Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 2.0 TDI-naprawa lub wymiana czy to możliwe?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam wszystkich otóż jestem posiadaczem alhambry z 99roku silnikiem 1.9afn i złego słowa o nim powiedzieć nie mogę nigdy mnie nie zawiódł czy lato czy zima dzielnie przemierzał kilometry lecz lata lecą i na seaciku zaczęła pojawiać się ruda,postanowiłem zmienić na nowszego.Po kilku miesiącach oczekiwań koleżanka kuzynki która mieszka w de zadzwoniła z informacją że zajechała swojego seata i jest do sprzedania ani chwili się nie zastanawiałem wyposażenie bardzo dobre rocznik 2008 no i silnik 2.0 BRE zatarty po przebiegu ledwo 100tkm.
Teraz mój problem czy jest możliwość włożenia do tej budy starego AFNa?pewnie inne łapy mocowania?ogólnie rzeźba.czy tylko silniki z tej samej wersji po lifcie 116 lub 131ps jakie jeszcze będą potrzebne części elektryka komputer wiązka??czy skrzynia jaką posiadam bedzie pasowała do takiego silnika?
Nie bardzo chce się bawić w naprawy lub wymianę na saki sam szmelc jak BRE czy tym podobne bo sporo z tym problemów chyba że będzie to nie uniknione.
Proszę o wszelkie rady podpowiedzi co w tym przypadku byłoby najlepszym najkorzystniejszym rozwiązaniem.
I czy ktoś ma sprawdzony warsztat by mógł dokonać przeszczepu.pozdrawiam
Chyba sobie głowy nie zawracaj jeszcze jak masz to komuś dawać to raczej na tym nie wyjdziesz.Juz duzo lepiej zrobic lub przełożyć silnik o tym samy kodzie i tyle jak chcesz sobie wymienic na nowsze.
napewno to BRE a nie BRT lub BVH?? Generlanie wszystko sie da zrobic tylko kwestia kasy. Turbo na 100% tez odlecialo przy tym Takze do wymiany jaknic. Ciort wie co z DPF ale pewnie tez troszke dostal po tyłku. Przelozyc sie da Tylko nei pamietam czy czasem pryz przekladce na 1.9 nie bedzie trzeba przerzucic poza instalacj, kompem tez nawet czujnikow na wale bo jesli mnie pamiec nie myli to 2.0 maja na innym systemie odczytu predkosci obrotowej. Ja jesli mial bym przekladc to bym zapodal jakis silnik z golfa 4 leona itp czyli ASV 110 kony albo ALH 90 konny. Najlepsza podstawa do modów.
Przekladka na taki jak byl to koszt pewnie cos kolo 6000 gdzies.
tak BRE mówi o tym wlepka w książce serwisowej,pomysł Twój jest świetny i taki też mi chodzi po głowie od początku, stare porządne serduchoSmile, mogę kupić anglika lub cos rozbitego z ASV pytanie tylko czy to podejdzie do mojej budy po lifcie(2008)rok,czy da sie tam go wsadzić bez przeróbek mocowań łap?i czy jak już moja skrzynia 6tka podejdzie?.dziękuję za odpowiedźSmile ciekawe czy ktokolwiek coś takiego kombinował...
Ale czego oczekujesz. Ze wyciagasz i wkaldasz i po zawodach?? I tak bedzie trzeba kombinowac i tak. I tak nie podejdzie obsluga Immo czy inne rzeczy. Poduszka mocujaca silnii to pikuś ile to wyciac kawal blachy i cos wspawac?? To jakiś wielki problem. Jesli sam to robisz to nie ma problemu albo masz tydzien wolnego albo robisz po godzinach 3 tygodnie.

A i kuknij na wlepke w bagazniku badz na naklejke na oslonie paska rozrzadu jaki masz silnik.
Znajomy robił podobnego swapa w mesiu dużo rzeczy niestety nie działało inny komputer .
sam bym nie robił bo znikoma moja wiedza i umiejętności zleciłbym to jakiemuś dobremu mechanikowi,ale racja nie jest tak że wyciągnąć z jednego włożyć do drugiego skrzynia,półośki,układ chłodzenia,klima,elektryka, wspomaganie trzeba by przeszczepić
wszystko jest to mnóstwo roboty nie jednokrotnie kombinowanie złączanie spawanie hmmm chyba że 1.9 z po lifta asz130 czy auy116 całego anglika i przekładka wszystkiego
To tanie tez nie bedzie az tak. Ile taki Caly swap kosztuje?? Pamietajmy ze szukamy caly czas silnik z glowica, pompkami walkiem rozrzadu, turbo wszelkie rury itp sprawy, kabloteka cala plus komputer tez. Powiedzmy ze immo wylaczy ci ktos albo doprogramuje. Ciekawe czy nie bylo jakis roznic w instalacji jeszcze w samej budzie bo jak wiemy jakies tam lekkie zmiany zazwyczja nastepuja i czy tu to bedie mialo znaczenie czyli jak to sie mowi male problemiki moga wyjsc jeszcze.
Nie wiem ile taki swap z angola kosztuje ale watpie by ktos calosc sprzedal tanio. Osobno sprzeda pompki gdies za 800 zl powiedzmy, turbo za 400 slupek pewnie z kafla jak nic, kablotek ai komp to gdzies 100-200 zl plus moze jakeis weze i inne rzeczy beda gratis. Tylko zebys potemnei zostal z reka w nocniku jak cos nie bedzie sie dawalo ogarnac. Tu nie jest potrzebny byle mechanik bo nie wiem czy sie tez podejmie takiej roboty tylko szpec od takich swapów, jakis tuner itp. ile wezmie za taka robote?? no nie wiem czy za tydzien roboty to mozna wziac mniej jak kafla. Najbezpieczniej to jednak przywrocenie tego silnika co byl ale jakos nie jestem przekonany ze to byl ten BRE
Masz rację pomyliłem się ten silnik to BRT,cały anglik ok 5tys przekładka zakręci się ze 2 tysie na pewno także nie mało no i fakt że taki anglik też będzie miał z 300tys przebiegu,do tego nie przewidziane niespodzianki...
z kolei używany 2.0 4000zł,przekładka z 1000,turbo 1000,od razu modyfikacja pompy na koła zebate 1500.
Pakiet startowy tez 1000 w obu przypadkach czyli ogólnie podliczając masakra tanio się już nie da w tym modelu Confused
Pozostaje pchać forse albo jeździć dalej nie zawodnym afnem
Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi i poświęcony mi czas.pozdrawiam
w internecie kilka ofert wymiany silnika w tym niektórzy polecają wymianę na 1.9ASZ 131km ponoć ma się to odbyć na zasadzie wyciągnięcia i włożenia bez żadnych przeróbek i wszystko pasuje czy ktoś z was przerabiał może taki temat??jak to się ma z rzeczywistością?immo do wywalenia to już wiem.
opcja ta najbardziej mnie interesuje
i jeszcze jedno pytanie czy moje wtryski zastosuje do asz? bo tak to ma wyglądać w tej przekładce.
Stron: 1 2