Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: TUNING (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Dział: Mechaniczny (/forumdisplay.php?fid=21)
+---- Dział: Diselek (/forumdisplay.php?fid=23)
+---- Wątek: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) (/showthread.php?tid=12400)

Strony: 1 2


Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - Chmielu - 17-10-2019 17:42

Witam mam pytanko posiadam Sharanika 1.9 auy i mam możliwość zakupić części z 1.9 asz, co mozna przełożyć by zwiększyć moc i czy sie to opłaca ?


RE: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - wesol - 17-10-2019 20:32

Nie opłaca się. Nie w ten sposób się podnosi moc.


RE: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - wesz82 - 18-10-2019 05:21

Wsio zależy za jaki hajs


RE: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - wesol - 18-10-2019 06:35

Ale jaki sens wymieniać pompowtryski jak musisz też albo wymienić ecm albo kumaty tuner musi zrobić mix w sofcie. Turbo jest tylko odrobinę wydajniejsze a nawet prawie takie samo. Gorsze pod kątem sterowania. Samym softem wyciśnie 140 koni. Zresztą jaka jest gwarancją na pompowtryski które mają 15-18 lat? Zdrowych pompek z używek już nie ma na rynku. Lepiej zapodac wydajniejsze turbo najlepiej coś z garretta i zrobić na tym że 170 koni. Pompowtryski z auy powinny podlać do około 180 koni. A tak ruszasz oringi w głowicy, nie wiesz co kupujesz w pompkach i w turbo. Robota plus elektronika bo albo immo będzie problemem albo wizyta u tunera.


RE: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - wesz82 - 18-10-2019 08:10

Nie wiem jakim cudem nie wkleilo calego posta..


Dla kolegi chodzi o to ze np za suszarkę dasz x kasy za pompki też x kasy do tego montaż który też będzie kosztował 2 raz tyle samo plus program a wypluje ok 165km.zas z aey zrobisz ok 150 samym programem.

Musisz sobie policzyć czy chcesz za taka mała różnicę wydać tyle hajsu.
Co do części to turbo,pompki i kolektor ssący


Co do pompek to tak samo te z aey mają lata za sobą i regulacja poszła w kosmos więc nie ma sensu nawet turba zmieniać pod nie bo to szkoda kasy.


RE: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - wesol - 18-10-2019 10:19

Jeśli celuje do mocy około 170-180 koni to nie widzę sensu zmieniać pompki. Druga sprawa że można same turbo zapadać tyle że tu akurat turbo od ASZ z Sharana to kiblowate jest. Dużo lepsze jest turbo od ASZ ale z golfa 4 leona itp. tam jest garretta a nie dupny KKK.
Same turbo od golfa ASZ i masz 170 koni. Żadnych kolektorów nic nie trzeba. Ewentualnie bymmjeszcze upolował turbo od arl 150 km w jakiejś dobrej monecie nieregenerowane to bym zobaczył ile się wyciśnie z tych ori pompek auy. Może by przekroczył 180 koni.


RE: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - Stefano - 18-10-2019 10:29

Ale po podniesieniu mocy musi już szykować kasę na dwumasę i półośki, bo zaraz polecą.


RE: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - wesol - 18-10-2019 10:37

Tak. Zakładałem że dwumas i cała reszta okej. Półosie jeszcze jak cię mogę przy tej mocy. One sypały się zawszę niezależnie od mocy tylko szybciej lub wolniej.


RE: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - ULTRA - 18-10-2019 13:43

Auto warte 8k, za wszystkie mody też nieźle zapłaci może nie drugie tyle, ale dosyć dużo i potem co - za dwa lata bedziesz chciał sprzedać takie auto to nikt ci za to nie zwróci a auta jeszcze trochę potanieją w dół.....
Według mnie szkoda ładować kasę w SGA, lepiej kupić coś młodszego jakiegoś S-Maxa czy Galaxy i samym softem zrobić pare koni wiecej i niutonometra.


RE: Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) - wesol - 18-10-2019 15:58

Tak to prawda. Tylko widzisz czy auto warte 5 tys czy 15 tyś to może być tak że dwumas za 2 tys może być do wymiany. Znajomy ostatnio sprzedawał audi Q7 z 2009 roku. Zadbany poroniony niebity 3.0 TDI chyba najlepszy motor i co za ile poszedł? 37 tys zł. Fajne auto a psie pieniądze. Weź w nim wymień hamulce i kup opony. Tu też mamy w sga podobnie. Najlepiej kosztowo to wychodzi wymiana samej turbiny i soft. Zrobić te 170 koni i na tym zakończyć. Można się zmieścić w tysiaku. Turbo zab400 zł i soft jak ogarnięty jakiś domorosły tuner to zrobi za 400 zł i masz co chciałeś.