Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Problemy z D5W
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam słuchajcie mam taki problem, w tamtym roku regenerowałem dogrzewacz, wszystko smigało teraz zrobiło się zimno piec odpalił zadymił i się wyłączył. wyskakiwał błąd 01409. myślałem że to wina pompki na podszybiu zdemontowałem wymieniłem szczoty których prawie nie było pompka chodzi słychać i jak się ja dotknie czuć.
teraz piec odpala na chwilę zadymi i się rozłączą kapie ropa
w załączeniu zrzuty z vcds



Sitko swieca itd.do sprawdzenia.
w tamtym roku przed zimą wszystko wymienione na nowe. jest mozliwe żeby przez jeden sezon padło ????
Nie jest powiedziane ze wymieniajac dana czesc masz miec spokoj z nia na kolejne 10 lat. Nie wiem jak robiles screen'y to w jakich okolicznosciach ale podejrzane jest to ze czujnik plomienia pokazuje dosc niskie temperatury. Albo jest faktycznie wypadanie zaplonow z winy swiecy, sitka lub innych rzeczy jak dziabniety sterownik który nie wysterowuje swieczki itp sprawy. DObrze by bylo jakbys zrobil logi poprostu z pracy dogrzewacza po nocy czyli zapisujesz w postaci logu dane od tego ze auta nawet nie uruchamiasz tylko przekrecasz na zaplon i wchodzisz w 18 i potem ta grupe 001 i jakie beda tam temperatury w 2 3 i 4 kolumnie. Powinny byc rzecz jasna podobne. Potem odpalasz auto i dalej logujac to bdziemy mogli pozniej zbadac czy temp na czujniku plomienia poszla w gore i bedzie widac kilkaset stopni czy nadal te wartosci co tu wkleiles na fotkach.
Janusz sie pojawi na forum to moze cos wiecej powie.
zauważyłem że temperatura czujnik jest podobna do temperatury cieczy. ale spoko zrobię logi i będziemy więcej wiedzieć
nie interesuja nas wskazania na szafie i t co widzi silnik. to odzielne sprawy nie zwiazane ze soba. ?Na piecu masz trzy czujniki co widac w grupach. Czujnik plomienia i dwa czujniki temperatury cieczy czyli cieczy wejsciowy i wyjsciowy.
(30-10-2015, 12:43)gralik napisał(a): [ -> ]Witam słuchajcie mam taki problem, w tamtym roku regenerowałem dogrzewacz, wszystko smigało teraz zrobiło się zimno piec odpalił zadymił i się wyłączył. wyskakiwał błąd 01409. myślałem że to wina pompki na podszybiu zdemontowałem wymieniłem szczoty których prawie nie było pompka chodzi słychać i jak się ja dotknie czuć.
teraz piec odpala na chwilę zadymi i się rozłączą kapie ropa
w załączeniu zrzuty z vcds

Masz błąd: brak wytwarzania płomienia, czyli piec nie odpala, a możliwe przyczyny to;
1. swieca
2. sitko
3. brudne palenisko
4. za duża dawka paliwa na pompie paliwa, bo piszesz , ze z piecyka kapie paliwo
5. uszkodzenie dmuchawy powietrza spalania
6. uszkodzenie sterownika
Sitko jest orginalne, czy podróbka?
Po co się bawisz w logi, nic to nie da, trzeba wymontować piec na stół i naprawić.

świeca była beru a siko nie mam pojęcia czy oryginalne, w tamtym roku te same objawy i po wymianie sitka i świecy problem znikł, a w tym roku na nowo. Wiec chyba faktycznie trzeba zdemontować i sprawdzić. Piec odpala kopci i po 2 min się wyłącza. kapie ropa z tłumika.
Stefano może ty masz dobrej jakości sitko jeśli tak napisz na priv
swieca musi byc beru bo innej nie ma dostepnej. Tyle ze nie ma nigdy pewnosci ile pozyje. Jelsi komus spadla na glebe i uderzyla o beton to jak myslisz moze szybko zakonczyc zywot?? Moze niestety. Moze kabloteka szwankowac bo tam dosc czesto bywa az zielono. Sitka juz wystepuja w zamienniku dretwym to fakt. Wczoraj zesmy z Pomidorem walczyli z jego D3WZ i okazalo sie ze wiatraczek stoi deba a tez dogrzewacz niby byl sprawny wczesniej. Rozruszalismy silniczek, napsikalismy na lozyska i podpielismy pod 12V na krótko to smigal jak nalezy. Zlozylismy i pieck odpalil bardzo ladnie.
(01-11-2015, 17:26)gralik napisał(a): [ -> ]świeca była beru a siko nie mam pojęcia czy oryginalne, w tamtym roku te same objawy i po wymianie sitka i świecy problem znikł, a w tym roku na nowo. Wiec chyba faktycznie trzeba zdemontować i sprawdzić. Piec odpala kopci i po 2 min się wyłącza. kapie ropa z tłumika.
Stefano może ty masz dobrej jakości sitko jeśli tak napisz na priv

Sitko podróbka 20-25 zł, orginał 60 zł.
Jaki masz rocznik auta, bo w 2000-2001 były piece z sitkami bez kołnierza.

Stron: 1 2