różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: TUNING (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Dział: Optyczny (/forumdisplay.php?fid=22) +--- Wątek: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 (/showthread.php?tid=1886) Strony: 1 2 |
różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - piotrek_1980 - 30-05-2012 06:55 Witam. Jak w temacie. Mam zamiar zrobić sobie jeździdełko na wariacje. W związku z tym pytanie jak w temacie. Jak najprościej zrozumieć oznaczenia w tych cyfrach ? - czy chodzi o stosunek obniżenia względem tył a przód czyli 40/40 będzie równo, a 70/50 to gdzieś wyżej a gdzieś niżej?, widziałem jeszcze oznaczenia amorów 40/-(minus)40 to już całkiem czeski film. Druga sprawa to czy prawdą jest, że springi do 40 można montować do standardowych/zwykłych amorów i czy same springi mają jakiś sens. Liczę na lidera ,,w te klocki" . Przykłady springów: http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportowe-mts-40-40-cinquecento-91-99r-i2382012345.html http://moto.allegro.pl/sprezyny-sportowe-mts-70-50-cinquecento-91-99r-i2382012357.html Przykłady kompletów: http://moto.allegro.pl/zawieszenie-sportowe-mts-70-50-fiat-cinquecento-i2328956570.html http://moto.allegro.pl/zawieszenie-sportowe-mts-40-40-fiat-cinquecento-i2339371033.html RE: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - piotrek_1980 - 31-05-2012 09:57 Hamamatsu ??? A byłeś Pierunie dzisiaj RE: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - RAFFEN - 31-05-2012 13:18 Jezeli pisze 40/40 to obniży ci samochód o 4cm z przodu i 4 centy z tyłu,(czyli po 40mm) jezeli pisze 70/40 to 7cm z przodu i 4 cm z tyłu.Chyba dobrze napisałem :)jakby coś to niech lepszy mnie poprawi. RE: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - daneczek76 - 31-05-2012 14:37 piotrek_1980 napisz do Hamamatsu na PM jak masz wątpliwości. Normalnie jest tak jak pisze kolega wyżej. Choć jak wiemy z przodu mamy silnik i jest różnica na sprężynach benzyna a diesel w niektórych autach bo turbgnojek jest cięższy. RE: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - piotrek_1980 - 31-05-2012 18:40 Daneczek no o tym silniku myślałem że przyciśnie jeszcze. A na forum wrzuciłem jakby oprócz mnie miał jeszcze ktoś wątpliwości. RE: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - Hamamatsu - 02-06-2012 21:53 Panowie po pierwsze to ja się na tym nie znam Po drugie jeśli na sprężynie napisane jest -30, -40, czy -100 to po prostu oznacza to szacowaną w milimetrach wartość obniżenia pojazdu po montażu takowych w porównaniu do zawieszenia seryjnego. Szacowany bo to bardzo różnie bywa i zależy od wielu innych czynników Co do amortyzatorów to tak dokładnie nie wiem, niektórzy piszą że są skrócone o tyle ile jest napisane, a inni że tylko przystosowane do sprężyn o tyle krótszych, kiedyś kupiłem amortyzatory do sc też miały być "-30" a gabarytami nie różniły się od seryjnych poza większym tłumieniem. najbardziej polecam zawieszenie gwintowane, albo pneumatyczne w ciągu sekundy można przejść od serii do -140 RE: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - piotrek_1980 - 03-06-2012 00:13 Gwint to będzie mnie tyle kosztował co cienias... RE: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - Hamamatsu - 03-06-2012 10:16 przyślij mi amortyzatory na jakich byś chciał, to zrobię Ci gwintowane na sprężynach mts RE: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - ylem - 03-04-2017 13:11 Witam, Chciałbym podnieść moją Alhambrę z 5-6cm z przodu. Znalazłem oznaczenie sprężyn oryginalnych: 7M3411105AA. Jakie muszę kupić sprężyny by osiągnąć pożądany efekt? Czy stare amorki, tudzież inne elementy będą dalej pasowały? RE: różnica zawieszenia sportowego 40/40 a 70/50 - wesol - 03-04-2017 14:03 6cm to troche duzo. Musialbys chyba podniesc troche naosadzeniu amorka w zwrotnicy z 2 cm jakies dluzsze springi ze 2-3cm i juz bedzie 5. Nie wiem czy to i tak nie jest za duzo bo chodzi o dlugosci polosi wahacze itd. Tylne zawieszenie to wymiana sprezyn plus ewentualnie podlozyc jakis dystans pod sprezyny no i tez przedluzyc pewnie amorki. |