Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Diagnostyka VAG (/forumdisplay.php?fid=14)
+---- Dział: Analizy logów (/forumdisplay.php?fid=15)
+---- Wątek: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza (/showthread.php?tid=11542)

Strony: 1 2


1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - wnusiek - 31-07-2018 08:50

Witam, ostatnio kupiłem Sharika z niemiec. Silnik 1.8T, podczas jazdy testowej nic nie wzbudzało mojej wątpliwości, poza uszkodzoną DV.
Po zarejestrowaniu auta zainstalowałem podtlenek LPG (to była przedwczesna decyzja, ale o tym później) , po odebraniu auta z serwisu stwierdziłem, że coś słabo idzie na gazie (lekkie poszarpywania od mniej więcej 3000 obrotów do ok 45000). Wróciłem z powrotem na benzynę i tak przejeździłem ze 100km. Zaniepokoiło mnie wysokie spalanie pokazywane na kompie. Co prawda te 150km zrobiłem po Gdańsku, ale nawet w mojej Octavi RS 1.8T 180KM nie udało mi się zrobić tak wysokiego spalania nawet przy ostrym butowaniu. Sharik w tej chwili pokazuje średnie spalanie w okolicach 18l/100km (co wydaje się kosmicznie wysokie). Wydaje mi się, że nawet na PB nie przyspiesza tak jak powinien (chociaż to jest może przyzwyczajenie z Octavki).
Zero błędów na kompie silnika
Postanowiłem zrobić logi. Przed zrobieniem logów zrobiłem test sond w Vagu-wyszły OK.
Przed logami zmieniłem świece- stare były czarne, co może świadczyć o bogatej mieszance.
Poniżej zamieszczam logi.
http://vaglogi.pl/log-003_020_115_O7764Z4.html
http://vaglogi.pl/log-003_031_118_qlDIJ.html
http://vaglogi.pl/log-003_031_MaoEi.html
http://vaglogi.pl/log-003_033_z4VZ5X2.html
http://vaglogi.pl/log-020_033_OYZTp.html
http://vaglogi.pl/log-020_114_115_U975lS.html
http://vaglogi.pl/log-032_gciv55.html
http://vaglogi.pl/log-114_115_iSDIfz.html
http://vaglogi.pl/log-033_ka3yNne.html
http://vaglogi.pl/log-002_020_wU0LX.html

Logi statyczne zostały wykonane przed i po butowaniu.
Logi tylko i wyłącznie na PB.
Wydaje mi się, że przepływka coś mało mierzy.
Prośba o analizę logów i ewentualne sugestie gdzie szukać przyczyny


RE: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - wnusiek - 06-08-2018 09:29

Haloo, jest tu kto?
Mały update, znalazłem rozwaloną rurkę od odmy, tymczasowo naprawiona, w przyszły weekend wymiana.


RE: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - tolus24 - 06-08-2018 20:51

Witam.

Z log-ów wynika, że jeśli wszystko wokół przepływomierza jest sprawne/szczelne, to przepływka jest ewidentnie do wymiany. Sprawdź log z przepływki po wymianie odmy. To spalanie, o którym piszesz, nie jest wcale, aż takie wysokie, zależy od stylu i miejsca, a sprawdzałeś rzeczywiste (nie z komputera), z log-ów nie wynika aby pracował na zbyt bogatej mieszance, fakt że te log-i nie są idealne, do Skody RS-a nie masz co porównywać, bo to nie ta generacja. Jedyne co możesz sprawdzić, to czy czasami nie spala Ci benzyny razem gazem, co będzie powodowało takie wskazania.

Pozdrawiam


RE: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - wesol - 06-08-2018 21:54

Powiem szczerze że nie pamietam jakie wartości mniej więcej miewa maf w 1.8 t ale mi się wydaje że chyba nie zaniża. Poza tym niskie wartości przeplywka to i turbo by lichawy wstawało i właśnie by spalanie było nawet dość niskie. Za to duże spalanie to lambda wskazuje wysokie wartości czyli sporo ponad 1 volta gdyż jest spora różnica między spalinami a powietrzem/atmosfera co daje spora różnicę potencjału. I tu albo lambda dziabnieta bądź np taka prozaiczna rzecz jak nieszczelność za turbina na części gorącej czyli zaraz na początku wydechu DP.


RE: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - tolus24 - 07-08-2018 09:49

Witam.

Dla 1.8T od 5tyś. obr/min przepływka powinna min. wskazywać 120, a tu nawet nie zbliża się w te okolice, dlatego jeśli wszystko wkoło jest szczelne/sprawne, to znaczy, że przepływka kończy żywot. Wartości dla lambdy w tych logach są prawidłowe, nawet te 1.5V, o które Ci chodzi w 033 w drugim polu, bo generalnie oznacza dla 1.8T mieszankę stechiometryczną, nie pamiętam tylko czy dla wszystkich kodów 1.8T z szerokopasmową sondą, pierwsze pole w tej grupie pokazuje też, że sonda działa dobrze - wartości blisko zera czyli korekta krótkotrwała działa. Co najlepsze jest to, że w 032 dynamicznym widać, że mieszanka jest na ubogo przy przyśpieszaniu. Także myślę, że 18l spalania, to efekt raczej błędu pomiaru/stylu-miejsca jazdy/spalania gazu razem z benzyną itp. niż sondy, pęknięta odma i problemy z/wokół przepływki mogą swoje dołożyć.

Pozdrawiam


RE: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - wesol - 07-08-2018 10:28

Ja bym wolał dynamiczny test. Wystarczy że tylko lekko kat będzie przypchany i też masz niższe wskazania. Czy choćby podarte krzywki walka rozrządu na wydechu itp sprawy. Zresztą powinien wtedy mniej palić a nie więcej.


RE: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - tolus24 - 07-08-2018 13:27

Witam.

Zawsze trzeba wszystko sprawdzić zanim się wymieni, to jest podstawa, natomiast na podstawie tych log-ów z sondy lambda, nie wynika, że auto jeździ na bogatej mieszance, jest wręcz odwrotnie, ma tendencję do ubogiej - gr.032, wartość w 031 to wartość napięcia o proporcji 1.5V = 1 lambda, wartość w granicach 3tyś. obr/min i wyżej daje nam stechiometrie w przedziale 13 - 14 co jest wynikiem bardzo dobrym więc jak dla mnie sonda i jazda na bogatej mieszance nie są przyczyną wysokiego spalania, jeżeli rzeczywiście takie ma miejsce. Nie wiemy też co gazownik robił z sondami i ich emulacją, bo może tu jest problem i vag pokazuje nam coś co nie jest zgodne z prawdą.

Pozdrawiam


RE: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - wnusiek - 08-08-2018 00:41

Dzięki panowie za sugestie, jak na razie zrobiłem test szczelności dolotu- wyszła kompletnie uwalona odma- połatałem bo nie miałem gratów na wymianie. Na 100% nie jest teraz do końca szczelnie, ale zauwałyłem że korekta długoterminowa na sondzie spadła z 15% na 10%. Mam również do wymiany zaworek podciśnienia na serwie hamulców bo gazowniki połamali. To wysokie spalanie było na benzynie (ale czytane z kompa, bo za krótko mam auto, żeby stwierdzić jakie jest reakne spalanie)- jak zauważyłem problemy na gazie to przestałem chwilowo na nim jeżdzić. Zastanawiają mnie tylko te czarne świece... skoro mieszanka wg. was nie jest za bogata to co jest przyczyną. Nie zauważyłem też ubytków oleju czy dymienia. No nic. Po wymianie odmy na właściwą skasuje błędy, zrobię tak ze 150km i zobaczymy jakie efekty.
PS. A co do Skody RS to ta sama generacja Wink rocznik 2003 i prawie ten sam silnik (AUQ)


RE: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - tolus24 - 09-08-2018 23:49

Witam.

Mieszanka "za bogata" to nie koniecznie musi być za dużo paliwa w stosunku do powietrza ale również za mało powietrza w stosunku do prawidłowej ilości paliwa i to pokazuje "przepływka", że powietrza jest za mało, przyczyną może być między innymi ta uszkodzona odma, jak i uszkodzony sam przepływomierz. Teraz, tak patrząc jeszcze raz na te log-i, dopatrzyłem, że w niektórych, są jedne pod drugimi i tych drugich nie widziałem wszystkich, patrząc na wszystkie rzeczywiście jest prawdopodobne, że próby sterownika wejścia w ubogą mieszankę, są powodowane zneutralizowaniem zbyt bogatej mieszanki, sonda przechodzi z regulacji w sterowanie. Sprawdź tylko albo spytaj gazownika czy stosował jakąś emulację do sond i czy to nie wprowadza w błąd. Zrób log-i statyczne i dynamiczne 002+033, 003+020, 115+118.

Pozdrawiam


RE: 1.8T, duże spalanie, słabo przyspiesza - wnusiek - 23-08-2018 20:35

Panowie, w międzyczasie zrobiłem tą odmę, odczyty na przepływce się nie poprawiły. Postanowiłem wymienić przepływkę. Sprawdziłem co mam teraz: 06A 906 461G. Pytanie czy to ta ma być czy ma być GX, ewentualnie co jeszcze się nada do AWC.
Mógłbym jeszcze zobaczyć czy podmiana na przepływkę z AUQ coś zmieni, ale raczej nie będzie mierzyć poprawnie. No i jeszcze poleciał mi termostat... Co najlepiej kupić? Wahler?