Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Uniwersalny sterownik zamka do Alehambra 98 - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Dział: Elektryka auta (/forumdisplay.php?fid=75)
+---- Wątek: Uniwersalny sterownik zamka do Alehambra 98 (/showthread.php?tid=10023)



Uniwersalny sterownik zamka do Alehambra 98 - Pawcio87 - 27-12-2016 22:58

a wiec po Częsci bedzie to porada jak podłączyć i pomoc w dalszym podłączeniu

UNIWERSALNY STEROWNIK CENTRALNEGO ZAMKA

taki:

[Obrazek: 5f0ff570407b974a50e92c41aa46]

http://allegro.pl/show_item.php?item=5689342289

schemat

[attachment=5272]

Podłączenie Otwieranie/Zamykanie/Kierunki

kable znajdziemy w przelotce drzwi:

gruby czerwony - łączymy z żółtym, żółtoczarnym, i czerwonym
gruby brązowy - Czarnym
szary - Białym
zielony-czerwony - Biało czarny
kierunków nie podłączamy bo układ konfortu sam je aktywuję


Mam pytanie pomoże ktoś z domykaniem szyb i podłączeniem klapy???


RE: Uniwersalny sterownik zamka do Alehambra 98 - tolus24 - 28-12-2016 00:04

Witam.

Domykanie szyb jest realizowane poprzez podanie dłuższego sygnału na zamykanie centralnego zamka więc jeśli funkcja komfort w tym uniwersalnym sterowniku jest realizowana przez ten zielony przewód to najpierw musisz za pomocą przekaźnika odwrócić jego polaryzację na "+", a następnie podpiąć pod ten sam przewód co podpinasz sygnał na zamknięcie drzwi czyli szary w oryginalnej instalacji. Jeśli chodzi o otwieranie tylnej klapy, to o ile pamiętam, to jeśli chcesz ją odblokować tylko z centralnego zamka, żeby tylko ją otworzyć z klamki, to podpinasz przewód czerwono-czarny z uniwersalnej centralki do przewodu czerwono-żółtego (idzie od modułu centralnej elektryki do siłownika centralnego tylnej klapy). Wystarczy poszukać na forum wiele razy już było.

Pozdrawiam


RE: Uniwersalny sterownik zamka do Alehambra 98 - Pawcio87 - 28-12-2016 16:04

dziki kolego z tym domykaniem wszystko działa fajna sprawa z tym Smile

dla potomnych opis przekażnika jak podłączyć koszt 5zl

[Obrazek: neg2pos.gif]

Doprecyzuję tylko opis:
Do nóżek 86 i 30 podpinasz stałe napięcie (+12V)
Do 85 przewód, który steruje o stałym napięciu (czyli wyjście z centralki na domykanie szyb (-))
Do 87 podłączasz kabel domykania szyb w samochodzie (wiązka idąca do wtyku P6 - pin 25 - szary kabel - ten sam, na który podaje się impuls plusowy do zamknięcia centralnego zamka)
5 pinu przekaźnika nie podłączasz (87a).

Układ ten powoduje odwrócenie polaryzacji z przewodu 85, czyli zamienia nam sterowanie minusem (-) na sterowanie plusem (+)

mam dalej problem z klapa bo mam czerwono żółte 4 grube kable ;/ czy to oby na pewno któryś z tych??? czy moze inny kolor


RE: Uniwersalny sterownik zamka do Alehambra 98 - tolus24 - 28-12-2016 17:48

Witam.

Jak chcesz dokładanie wiedzieć to musisz sobie na forum schematów poszukać, bo generalnie w mkI przed liftem wersji instalacji było sporo. Przypuszczam, że szukałeś przy przekaźnikach/bezpiecznikach, a powinieneś szukać przy wtyczkach modułu centralnej elektryki. O ile pamiętam to powinien być to przewód czerwono-żółty, chyba 1mm2, wchodzący podajże na pin2 albo pin3, czarnej 12pin-owej wtyczki w module centralnej elektryki. A najprościej, nie koniecznie najszybciej, jeśli nie chcesz szukać schematów, to bierzesz probówkę/miernik i sprawdzasz na którym przewodzie czerwono-żółtym, jeśli jest ich więcej, pojawia się/zanika +12V przy zamykaniu/otwieraniu centralnego zamka.

Pozdrawiam


RE: Uniwersalny sterownik zamka do Alehambra 98 - Pawcio87 - 02-01-2017 14:46

sprawdzone wszystkie czerwo-zółte na wszytskich mam stałe napięcie +12

jak by ktoś znał jakieś inne nie da znać, do tematu wrócę póki co nie chce mi sie kaleczyć wszystkich przewodów Wink


RE: Uniwersalny sterownik zamka do Alehambra 98 - tolus24 - 03-01-2017 18:06

Witam.

Zdejmij/odchyl osłonę tylnej klapy i zobacz jaki kolor i przekrój przewodu jest przy siłowniku centralnego (oczywiście będą dwa ale ten drugi to masa i pewnie będzie brązowy albo brązowy z jakimś paskiem) i taki sam musi być przy module centralnej elektryki/przekaźnikach i będziesz wiedział jaki nakłuć. Wydaje mi się, że szukasz przewodu nie tam gdzie trzeba ale mogę się mylić, a jak sprawdzisz przy siłowniku to będziemy wiedzieć na pewnoSmile.

Pozdrawiam