Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Tuleje drążka stabilizatora - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Ogólno techniczny (/forumdisplay.php?fid=101)
+---- Wątek: Tuleje drążka stabilizatora (/showthread.php?tid=10362)

Strony: 1 2


Tuleje drążka stabilizatora - skimir - 05-04-2017 09:58

Witam

Czy polecacie jakieś tuleje drążka stabilizatora (przód) aby przetrwały trochę dłużej?
Może poliuretanowe zamontować?

Założyłem jakieś febi i zakończyły żywot w niecałe dwa lata (już stuka).


RE: Tuleje drążka stabilizatora - wesol - 05-04-2017 10:44

Febi to kibel. Juz sasic jest lepszy ale akbo lemiego albo jskiego mooga zapodac i po temacie.


RE: Tuleje drążka stabilizatora - frik - 05-04-2017 10:50

U mnie poliuretanowe jeżdżą już co najmniej 3 lata. Robione były na zamówienie na wzór gumowych w firmie Deuter z Olkusza. Od tego czasu już mają takie w ofercie Smile


RE: Tuleje drążka stabilizatora - Majeranek - 16-02-2019 16:57

Nie chce zakładać nowego tematu ale chcialbym o coś zapytać. Czy może ktos napisac czy stabilizator powinien mieć luz na boki?


RE: Tuleje drążka stabilizatora - wesol - 16-02-2019 17:57

Powiedz mi jakie ma znaczenie to czy odrobinę na bok możesz go przesunąć? Pomysł w którą stronę on działa.


RE: Tuleje drążka stabilizatora - Majeranek - 16-02-2019 20:25

Po prostu dzisiaj przy okazji zmiany oleju wzielem malego pręta i chcialem sprawdzic luz na łącznikach stabilizatorow i wsadzilem łom miedzy lacznik a amortyzator i mogłem sporo około 7 cm przesunąć caly stabilizator w bok tym sposobem zastanawialem sie po prostu czy tak ma byc czy tuleje gumowe nie powinny go troche przytrzymywac? Bo wydaje mi sie ze tuleje są za luzne i dlatego cos mi poklepuje po dziurach w aucie.


RE: Tuleje drążka stabilizatora - andrew7800 - 17-02-2019 19:26

Jak masz spore luzy na tulejkach drążka stabilizatora to nic dziwnego że drążek lata na boki. Tuleje normalnie są zaciśnięte na drążku i wtedy drążek się nie przesuwa na boki tylko pracuje w swoim miejscu. Nie są to duże pieniądze a można to samemu spokojnie wymienić. Ja u siebie ostatnio na obu drążkach wymieniłem bo był widoczny prześwit pomiędzy drążkiem a tulejką. Po prostu się zużyły.Wink

Po wymianie od razu odczujesz że ciszej zawieszenie pracuje.


RE: Tuleje drążka stabilizatora - wesol - 17-02-2019 19:51

A jak prześwitów nie ma?
Na nowiutkich tulejach jeśli nie jest to czymś przesmarowane to owszem przesuwanie drążka raczej będzie nie tyle co ciężkie co nawet chyba bliskie niemozliwemu. Aczkolwiek tuleje już takie jeszcze sprawne bo nie mające luzów (nie mówimy o luzach które łomem wychwycimy podważając drazek) będę pozwalać na przesunięcie drążka na bok. Tak to będziecie wymieniać te gumy co pół roku zaraz. Ważne by luzu nie było góra- dół.


RE: Tuleje drążka stabilizatora - skimir - 17-02-2019 19:51

Czekajcie, luz luzem ale:
Drążek z reguły wyrabia się pod tuleją i już sam fakt, że da się przesunąć jest podstawą do zdiagnozowania zbyt wyrobionej tulei gumowej.

Druga kwestia to te 7cm luzu. Jeśli to jest fakt, to ja bym się wogóle zastanawiał, czy te gumy tam jeszcze są a nawet czy jednego jarzma nie zjadło. Przecież stabilizator tam jest podparty tuż przy zagięciach, nawet jeśli tuleje byłyby mocno wyrobione to on aż tyle przesuwać się nie powienien.


RE: Tuleje drążka stabilizatora - wesol - 17-02-2019 20:38

Pytanie czya znaczenie ten luz po długości drążka. Czy wynosi 7cm czy 7 mm to coś tu zmienia? Czy istotny jest luz góra- dół 2-3 mm to jest okej? Pytanie podstawowe czy luz po długości jakikolwiek mechanik sprawdza?