Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
KOŃCÓWKI WTRYSKów W TDI/AFN 110KM...wymiana - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: KOŃCÓWKI WTRYSKów W TDI/AFN 110KM...wymiana (/Thread-KO%C5%83C%C3%93WKI-WTRYSK%C3%B3w-W-TDI-AFN-110KM-wymiana)



KOŃCÓWKI WTRYSKów W TDI/AFN 110KM...wymiana - andreek01 - 14-07-2012

Witam otóż jak w temacie bo nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi dziś sprawdzałem swojego szarika na VAg.u4.9 działanie pompy wtryskowej,dawki paliwa idt. na zakładce cisnienie paliwa miedzy wtryskiwaczami wyszło mi rózniece miedzy wtryskiem 2 a 3 - 73.
miedzy 4 a 3 -190miedzy 1 a 3- 117 i teraz mam pytanie czy ten drugi wtrysk (sterujący) może byc padnięty?ze takie niskie wartości wskazuje? obroty były okolo 860 czyli jałowe na zagrzanym silniku. i teraz kolejne pytanie jesli to wina wtrysku to czy mogę kupic same końcówki i je po prostu wymienic?znalazłej je tu do modelu silnika AFN o srednicy 0,205mm:
http://allegro.pl/koncowki-wtryskiwaczy-wtryskow-wtrysku-dsla-tdi-td-i2483920286.html...
zawsze to taniej niż całe wtryski ale czy tak mozna zamienic?ewntualnie może takie wstawic STD, VW TDI DSLA150P502 BOSCH 0433175087 – zastąpiony przez 2437010082, 2,5 TDI SILNIK AEL średnica otworków 0,210mm czy by podeszły do tej samej obudowy po starych moich wtryskach czy juz trzeba by kupic inny komplet ? i cos potem trzeba regulowac przy pompie?Z góry dziękuje za jakies informacje na ten temat i pozdrawiam


RE: KOŃCÓWKI WTRYSKów W TDI/AFN 110KM...wymiana - wesol - 14-07-2012

vagiem nie sprawdzisz cisnien na wtryskach. Najpierw naucz si eobslugiwac vaga a pozniej niestety bedziesz wiedzial co robic w roznych sytuacjach.


RE: KOŃCÓWKI WTRYSKów W TDI/AFN 110KM...wymiana - andreek01 - 14-07-2012

moze i fakt ale vag pokazał: róznica wtrysku cylindra 2 do 3=73. dokładnie tak to brzmi...i tak było napisane...i ta róznica mnie niepokoi..a może cos wiecej na temat wymiany koncówek???można czy nie?alfa i omega nie jestem a chetnie skorzystam z porady:-)


RE: KOŃCÓWKI WTRYSKów W TDI/AFN 110KM...wymiana - wesol - 15-07-2012

na necie znajdziesz mnustwo fotek rozebranych wtryskow dwu-sperznkowych. Sam narozkrecalem sie ich tez troszke. Nie ma tam wielkiej filozofii. Smialo łąpiesz w imadle takiw trysk i kluczem odkrecasz i sciagasz sam rozpylacz. Mam gdzies w domu sprawne wtryski od audi R5 ale jak dobrze pamietam maja srednice otworkow chyba 195nm. Czyli cos pomiedzy 90 konnym a 110 konnym. 90ka ma 185 a 110'ka ma 205 nm. Odkrecasz tak by ci sie wszystko nie rozsypalo choc problemow ze zlozeniem nie powinno byc to lepiej tego uniknac. Tak naprawde powinno sie przy wymianie koncowek sprawdzac i ustawiac cisnienia otarcia wtrysku ale zazwyczja nie ma takiej potrzeby by cokolwiek tam ruszac.

Jsli mozesz to wrzuc skana tego odczytu z vaga bo nei wiem co masz dokladnie na mysli. W nowym silniku tez beda roznice i wcale nie male jakies wiec tym bym sie nie przejmował. ECM robi korekcje na podstawie odczytow z walu korbowego jak podlewa paliwem z tym ze w VP nie ma takiej kontroli bo ani nie jest w stanie cokolwiek zmienic na poszczegolnych wtyskach( usrednia dla wszystkich bo i tak jest tylko jedne wtrysk sterujacy- ten z kabelkiem). W vp'eku na pompie jest przestawiacz kata wtrysku oraz regulator dawki ale na wszytkie gary jednoczesnie.

Jako ciekawostke dodam ze i tak ECM powyzej 3 tys obr juz nie jest w stanie ogarnąć sprawy bo za duzo sie dzieje w tak krótkim czasie, ze steruje praca juz z map zapisanych a nie na podstawie odczytów z czujnikow itd.