Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu (/Thread-Slabe-smarowanie-olejem-przy-1-uruchomieniu)

Strony: 1 2 3


Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - Collega - 07-03-2012

Witam

Czy moze tak byc ze jak odpalam auto z rana to przez 2-3sek klekocza zawory tak jak by nie dotarl tam jeszcze olej ewentualnie jaka mozna by to wyeliminowac ?


RE: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - wesol - 07-03-2012

tak ma byc bo wg ksiazek olej z hydrosztosow powinien wydostac sie po 30 minutach nacisku sprezyny zaworowej. Zazwyczja jest to jednak duzo dluzej co wlasnie slyszymy na porannym rozruchu. To ze olej jest lany po walku rozrzadu to nie znaczy ze popychac sobie zassie w 2 czy 3 sekundy. Moze klepac troszke ale tak nie wiecej jak minute czy dwie. Jesli bedzie klepal dalej po kilku minutach czy nawet na cieplym to hydrosztosy do wymiany.
Od siebie dodam iz w PDkach poczatkowych byly wadliwe te popychacze z koncowka "A" bo pozniej weszly juz z "C" poprawione. Mimo to jesli ktos nie wymienial czesto oleju to szklanki siadają. Ja tez jakis czas temu sprawdzalem u siebie w AUY i tez mam caly komplet do wymiany bo luz jest na nich okolo 2-3 mm po zgaszeni auta gdzie nie powinno byc go wcale.


RE: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - daneczek76 - 08-03-2012

TTTM czyli ten typ tak ma, jesli jest to krótki czas jak pisze kolega to nie ma się czym przejmować, można się też przesiąść na inny olej o innych parametrach wtedy ten czas może się skrócić.
Ten dźwięk słychać głównie kiedy jest zimno dobra praktyka jest wymiana oleju przed zima wtedy olej ma na pewno lepsze parametry i lepszą pompowalnośc niż już zużyty olej. Parametry oleju też oczywiście maja znaczeni na jednym oleju możesz dłużej słyszeć a na inny krócej.
Musisz głównie patrzeć w oleju na tz. Pour Point °C czyli temperatura płynięcia oleju dobre oleje mają ja nawet -45°C


RE: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - Collega - 08-03-2012

No wlasnie ja mam u siebie mobila 2000 diesel 10w40 pol syntetyk wlalem bo mi oleju ubywalo a jak wymienialem to dopiero zauwazylem ze leci z korka od miski ale niebawem tez bede zmienial olej to zaleje auto full syntetykiem bo generalnie to nawet nie chodzi mo o ta glosna prace przez te 10-15sec bo nie jest to jakies bardzo glosne tylko o pierzwsze przekrecenie silnika tak 1-2sec jest taki niemily dzwiek i czasem nawet silnikiem zatrzesie


RE: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - Bogos - 08-03-2012

Witajcie. A dlaczego kolega jezdzi na 10w40? kto tak doradził??. Tam ma być lany olej o specyfikacji 506.1 lub 505.1 czyli 5w30 lub 5w40 Do POMPOWTRYSKIWACZY, firma to juz sprawa gustu. Pisze na aucie wyraznie na przednim pasie nad chłodnicą tam gdzie jest info na temat czynnika do klimy czyli 134a. Ja używam Castrol Edgge 5w40 i jest super, silniczek czyściutki. Tylko teraz zmieniać z gorszego na lepszy hmm? Mam nadzieję że wlałeś go tylko jeden raz. Co do telepania silnikiem to przede wszystkim sprawdz świece żarowe. Pozdrawiam


RE: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - Collega - 08-03-2012

Nie wiem na czym jezdzil wczesniejszy wlasciciel ale mam nadzieje ze na pelnym syntetyku ja wlalem pol syntetyka bo mi ubywalo oleju a nie bylo go widac takze wyszedlem z zalozenia ze lepiej troszke gestszy wlac ale znalazlem ze tak powiem miejsce gdzie olej ucieka i teraz mysle nad powrotem do full syntetyka pisalem juz na tym na forum i ktos odpisal ze mozna zmienic w razie gdyby bylo cos nie tak to zawsze mozna wrocic do 10w40.

A co do tego odpalania to nie jest to tyle telepanie co taki pierwszy ciezki obrot silnika przy czym potrafi lekko nim telepnac


RE: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - wesol - 08-03-2012

pomylka podstawowych pojęć. oznaczenie 5W40 czy 10W40 nie odnosi sie do gestosci oleju. Tak jakbyś mylił napiecie z natezeniem w prądzie.


RE: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - Collega - 08-03-2012

nie wiem dokladnie co znaczy oznaczenie ale wiem co to pol i full syntetyk ;] takze planuje wlac teraz full syntetyka mam nadzieje ze bedzie ok a jak nie to wroce do tego ktorego mam teraz


RE: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - daneczek76 - 09-03-2012

(08-03-2012, 19:39)Bogos napisał(a): Witajcie. A dlaczego kolega jezdzi na 10w40? kto tak doradził??. Tam ma być lany olej o specyfikacji 506.1 lub 505.1 czyli 5w30 lub 5w40 Do POMPOWTRYSKIWACZY,
Oj kolego a co to nie ma olejów 10w40 z normą do pompek chyba coś sie koledze poplątało.

A jesli koledze ubywało dużo oleju to z samych względów ekonomicznych opłacało się lac 10w40 , ale jeśli juz wszystko jest ok silnik nie bierze oleju to czemu nie zalać jakimś 5w40 czy 5w30 ale osobiście skłonił bym się nad jakimś porządnym 5w40 bo 5w30 nie ma sensu lać do silnika bez DPF.


RE: Slabe smarowanie olejem przy 1 uruchomieniu - Collega - 09-03-2012

Na ta chwile mam taki
Mobil Super 2000 X1 10W/40 semi synthetic
SAE 10W40
ACEA A3 B3
API SL CF
Meets the requirements of Mercedes Benz 229.1; VW 501 01, 505 00

I nie wiem na co zmienic chcialem kupic mobila 3000 pelen synthetic ale jest tylko do benzyny