Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Kupujemy Samochód (/forumdisplay.php?fid=85)
+--- Wątek: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 (/showthread.php?tid=10063)

Strony: 1 2 3 4 5


Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - bandit84 - 10-01-2017 16:06

Witam serdecznie Szanownych forumowiczów.
Przymierzam się do kupna Sharana z 2004r - chcę wstawić instalacje LPG Moje pytanie do Was - 1.8 T czy 2.8 V6. Proszę o sugestie i opinie: awaryjność, komfort jazdy itp, itd. Dziekuje serdecznie za pomoc i pozdrawiam.


RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - marqs85 - 10-01-2017 17:40

Sam miałem ten dylemat, co przemawiało za 2.8 to dźwięk który jest muzyką dla uszu Blush , niestety i albo stety kupiłem 1.8T. Zrobiony program na ok.180 KM.
Na korzyść 1.8T względem 2.8 to można jeszcze gdzieś włożyć rękę pod maskąBig Grin
Instalacja LPG kosztowała 2700zł,
Można jeszcze coś pomodzić z mocą jak komuś mało i ma nadwyżkę gotówki,
Dość popularny i łatwy w serwisie silnik także osobiście jestem zadowolony z wyboru chociaż tu głównie najważniejszy był ogólny stan auta.
Spalanie na mieście 14-16 LPG.
Cicha pracaBig Grin

Myślę że głównie ogólny stan auta jest najważniejszy.


RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - adx - 10-01-2017 22:21

Nie wiem jak to w SGA ale miałem 4 lata temu Skode Octavie 1.8T i byłem mega zadowolony jeśli chodzi o silnik. Mocą mega frajda jak na rodzinne autko. Praktycznie przez rok nic się nie działo. Serwisy bieżące (oleje itp itd) A zaznaczę że auto z 2001 roku.
Jedyny minus to spalanie ;D ale coś za coś zawsze można zagazować.
TU masz link kolegi forumowicza odnośnie eksploatacji i użytkowania 1.8T


RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - PabloLG - 10-01-2017 22:22

Ja osobiscie bralbym 2.8
Mam audi A4b5 1.8t fajnie to jedzie ale mysle dla sharika 2.8 to lepsza opcja.
Jak poprzednik ja tez chcialem sharana 1.9 130 km a mam 116 km bo trafil sie fajny egzemplaz


RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - ULTRA - 10-01-2017 22:46

1.8T można zawsze dłubnąć bo potencjał ma ogromny i powinien być mniej problematyczny jak 2.8
Sęk w tym, że dorwać jakąś fajną benzynę w SGA to duży problem - wiem bo sam szukałem ...


RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - skimir - 10-01-2017 23:03

Już pisałem tutaj - 2.8 fajne ale d... nie urywa przy tej masie i charakterystyce silnika. To nie tak, że wgniata w fotel. Z większych samochodów (a nie małych zaper...) co do których mógłbym powiedzieć - "Ooo! tak bym chciał aby sharan szedł" to dopiero Audi A8 quatro z silnikiem 4.2 :-) Silnik 2.8 dosyć elastyczny, na 6 biegu da się przyspieszać itp itd... Mi się podoba (no i ten sposób rozpędzania...)

Ale:
Kloc wielki, ręki pod maskę nie ma jak włożyć.
Speców którzy się znają na tym silniku a nie tylko mówią, że się znają (a później wychodzi, że nie wiedzą z której strony jest rozrząd) jest jak na lekarstwo - więc jeśli sam z grubsza silników nie ogarniasz i trafisz na problematyczny egzemplaż to...
Wymian głupiego termostatu to 4 godziny roboty...

1.8 - prosty, łatwy do ogarnięcia. Duuużo więcej miejsca pod maską a to znacznie obniża koszty napraw z uwagi na ich krótszy czas.

Komfort jazdy będzie podobny bo wnętrza są takie same, wyposażenie zależy od wersji a nie silnika.
2.8 trzeba chcieć razem ze wszystkimi konsekwencjami.

PS: W wersji 2.8 możesz trafić na 4Motion a to już całkiem fajny mały czołg na nasze warunki. W 1.8T chyba 4Mot nie było. Mam frajdę jeździć po zaśnieżonych drogach - zbiera się świetnie (niestety hamuje normalnie przez co jest zdradliwy), no i jak się wyłączy ESP to zachowuje podobnie do tylnonapędowki.


RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - ULTRA - 10-01-2017 23:38

(10-01-2017 23:03)skimir napisał(a):  W wersji 2.8 możesz trafić na 4Motion a to już całkiem fajny mały czołg na nasze warunki. W 1.8T chyba 4Mot nie było. Mam frajdę jeździć po zaśnieżonych drogach - zbiera się świetnie (niestety hamuje normalnie przez co jest zdradliwy), no i jak się wyłączy ESP to zachowuje podobnie do tylnonapędowki.

Co prawda mam TDI z 4Motion - ale zgadzam się co do tylnonapędówki na śniegu jest niezły fun, ale trzeba wyłączać ESP bo jak nie, to wówczas bardzo ciężko zmusić ten samochód do napędu na 4 łapy.
Po mieście jest niezła zabawa Big Grin


RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - skimir - 11-01-2017 09:36

ESP + 4Motion robi fajnie jak jest jakiś mocno śliski podjazd (ewentualnie w błocie). Nie trzeba zbytnio kombinować aby w uślizg koła nie wpadły - dwójka i gaz - jak trzeba to gazu ujmie sam, jak trzeba to koło przyhamuje i idzie.

Nie jest to, co stały napęd na 4 ale ponieważ mam w swojej okolicy trochę górek a i z domu czasem mam do przejechania kilometr-dwa w śniegu to widzę różnicę.


RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - Bartas - 11-01-2017 10:56

Ja polecam 1,8T, ale kolejno.

1. W 2014 roku kupiłem Octavię 1,8T RS 180 KM. W rok przejechałem nią 70 000 km i sprzedałem na rzecz Alhambry 1,8T. Z Octavią kompletnie nic się nie działo, regularnie olej, filtry, eksploatacja.

2. W 2015 roku kupiłem Alhambrę 1,8T 150 KM. Od marca 2015 przejechałem nią nieco ponad 110 000 km.
Informacje o niej tutaj:

http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=7706

3. W grudniu 2016 kupiłem ponownie Octavię 1,8T, ale tym razem 150 KM. Alhambra lata w trasy na Niemcy ze mną, więc chcę ją odciążyć trochę z jazd lokalnych. Octavka wiosna otrzyma soft, docelowo chciałbym minimum 180 KM oraz moment około 300 Nm.

A zapomniałem dodać, wszystkie auta wyposażone w instalację gazową STAG, reduktor AC O1 RED do 250 KM, wtryskiwacze Hana Gold, oprócz nowej Octavki gdzie są Barracudy.

Sam silnik daje dużo frajdy z jazdy, polecam.


RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - wesol - 11-01-2017 11:46

Tez bym wybral 1.8T.
2.8 moze zly nie jest ale jakby sie cos dzialo objawialo przynajmniej to by mi to nie dawalo spac wiec bym musial to naprawic. Z racji iz sam wszystko naprawiam to mam przeczycie ze by mnie ten silnik troszke wymeczyl. Jednak 4 garowy w tej komorze to pozwala na wszelkie naprawy. No nie wspomne ze zaraz bym tam wstawil jednomas czego do 2.8 ot tak nie wykonasz.