Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Kupujemy Samochód (/forumdisplay.php?fid=85) +--- Wątek: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 (/showthread.php?tid=10063) |
Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - bandit84 - 10-01-2017 16:06 Witam serdecznie Szanownych forumowiczów. Przymierzam się do kupna Sharana z 2004r - chcę wstawić instalacje LPG Moje pytanie do Was - 1.8 T czy 2.8 V6. Proszę o sugestie i opinie: awaryjność, komfort jazdy itp, itd. Dziekuje serdecznie za pomoc i pozdrawiam. RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - marqs85 - 10-01-2017 17:40 Sam miałem ten dylemat, co przemawiało za 2.8 to dźwięk który jest muzyką dla uszu , niestety i albo stety kupiłem 1.8T. Zrobiony program na ok.180 KM. Na korzyść 1.8T względem 2.8 to można jeszcze gdzieś włożyć rękę pod maską Instalacja LPG kosztowała 2700zł, Można jeszcze coś pomodzić z mocą jak komuś mało i ma nadwyżkę gotówki, Dość popularny i łatwy w serwisie silnik także osobiście jestem zadowolony z wyboru chociaż tu głównie najważniejszy był ogólny stan auta. Spalanie na mieście 14-16 LPG. Cicha praca Myślę że głównie ogólny stan auta jest najważniejszy. RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - adx - 10-01-2017 22:21 Nie wiem jak to w SGA ale miałem 4 lata temu Skode Octavie 1.8T i byłem mega zadowolony jeśli chodzi o silnik. Mocą mega frajda jak na rodzinne autko. Praktycznie przez rok nic się nie działo. Serwisy bieżące (oleje itp itd) A zaznaczę że auto z 2001 roku. Jedyny minus to spalanie ;D ale coś za coś zawsze można zagazować. TU masz link kolegi forumowicza odnośnie eksploatacji i użytkowania 1.8T RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - PabloLG - 10-01-2017 22:22 Ja osobiscie bralbym 2.8 Mam audi A4b5 1.8t fajnie to jedzie ale mysle dla sharika 2.8 to lepsza opcja. Jak poprzednik ja tez chcialem sharana 1.9 130 km a mam 116 km bo trafil sie fajny egzemplaz RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - ULTRA - 10-01-2017 22:46 1.8T można zawsze dłubnąć bo potencjał ma ogromny i powinien być mniej problematyczny jak 2.8 Sęk w tym, że dorwać jakąś fajną benzynę w SGA to duży problem - wiem bo sam szukałem ... RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - skimir - 10-01-2017 23:03 Już pisałem tutaj - 2.8 fajne ale d... nie urywa przy tej masie i charakterystyce silnika. To nie tak, że wgniata w fotel. Z większych samochodów (a nie małych zaper...) co do których mógłbym powiedzieć - "Ooo! tak bym chciał aby sharan szedł" to dopiero Audi A8 quatro z silnikiem 4.2 :-) Silnik 2.8 dosyć elastyczny, na 6 biegu da się przyspieszać itp itd... Mi się podoba (no i ten sposób rozpędzania...) Ale: Kloc wielki, ręki pod maskę nie ma jak włożyć. Speców którzy się znają na tym silniku a nie tylko mówią, że się znają (a później wychodzi, że nie wiedzą z której strony jest rozrząd) jest jak na lekarstwo - więc jeśli sam z grubsza silników nie ogarniasz i trafisz na problematyczny egzemplaż to... Wymian głupiego termostatu to 4 godziny roboty... 1.8 - prosty, łatwy do ogarnięcia. Duuużo więcej miejsca pod maską a to znacznie obniża koszty napraw z uwagi na ich krótszy czas. Komfort jazdy będzie podobny bo wnętrza są takie same, wyposażenie zależy od wersji a nie silnika. 2.8 trzeba chcieć razem ze wszystkimi konsekwencjami. PS: W wersji 2.8 możesz trafić na 4Motion a to już całkiem fajny mały czołg na nasze warunki. W 1.8T chyba 4Mot nie było. Mam frajdę jeździć po zaśnieżonych drogach - zbiera się świetnie (niestety hamuje normalnie przez co jest zdradliwy), no i jak się wyłączy ESP to zachowuje podobnie do tylnonapędowki. RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - ULTRA - 10-01-2017 23:38 (10-01-2017 23:03)skimir napisał(a): W wersji 2.8 możesz trafić na 4Motion a to już całkiem fajny mały czołg na nasze warunki. W 1.8T chyba 4Mot nie było. Mam frajdę jeździć po zaśnieżonych drogach - zbiera się świetnie (niestety hamuje normalnie przez co jest zdradliwy), no i jak się wyłączy ESP to zachowuje podobnie do tylnonapędowki. Co prawda mam TDI z 4Motion - ale zgadzam się co do tylnonapędówki na śniegu jest niezły fun, ale trzeba wyłączać ESP bo jak nie, to wówczas bardzo ciężko zmusić ten samochód do napędu na 4 łapy. Po mieście jest niezła zabawa RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - skimir - 11-01-2017 09:36 ESP + 4Motion robi fajnie jak jest jakiś mocno śliski podjazd (ewentualnie w błocie). Nie trzeba zbytnio kombinować aby w uślizg koła nie wpadły - dwójka i gaz - jak trzeba to gazu ujmie sam, jak trzeba to koło przyhamuje i idzie. Nie jest to, co stały napęd na 4 ale ponieważ mam w swojej okolicy trochę górek a i z domu czasem mam do przejechania kilometr-dwa w śniegu to widzę różnicę. RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - Bartas - 11-01-2017 10:56 Ja polecam 1,8T, ale kolejno. 1. W 2014 roku kupiłem Octavię 1,8T RS 180 KM. W rok przejechałem nią 70 000 km i sprzedałem na rzecz Alhambry 1,8T. Z Octavią kompletnie nic się nie działo, regularnie olej, filtry, eksploatacja. 2. W 2015 roku kupiłem Alhambrę 1,8T 150 KM. Od marca 2015 przejechałem nią nieco ponad 110 000 km. Informacje o niej tutaj: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=7706 3. W grudniu 2016 kupiłem ponownie Octavię 1,8T, ale tym razem 150 KM. Alhambra lata w trasy na Niemcy ze mną, więc chcę ją odciążyć trochę z jazd lokalnych. Octavka wiosna otrzyma soft, docelowo chciałbym minimum 180 KM oraz moment około 300 Nm. A zapomniałem dodać, wszystkie auta wyposażone w instalację gazową STAG, reduktor AC O1 RED do 250 KM, wtryskiwacze Hana Gold, oprócz nowej Octavki gdzie są Barracudy. Sam silnik daje dużo frajdy z jazdy, polecam. RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6 - wesol - 11-01-2017 11:46 Tez bym wybral 1.8T. 2.8 moze zly nie jest ale jakby sie cos dzialo objawialo przynajmniej to by mi to nie dawalo spac wiec bym musial to naprawic. Z racji iz sam wszystko naprawiam to mam przeczycie ze by mnie ten silnik troszke wymeczyl. Jednak 4 garowy w tej komorze to pozwala na wszelkie naprawy. No nie wspomne ze zaraz bym tam wstawil jednomas czego do 2.8 ot tak nie wykonasz. |