Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Seat Alhambra i ELM 327 - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Diagnostyka VAG (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Wątek: Seat Alhambra i ELM 327 (/showthread.php?tid=2077)



Seat Alhambra i ELM 327 - Koniu - 26-07-2012 20:20

Witam

Zakupiłem ten kabelek diagnostyczny (ELM 327), sterowniki się ładnie zainstalowały tylko że nie mogę go podłączyć do samochodu. Z tego co wyczytałem gniazdo znajduje się pod popielniczką, wyjąłem popielniczkę i widzie że jest tam to czego szukałem, ucieszony że będę mógł sobie posprawdzać to i tamto wkładam interfejs do gniazda i tu jest problem bo widać że nie chce wchodzić do końca, szybko sprawdziłem kluczem czy coś tam nie blokuje i nic. Pierwsza dioda świeci się tak ledwo(jeszcze przed podłączeniem do laptopa), oczywiście po podłączeniu za pomocą wejścia USB dioda świeci się dobrze czyli zasilanie z USB działa. Włączając program np Scantool widać że interfejs wysyła sygnał ale wyskakuje błąd o połączeniu.
Oczywiście robię wszystko według instrukcji.

Rok produkcji samochodu 21.01.2000

Proszę powiedzcie mi co mam zrobić!?


RE: Seat Alhambra i ELM 327 - wesol - 26-07-2012 21:14

zazwyczaj jest tak- podlaczasz kabel pod lapka ale w zadnym wypadku do auta. Wyskakuje ze znalazlo nowe urządzenie itp i wtedy instalujesz sterowniki. Pozniej program do diagnostyki. Ustawiasz potry com w menadzerze na takie same jak w programie. Wtedy podpinasz kabel juz do auta i powinno smigac.


RE: Seat Alhambra i ELM 327 - Koniu - 26-07-2012 21:26

Pierwsze co zrobiłem to kabel podłączyłem do lapka bez podłączania do auta i zainstalowałem sterowniki, potem program, ustawiłem porty i poszedłem do auta z laptopem by go podłączyć. Program wykrywa kabel bez problemu. Według instrukcji jest tak:1.Podłączyc kabel do samochodu, 2.Podłączyć drugi koniec do laptopa (USB) 3.Przekręcić kluczyk na pozycję zapłon i według tego wszystko powinno być dobrze, a nie jest.

A powiedz mi jeszcze czy ten kabel musi być wpięty do końca w aucie? bo widać że nie da się go dalej wcisnąć, ale przy próbie wyjęcia "stawia opór" czyli niby że jest podpięty...


RE: Seat Alhambra i ELM 327 - wesol - 26-07-2012 22:05

Tak. ta wtyczka obd2 tak jakos nie do konca wchodzi. Wazne by stykalo wszystko a wlasciwie tylko te trzy piny. Wykozystywana jest masa, plus i linia diagnostyczna. Nie wiem jak ci pomóc bo moze cos jest nie tak z kablem albo moze ktos zrobil jakies zabezpieczenie na linie diagnostyczna w aucie.


RE: Seat Alhambra i ELM 327 - Koniu - 26-07-2012 22:09

Jeszcze jedno, robić tak jak jest opisane w instrukcji 1.podłączyć do auta 2.pod USB 3.przekręcić na zapłon? Czy jest może jakaś inna procedura by to zaskoczyło?


RE: Seat Alhambra i ELM 327 - agaikarol - 26-07-2012 23:30

Dokładnie tak jak opisałeś, nie inaczej.


RE: Seat Alhambra i ELM 327 - wesol - 27-07-2012 06:28

jak juz zainstalowane wszystko na lapku to nie powinno miec to znaczenia. Wazne jest przy instalowaniu by nie podpinac do auta. Zainstalowac na lapku, ustawic porty- najlepiej trzeci ale oba musza byc te same. Wtedy pod auto i musi banglać.


RE: Seat Alhambra i ELM 327 - wojci - 27-07-2012 06:32

dlaczego na 3 porcie?
Jakie to ma znaczenie?
Ja zazwyczaj mam na 2 albo na drugim lapku na 4 porcie i jest git


RE: Seat Alhambra i ELM 327 - wesol - 27-07-2012 19:05

statystycznie port 3 jest zazwyczja wolny. Czasami wkladane blutacze w asb zajmuja port 1 i 2 ale czasami jadą powyzej dziesiatego. Nie ma to znaczenia ale w programe typu vag czy innych zazwyczja masz do wyboru 4 porty wiec sobienie ustawisz powiedzmy 5 czy 6 portu com.