Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Proste przepisy kulinarne - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: FORUM OGÓLNE (/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Dział: Off topic (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Wątek: Proste przepisy kulinarne (/showthread.php?tid=10751)



Proste przepisy kulinarne - alec - 27-08-2017 09:54

Jestem totalnym kulinarnym laikiem. Może doradzicie jakieś proste przepisy, z którymi bym sobie poradził?


RE: Proste przepisy kulinarne - koleś - 27-08-2017 14:23

(27-08-2017 09:54)alec napisał(a):  Jestem totalnym kulinarnym laikiem. Może doradzicie jakieś proste przepisy, z którymi bym sobie poradził?
Pół garnka wody. Zagotować. Pół łyżeczki soli. Wsypać makaron i gotować wg. zaleceń na opakowaniu (przeważnie kilka minut).
Po ugotowaniu odcedzić. Podawać z cynamonem, białym serem i cukrem.

Tak ja potrafię nakarmić rodzinę jak żona jest w pracy Smile


RE: Proste przepisy kulinarne - Czerwony - 27-08-2017 17:34

Pizza
Pizza = proste ciasto + prosty sos + proste składniki. Tego się nie da zepsuć. Jakakolwiek wyjdzie, to robisz minę "tak miało być" i rodzina ogłasza cię królem wioski. Samo robienie co prawda chwilę zajmuje, ale jest bardzo proste i przyjemne. Ja mógłbym osiem dni w tygodniu to lepić.

Ilość na jedną dużą blachę. Przepis w miarę możliwości uproszczony.

Sos:
najlepiej robić dzień przed, żeby się przegryzł. Najprostszy: Duży koncentrat pomidorowy + łyżka oliwy + płaska łyżeczka cukru + szczypta soli + przyprawy jakie lubisz (u mnie oregano, pieprz, cząber). Opcjonalnie czosnek (przeciśnięty, max 2 ząbki) i chili (drobno pokrojona, max. połówka) - jak kto lubi.
Wymieszać, odstawić i podłączyć do prądu, żeby dzieci nie wyżerały Wink
Można sos robić drogą smażenia pomidorów lub na bazie pomidorów z puszki, ale miało być prosto.

Ciasto:
ugniatasz w łapach, więc konsystencję czujesz. Jak czegoś jest za mało to dodajesz. Prościej się nie da.

a) Drożdże do ciasta: