiedzmy z 2001 roku bo wychodzily pozniej. Roznice sa zadne miedzy tymi silnikami wiec ja tma nie widze problemu. Trudniej napewno bedzie dostac do takiej 130stki pompowtryski wiec jakos nie widze tych plusów. Jesli celujesz w moce 200-220 koni to owszem bierz taki motor ( chco tez nie do konca) jak nie to po co ci skoro i ze 115 robią moce pod 250 koni bez uszczerbku na jego zdrowiu.