Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Dymi na bialo - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Dymi na bialo (/Thread-Dymi-na-bialo)

Strony: 1 2


Dymi na bialo - onilek - 20-05-2012

Witam i prosze o rade.Wczoraj w czasie jazdy zaczal mi dymic na bialo moj sharus,silnik AUY 1.9tdi.Musialem nim wrocic do domu i w ten sposob przejechalem ok.200km.Dzis rano jeszcze raz sprawdzilem plyny i nie zauwazalem roznicy sprzed wyjazdu,wszystko niby ok. a kopci ze hej.Nie wiem czy to ma zwiazek ,ale od 3 miesiecy mialem problem z odpaleniem z rana.Na poczatku loteryjnie,zwykle odpalal od strzala,a czasem musialem pare razy krecic.W ciagu dnia nie mialem problemow chyba ze postal wiele godzin.Teraz nawet po 10 min postoju zdarza sie ze dluzej musze krecic.Pisze o tym ale nie wiem czy te problemy maja ze soba cos wspolnego.Pozdrowienia


RE: Dymi na bialo - bartixr - 20-05-2012


jedź do mechaniora niech "powącha" spaliny Smile
nie jeździj tak, bo coś się moze rozlecieć.

pewnie olej spala lub mogła pójść uszczelka na pompkach, albo uszczelka pod głowicą puszcza płyn w wydech lub tłoki.


RE: Dymi na bialo - fotograf123 - 20-05-2012

Masz olej w płynie chłodniczym ?.
A może turbo ci poszło ?. ( też na biało dymi)...

masz moc i czy ubywa ci oleju ?

Posprawdzaj i odpisz ....




RE: Dymi na bialo - onilek - 20-05-2012

Wlasnie o to chodzi ,ze przed trasa sprawdzalem plyny i sa tak jak byly,jesli juz to roznice trudno dostrzegalne,a zrobilem ponad 200 km z biala kita,wyjscia nie bylo bo sobota i daleko od ojczyzny,moglbym najwyzej po lawete dzwonic.Wczoraj to juz po krotkim postoju musialem chwile pokrecic zeby silnik zaskoczyl,chwile nierowno pracowal jakby byl zapowietrzony a potem nie wyczuwalem wiekszych zmian.Jakby nie biala kita to bym nie wiedzial,ze cos sie dzieje.Olej jest czysty,w plynie tez nie widac sladow oleju.Z czegos niemniej jest to kopcenie,ale jesli sa jakies ubytki to minimalne,a droga byla dosc dluga i strach bylo stanac przez chwile w korku albo na swiatlach bo niezle musieli mnie ci stylu przeklinac tak kopcilo.Jak jechalem autostrada nie bylo to juz tak widoczne,ale to normalne.Pisze,bo zanim pojade do speca,ktory powie ,ze najpierw trzeba zwalac glowice albo turbo wolalbym wiedziec czy sa jakies inne opcje.dzieki za wszystkie podpowiedzi


RE: Dymi na bialo - Collega - 21-05-2012

jezeli nie ubywa plynu chlodniczego to moze masz uwalony dogrzewacz razem z czujnikiem i ze tak powiem moze on chodzi non stop


RE: Dymi na bialo - wesol - 21-05-2012

dogrzewacz nie bedzie chodzil caly czas bo nie pozwoli na to elektronika z dwóch powodów: nie moze peic chodzic dluzej jak 60 minut ale tak czy siak temp plynu chlodzacego bedzie juz tak wysoka zewylaczy piec.

Ja bym zacząl od sprawdzernia podstawowych parametrów silnika- kat synchronizacji, dawki, egr, przeplywka itd.


RE: Dymi na bialo - onilek - 21-05-2012

W srode podlacze auto pod vaga i zobaczymy w czym szum,moze cos wykaze


RE: Dymi na bialo - onilek - 23-05-2012

Po podlaczeniu do vaga pokazalo brak zasilania jednego cylindra


RE: Dymi na bialo - fotograf123 - 23-05-2012

(23-05-2012, 22:14)onilek napisał(a): Po podlaczeniu do vaga pokazalo brak zasilania jednego cylindra

jak to ?Huh. Bo nie bardzo rozumiem ?.

pompowtrysk ?.Huh




RE: Dymi na bialo - onilek - 24-05-2012

Pompowtrysk do sprawdzenia i zobaczymy co wyjdzie