Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
[1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Diagnostyka VAG (/forumdisplay.php?fid=14)
+---- Dział: Analizy logów (/forumdisplay.php?fid=15)
+---- Wątek: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów (/showthread.php?tid=10776)

Strony: 1 2


[1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - gitmar - 05-09-2017 22:48

Witam serdecznie! Jako nowy użytkownik Sharana i tego forum chciałbym się w pierwszej kolejności przywitać Smile
Auto zakupiłem niedawno w Szwajcarii bezpośrednio od właściciela, na pewny przebieg 158kkm i ogólnie jest w fajnym stanie. Na pierwszy rzut oka jeździ ok, przyspiesza, hamuje, skręca, turbo pracuje, spala normalnie (mieszczę się widełkach 8.5-9.5l/100km przy moim trybie jazdy). Aby tak różowo nie było, pluje checkiem na zegarach. Odczytałem następujące błędy:


17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit Malfunction
P0141 - 35-00 - -
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 35-00 - -
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-00 - -

Dwa pierwsze nie dają się skasować. Wnioskuję, że sondę trzeba wymienić. Ale jak ugryźć temat EGR w benzyniaku :?:
W najbliższych planach lekka korekta softu i LPG. Najpierw bym chciał wyeliminować wszelkie niedomagania.

http://vaglog.pl/log-001_002_031_R2eYWRM.html
http://vaglog.pl/log-001_002_033_8Hi6925.html
http://vaglog.pl/log-001_020_002_9uyGA14.html
http://vaglog.pl/log-001_003_020_9DHGDMt.html
http://vaglog.pl/log-001_115_118_le6I3nZ.html

Wskazania lambdy po logach w grupie 032 - +4.3% i 7.0%


RE: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - gitmar - 01-10-2017 12:18

Błędy lambdy zgubione, winna okazała się ta za katem. Natomiast wraca błąd EGRa po ok.kilkudziesięciu km
16785 - EGR System: Insufficient Flow
P0401 - 35-00 - -

Auto jeździ normalnie, ma moc. Olać czy szukać dalej :?:

P.S.... Dzięki za dotychczasowe rady i wskazówki Big Grin


RE: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - K9Darek - 01-10-2017 15:03

Też miałem niedawno ten P0401. Usunąłem bo brakło przyczyn i nie ma problemu.


RE: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - gitmar - 01-10-2017 16:50

Ale usunąłeś EGRa czy czy tylko błąd Wink ?


RE: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - K9Darek - 02-10-2017 00:31

Błąd. Mi usuwanie(zaślepienie) EGRa nie uszłoby tu przy przeglądzie na sucho.


RE: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - gitmar - 02-10-2017 00:43

Sęk w tym, że u mnie błąd wraca po kilkudziesięciu kilometrach. Mało tego, w zegarach mam pięknego żółtego checka Sad


RE: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - wesol - 02-10-2017 06:29

no to sprawdzic szczelnosc ukladu recyrkulacji i nie tak na odpierpapier tylko konkretnie plus jak pracuje sam zawor egr- tez konkret.


RE: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - gitmar - 02-10-2017 15:07

To jeszcze podziel się tajemną wiedzą jak to zrobić konkretnie Shy Auto kupiłem prywatnie w CH, ma ori przebieg 158kkm i nie wygląda na grzebane. Chyba, że ze starości któryś wężyk pękł. Dobiorę się w ogóle do zaworka biorąc pod uwagę ilość miejsca (a właściwie jego brak Wink z tyłu silnika ?


RE: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - pysiek - 02-10-2017 20:28

Mam ten sam problem wracający co jakiś czas, błąd P0401 tylko ze w 2.0 benzyna. Przez ostatnie 4 miesiące było OK. Czyściłem dolot. Robiłem adaptację egr oraz przepustnicy, wymieniłem zawór. Zrobiłem nawet cross-testy z zaworem z "dobrej alhambry" i problem jest dalej. Mam wszystko sprawdzone, jedynie pozostało mi czyszczenie kanałów egr-u w dolocie przy okazji wymiany świec. Może to przyniesie jakieś efekty.


RE: [1.8T AWC] prośba o analizę logów i błędów - wesol - 02-10-2017 20:42

wyczyscic sprawdzic czyli nie tak na odwal sie ze jak nie ma dziury na pol palca to jest okej. Ma byc szczelne wszystko i tyle. EGR ma dzialac bez przyciec a jest on elektryczny w 1.8t wiec duza szansa ze ta czesc elektryczna szwankuje. Samo dzialanie zero jedynkowe czyli podajac napiecie moze i dzialac na pierwszy rzut oka calkiem dobrze ale pamietajmy ze ECM steruje egr dosc precyzyjnie i np otwiera egr procentowo czyli nie ON i OFF tylko na pol gwizdka ,troche wiecej lub mniej.