Problem z sharanem AFN - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=63) +---- Wątek: Problem z sharanem AFN (/showthread.php?tid=12687) |
Problem z sharanem AFN - motocykle_123 - 04-05-2020 21:52 Witam. Mam problem z sharanem 1.9 tdi AFNz układem chłodzenia. W aucie po odpaleniu po chwili robią się twarde węże a czym dłużej chodzi to temperatura rośnie do ponad 90 stopni. Jak temperatura urośnie ponad 90 stopni i go zgaszę to jest problem z odpaleniem, trzeba długo kręcić aż odpali. I to na wolnych obrotach sie tak dzieje. Nie znam historia auta bo auto zostało nie dawno kupione z tym problemem. W aucie został wymielony korek zbiorniczka oraz termostat. RE: Problem z sharanem AFN - wesz82 - 05-05-2020 04:27 Zimny pali od strzała??? Czy też takie problemy są?? Co rozumiesz przez słowo :na wolnych obrotach tak się dzieje: Może być przestawiony kat wtrysku(zaplon)I będą takie problemy z paleniem tzn na zimnym cyk a rozgrzanym już będzie stawiał opór. Pierwsze co podepnij kompa sprawdź błędy i naj jaki jest kat?? Co do układu chłodzenia to jak.obawiasz się że uszczelka pod glowica to zrób odpowiednio pomiar kompresji lub test na zawartość spalin w układzie chodź on różnie pokazuje. RE: Problem z sharanem AFN - motocykle_123 - 05-05-2020 21:08 Zimny odpala od strzała. Niema błędów w silniku. Test na zawartość Co2 był robiony dwa razy i nic nie wykazało. Pod pojęciem dzieje się taki coś mam na myśli że węzę puchną i nagrzewa się do ponad 90 stopni RE: Problem z sharanem AFN - jacoj78 - 05-05-2020 21:59 Jeżeli dobrze pamiętam to pompa wody w tym silniku jest na oddzielnym pasku a w związku z tym rzadko się ją wymienia. Sprawdź stan pompy wody może wirnik jest uszkodzony/urwany. Kiedyś widziałem coś takiego wałek się obracał a łopatki stały. Brak obiegu płynu i może silnik "puchnie" dlatego ciężko pali. RE: Problem z sharanem AFN - wesz82 - 06-05-2020 05:18 Do oblukania kompem kat wtrysku,czujnik temp wody oraz pompa tak jak pisze kolega. W ogóle możesz na ciepłym odpiac kostkę od czujnika temp wody i sprawdzić czy to pomoże. RE: Problem z sharanem AFN - motocykle_123 - 06-05-2020 19:31 Kąt wtrysku 0,30. Wydaje się że czujnik temperatury wody wskazuje dobra temperaturę bo na zimnym było 5 stopni i po odpaleniu rosła powoli. Pompę wodę sprawdzę tylko po jej zdemontowaniu? RE: Problem z sharanem AFN - wesz82 - 06-05-2020 20:12 Albo Coś źle podales albo masz zbyt mały kat. Powinno być 54 a jak masz 0.30 to nawet stopnia nie masz.. Odepnij czujnik na zimnym silniku i sprawdź jak pali na ciepłym. Czujnik.sprwdza się w 2 grupach,poszukaj w sieci. Rozrzad też można oblukac czy nie przestawiony. RE: Problem z sharanem AFN - Stefano - 06-05-2020 23:11 Często bardzo uszkadza się czujnik w którymś kole. jak nie masz komunikacji z ABSem to można sprawdzić po kolei oporność cewek w czujnikach, powinna być w każdym czujniku taka sama, chyba 1150 ohm. Wypinasz wtyczki i pomiar. RE: Problem z sharanem AFN - motocykle_123 - 07-05-2020 21:10 Po odłączeniu czujników także komputer nie łączy się z ABS. Gniazdo od pompy ABS czyste, niema zieleni. Po przejechaniu około 5 km węzę robią się twarde. Czyli zostaje chyba wymian uszczelki pod głowicą. Czy ktoś wymieniał pompę ABS? I może doradzić jak się do niej dostać? Oraz drugie pytanie czy wymieniać samą uszczelkę czy dawać głowicę do planowania? RE: Problem z sharanem AFN - wesz82 - 07-05-2020 21:19 Czekaj.. Skąd taka decyzja z uszczelka??? Nawet nie próbuj w ten sposób nigdy że zmieniasz tylko uszczelkę bez roboty glowicy. Tj mycie planowanie,nowe uszczelniacze i dotarte zawory..Śruby też tylko nowe uszczelka taka gruba jak była,chyba że planujesz blok. Skąd jesteś??? Bo mam kolesia od hebli z Sopotu. Ja zmienialem pompe abs w audi ale z tego co pamiętam to sterownik zmienisz bez ruszania układu. Nie wiem jak jest w SGA. |