Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Problem z Rozruchem zawór n 109
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam serdecznie.
Jakiś czas temu pojawił się problem w moim Sharanie, mianowicie auto nie chce zapalać. Pożyczyłem od kolegi Vag,po podpięciu i diagnozie silnika wyskoczył komunikat: Zawór elektromagnetyczny odcinający paliwo- N 109. Problem był z tym że była ruletka, albo palił od strzała np przez tydzień, a potem dwa razy czkawka i znów spokój na 5-6 dni. jako że zawsze zapalić nie chciał pod jakimś hipermarketem, to nie miałem się jak tam dobrać. Ostatnio problem sie nasilił, i na 5 odpaleń dwa razy nie zapali. Wtedy można trzymać kluczyk aż do zamordowania akumulatora. Zmierzyłem napięcie na zaworku N 109 tym przy pompie wtryskowej, po przekręceniu kluczyka pojawia sie 12 v i w momecie rozruchu spada do 4 v,wtedy oczywiście auto nie zapala. Gdy mierzyłem jak odpalił miał na kabelku prawie 10 v w momencie rozruchu. Zmierzyłem też napięcie idąc za kablem w kostkach, i jest dokładnie to samo więc kabelek chyba odpada. Szukałem przekaźnika 109 ale niestety nie znalazłem z takim oznaczeniem, a wyjmowałem wszystkie po kolei i napięcie zawsze było na zaworku (Najgorzej potem wsadzić ten co jest jeszcze za przekażnikiem od świec żarowych Wink ).
Dodam że świece ładnie się zapalają i gasną przed rozruchem, bo wyczytałem gdzieś ze jak ten jest problem z przekaźnikiem 109 to świece nie gasną.

Proszę was o pomoc .

Pozdrawiam

Paweł.
musisz go znalezc pod deska i rozebrac go i przelutowac jego polaczenia w srodku do cewki. Styki oczyscic bo pewnie sa troszke powypwlane i bedzi eokej jak nie to wymienic na inny.
Kolego miałem podobny problem. Musiałem wymienić na nowy przekaźnik zasilający zawór N109 - jest oznaczony numerem 405 . Przekaźnik (przynajmniej u mnie) znajduje się w drugim rzędzie bezpieczników nad lewą nogą kierowcy Smile - trzeba zdemontować pierwszy rząd i widać zabunkrowane bezpieczniki i przekaźniki. Po zdjęciu licznika też da się dotrzeć do tego przekaźnika, ale jest to bardzo niewygodne. Najpierw poprawiłem luty, tak jak pisze kolega wesoł od przekaźnika 109, miałem nadzieję że to właśnie jest przyczyną, bo były ewidentnie popękane luty, ale samochód w dalszym ciągu raz zapalał, a raz nie. Podejrzewałem ten przekaźnik 405, poprawiałem luty, ale to nic nie dało. Po wstawieniu nowego przekaźnika 405 (6X0 906 361) problem ustąpił i ponad dwa lata jest spokój.
Przekaźnik na wejściu, oprócz +12V na stałe (noga "6"), +12V ze stacyjki (noga "2"), masy (noga "3") ma jeszcze sygnał crash (noga "5") - i tam właśnie miałem problem. Jak nie chciał odpalić, to ten sygnał miał inne napięcie niż w stanie jak odpalał - jak odpalał to chyba miał ok. 8V, ale nie pamiętam już na 100% bo to było dawno a w zapiskach akurat tego nie znalazłem Smile. Jak nie odpalał, wtedy właśnie nie miałem na wyjściu 12V na zawór - noga 4 i 8 to były styki dla zaworka N109. Przed zakupem nowego przekaźnika 405, zwarłem właśnie na stałe w gnieździe przekaźnika 4 i 8 i samochód zawsze odpalał. Jeździłem tak kilka tygodni. Możesz też zrobić taki test, jeśli nie pomoże przelutowanie przekaźnika 109. Liczyłem się z tym, że jak bym miał jakieś BUM, wywali poduchy, to nie odetnie mi paliwa... VAG mi drukował błąd: 01237 (31-10), zwarcie lub przerwa N109 - sporadyczny.
Hejka.
Wezmę się za to pod koniec tygodnia bo teraz praca. Chyba nie będę kombinował z lutowaniem tylko wymienię ten przekaźnik, no chyba że to jakaś zabójcza kwota Smile ? Najgorszy ten dostęp do tego ustrojstwa a odkąd przestałem być mechanikiem czyli jakieś 12 lat temu, to moje łapy przestały być jak to się mówi złodziejskie Smile
No nic zrobię to w okolicach soboty i oczywiście napiszę co i jak, póki co wożę pół metrowy kabelek, jak coś to zepnę na krótko.

Pozdrawiam z Tarnowa.

Paweł
W styczniu 2011 za ten przekaźnik (405) płaciłem coś koło 100 zł. Ale przekaźnik 109 to sprawdź obowiązkowo Smile Powodzenia
Chyba mnie to dopadło żona pojechała i dzwoni ze nie pali jaj Galaktyka AFN , Tak myślę ze by dać plus od razu z aku bezpośrednio na elektrozawór ? Jak wrócę do garazu to zajrzę do przekaźnika , Ciężki tam jest dostęp ??
Jest trochę zabawy. Ukryty za pudełkiem z bezpiecznikami.Wink