Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
2.0 TDI 140KM CR - kąt synchronizacji - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra MKII 2010 - (/forumdisplay.php?fid=7)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=57)
+---- Wątek: 2.0 TDI 140KM CR - kąt synchronizacji (/showthread.php?tid=12068)



2.0 TDI 140KM CR - kąt synchronizacji - Marco_Polo - 06-05-2019 22:12

Cześć,

Chciałem zapytać jakie macie wskazania kąta synchronizacji rozrządu w silniku 2.0 TDI 140KM CR? Mój Sharan z 2012.

Parametr ten wystepuje w VCDS w zalezności od rodzaju silnika w blokach pomiarowych:
191 synchronous angle/synchronizacja rozrządu
33 adaptacja wałka rozrządu strony ssącej ten parametr występował u mnie.
46 może też występować pod tym numerem kanału

U mnie udało się ustawić w zakresie -0,27 do -0,29 stopni (blok 33)
Z tego co czytałem to poprawny zakres jest -3 do +3 lecz optymalnie najbliżej 0 z tendancją do niewielkich wartości ujemnych.

Przejechałem 2 tys km. Alufelgi 18" i opony Continental ECOCONTACT 6 225/45R18 95Y XL. Skrzynia DSG.
Średnie spalanie według FIS 6,8l/100km. Jazda autostradowa/drogi lokalne/górskie/trasy ekspresowe.
W pierwszą stronę po jezdzie autostradowej plus lokalne i górskie, odcinek około 715km miałem średnie 7,7l/100km. Przy jezdzie autostradą około 140-150km/h spalanie chwilowe około 7,8-11l/100km w zależności od ukształtowania terenu. Średnie spalanie według FIS 6,8l/100km. Jazda autostradowa/drogi lokalne/górskie/trasy ekspresowe.

Uruchomienie auta 0,3l/h wzrasta do 1,5l/h, płynnie na 1,7l/h 1,8l/h, 2l/h, 1,9l/h, 1,8l/h, 1,7l/h, 1,6l/h i na tej wartości pozostaje. Obroty stabilne około 9500 po uruchomieniu. Po przejechaniu na postoju pokazuje 0,8 lub 0,7l/h. Przy rozgrzanym 0.6-0,7l/h. Temperatura zewnętrzna uruchomienia auta to 10 stopni.

Jestem ciekaw jak to u Was wygląda?


RE: 2.0 TDI 140KM CR - kąt synchronizacji - szczyku - 06-05-2019 22:28

(06-05-2019 22:12)Marco_Polo napisał(a):  Obroty stabilne około 9500 po uruchomieniu.
a co to vtec że takie obroty Wink

(06-05-2019 22:12)Marco_Polo napisał(a):  Przy rozgrzanym 0.6-0,7l/h.
też tak mam
(06-05-2019 22:12)Marco_Polo napisał(a):  odcinek około 715km miałem średnie 7,7l/100km.
bardzo podobnie, z boxem na dachu wychodzi ponad 8

nigdy się tym tak dogłębnie nie interesowałem, gdybym znalazł w dobrej ofercie, to przesiadłbym się na szarpana 2.0TSI i nadal by mnie nie martwiło spalanie.

Jeśli wszystko jest sprawne, to spalanie wychodzi w granicach podanych przez ciebie.


RE: 2.0 TDI 140KM CR - kąt synchronizacji - Marco_Polo - 06-05-2019 22:46

Dziękuje za info.
Długo szukałem 2.0 TSI 200KM ale nie udało mi się znalezć.
Myślałem, że po przesiadce z Tourana 2.0 TDI 186KM na Sharana 2.0 TDI 140KM CR będzie muł ale na autostradzie 140-160km/h nie ma problemu. Wiadomo, że może trochę dłużej się zbiera ale Sharan to nie sportowe auto. Smile


RE: 2.0 TDI 140KM CR - kąt synchronizacji - Marco_Polo - 12-05-2019 22:40

Chodziło 950 obrotów. Smile
Sprawdzał ktoś jakie ma kąty synchronizacji dla 2,0 TDI CR CFFB 140KM ?