Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
AUY słaby - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Diagnostyka VAG (/forumdisplay.php?fid=14)
+---- Dział: Analizy logów (/forumdisplay.php?fid=15)
+---- Wątek: AUY słaby (/showthread.php?tid=11966)

Strony: 1 2 3


AUY słaby - rysiekr - 05-03-2019 10:21

Witam
Czy ktoś może mi podpowiedzieć dlaczego moja Alhambra jest słaba w dolnym zakresie obrotów? Po logach widzę że do 2000 obr MAF mocno obcina mi dawkę paliwa. Turbina była regenerowana ale przed regeneracją było to samo. Nie rozumiem dlaczego tak się dzieje.

LOG 003, 008, 011
LOG BS 003
LOG BS 011

Rysiek


RE: AUY słaby - wesol - 05-03-2019 12:37

Albo nieszczelność jest gdzieś za przeplywka a przed turbina albo przeplywka zdycha. Sztangę na turbinie możnaby skrócić o jeden obrót gwintu. Loguj dwie grupy dynamicznie 011 i 003 najlepiej na jeszcze wyższym biegu i nie bój się zaczynać logować od dołu od 1300 obr. Starczy do 3500 obr.


RE: AUY słaby - rysiekr - 05-03-2019 15:05

Zastanawiam się jeszcze czy odma może mieć jeszcze wpływ na takie wyniki? Dolot powietrza do turbiny jest szczelny bo już sprawdzałem.

Zrobiłem jeszcze log 003, 008, 011 na wolnych obrotach i czy normalnym jest, że parametry MAF żądany i zmierzony są praktycznie takie same a dawka dalej jest ograniczona przez przepływkę?

Statyczny LOG 003, 008, 011


RE: AUY słaby - tolus24 - 05-03-2019 17:39

Witam.

W dolnych obrotach, do około 2tyś., przepływka tnie paliwo, bo turbina słabo "ciągnie" (leniwie wstaje i słabo pompuje), pytanie dlaczego, w 011BS widać, że sztanga pracuje ale nie wiemy w jakim zakresie, Wesol podał co jest do sprawdzenia, dodatkowo N75 i wężyki. Przy następnym log-owaniu możesz jeszcze dorzucić 000 i 010.

Pozdrawiam


RE: AUY słaby - wesol - 05-03-2019 17:54

Szczelność układu dolotowego ale nie tak że chyba jest szczelny itp. czyli odma też bo jest za przeplywka a przed turbo. Dodatkowo sprawdzić czy EGR nie jest czasem na wpół otwarty. Mi to wygląda na walnięta przeplywka no chyba że ten EGR jest niedomoniety lub wąż dolotu ma dziurę. Podmień przeplywke od kogoś lub że szrotu.


RE: AUY słaby - rysiekr - 05-03-2019 22:00

Nagrałem film na którym widać jak pracuje sztanga w turbinie, jakie są podciśnienia na gruszce, skaczący korek oleju od odmy i nie wiem dlaczego zaolejony nowy EGR.

Dodatkowo jadąc z pracy zrobiłem jak napisał wesol zrobołem logi dynamiczne 003 i 011.

LOG

Film z testu


RE: AUY słaby - tolus24 - 06-03-2019 18:20

Witam.

Log-i pokazały to samo co poprzednie, podciśnienie na gruszce prawidłowe ruch sztangi też wygląda bez zastrzeżeń. Jak pisał wesol podkręć sztangę albo zdejmij wężyk z gruchy i wtedy zrób krótkiego log-a (bo szybko wejdzie w awaryjny) albo obserwuj w blokach jak ładuje turbo od dołu, tak samo możesz zrobić z odpiętą przepływką albo wstawić diodę, możesz sprawdzić tez napięcie na przepływce między pin3 a pin4 i pin3 a pin5, na wolnych i na około 3tyś. obr/min. Ale najpierw musisz być pewien szczelności układu oraz czy nie ma problemu z układem wydechowym. W ostateczności może być wsad w ECU wysypany.

Pozdrawiam


RE: AUY słaby - pablooo4 - 08-03-2019 10:49

Cześć. I jak tam sytuacja? Ciekawi mnie temat bo mam podobne objawy. Rano gaz w podłogę i cisza do 1500 i nie idzie. Powyżej 2000 ciągnie jak głupi. Turbo świeże po regeneracji, przepływomierz nowy bosch, i kiszka. Sorry za podpięcie pod temat.


RE: AUY słaby - wesol - 08-03-2019 11:06

Zapodaj logi. Oddzieli się do osobnego tematu jak coś. Regeneracja ma to do siebie że dość często po tym turbo leniwie wstaje.


RE: AUY słaby - pablooo4 - 08-03-2019 11:25

(08-03-2019 11:06)wesol napisał(a):  Zapodaj logi. Oddzieli się do osobnego tematu jak coś. Regeneracja ma to do siebie że dość często po tym turbo leniwie wstaje.

Kurde ale żeby aż tak? Jak tylko zrobię logi wstawię, żeby uniknąć podwójnej roboty które zrobić żeby był pełen obraz sytuacji?