Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: System start stop
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
To może tu się wcisnę z przypadłością mojego systemu start-stop.

Może mój start-stop wariuje z któregoś powodu podanego w instrukcji jego działania .( jak akumulator słaby itp ) .
Nadmienię , że na początku walczyłem z awarią EGRa ( trzeba było zamontować nowy ) . Wszystko działało z 2 tygodnie .

Pierw był komunikat o usterce tego ustrojstwa , ale tylko na zegarach FMA -nie ma "check engine " . Po jednym dniu komunikat zniknął , a po chwili od uruchomienia system start-stop jest odłączany samoistnie( przekreślona ikonka '' A '' na wyświetlaczu ) . Widziano taką przypadłość tego ? :? ustrojstwa . Fakt muszę gdzieś się przyssać do VCDSa .
Ale system start stop działa tylko w określonych warunkach. U mnie ostatnio też się silnik nie gasi. Może jest za ciepło. Może za zimno. Może aku za słabe....
moze klima wlaczona czy inne odbiorniki pobierajace znaczna ilosc prądu.
Witam . He , he , trzeba czytać instrukcje samochodu . Prosta sprawa . Jak się parkuje samochód do garażu , to przeważnie pasów się nie zapina Blush. No to start stop się wyłącza . Zapięte pasy to jden z warunków zadziałania systemu .
Insza inszość to nie zawsze działa w czasie jazdy . Tu to bym obstawiał sprawdzenie akumulatora .
Miał ktoś sprawdzany ten nowoczesny (czytaj drogi) akumulator AGM ?
Ja i tak zawsze.wyłączam start stop bo turbiny szkoda
To powinno wyjaśnić sprawę.
Turbo od start stop sie nie rozleci. Chyba ze ktos lecial dziesiatki km 200km/h i nagle sie zatrzymal to fakt szkoda suszary.

Witam.
Komunikat z awarią start/stop to objaw zapchanego DPF. System musi sprawdzić kilkanaście czynników zanim wyłączy tymczasowo silnik. Skoro zwiekszony opór w wydechowym = zwiększone obroty silnika celem pokonania oporu i zwiększenia temeraptury w DPF. Inaczej nie dopali czadu do CO2 i nie odetka wydechu.

Sam tak miałem. Chwilę mi zajęło zanim się zorietowałem i to w miarę nowym samochodzie. Długa trasa, bieg 3, ponad 4000 obrotów i się dopalił Wink
Komunikatu nia ma już rok.
Zarzniesz silnik. Wszelkie wypalania czy dopalania to na wysokim biegu by wal korbowy obciazyc a obroty to 3000 do 3500. Wysokie obroty to turbo moze zabic przy wypalaniu. Tak dla informacji to turbiny w tych nowych autach umieraja przedwczesnie bo temperatury na wydechu tu zaraz za gkowica to 850-900 stopni czyli takie jak nawet nie umnie w sharanie przy dlubnietym tdi ze 115 koni na 205.
Wesoł .
Jak DPF się zapcha ( np. od krótkich jazd ) . To jak chcesz go wypalić , jak nie dłuższa jazda ?
Stron: 1 2 3 4 5