Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: TDI 110KM vs 116KM który lepszy?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Proszę o radę oraz wasze doświadczenia z tymi silnikami:
TDI 110KM vs 116KM.
Jeden to pompa drugi pompowtrysk.
ktoś może miał i tego i tego?
Każdy z nich ma swoje wady i zalety. Tych drugich jest więcej.Wink który byś nie kupił będziesz zadowolony. Oczywiście 110 jest starszym modelem a 116 nowszym. 116 jest żwawsza do jazdy.Wink
(23-01-2017, 20:15)Ryszard84 napisał(a): [ -> ]Proszę o radę oraz wasze doświadczenia z tymi silnikami:
TDI 110KM vs 116KM.
Jeden to pompa drugi pompowtrysk.
ktoś może miał i tego i tego?
Jak juz to z tych starszych to mozesz wziac ten 110koni ( AFN) to tym pojezdzisz . Natomiast nie bierz 90koni (1Z-AHU) bo tu juz chips konieczny.
Wymiarowo to to samo jesli ci nie przeszkadza wyglag. Silniki na zwyklej pompie AFN,AVG to silniki nie do zdarcia i oczywiscie mniej awaryjne niz te z pompowtryskami AUY,ASZ,AVF itp. itp.Co nie oznacza ze sa zle ale potrzebuja juz wiecej opieki i serwisoania. Pozdro
Tyle ze nie bylo w nowszej budzie silnikow na pompie. Choc powiem szczerze afn mi nie podchodzi zbytnio. Po pierwsze problem przy chipsowaniu bo nikt nie chce pruc kompa po drugie brak klapy gaszacej pompa wtryskowa tez mniej atrakcyjna.
Podejrzewam że tą różnice już Ryszard zauważył Huh
(24-01-2017, 10:00)Bogos napisał(a): [ -> ]
(23-01-2017, 20:15)Ryszard84 napisał(a): [ -> ]Proszę o radę oraz wasze doświadczenia z tymi silnikami:
TDI 110KM vs 116KM.
Jeden to pompa drugi pompowtrysk.
ktoś może miał i tego i tego?
Jak juz to z tych starszych to mozesz wziac ten 110koni ( AFN) to tym pojezdzisz . Natomiast nie bierz 90koni (1Z-AHU) bo tu juz chips konieczny.
Wymiarowo to to samo jesli ci nie przeszkadza wyglag. Silniki na zwyklej pompie AFN,AVG to silniki nie do zdarcia i oczywiscie mniej awaryjne niz te z pompowtryskami AUY,ASZ,AVF itp. itp.Co nie oznacza ze sa zle ale potrzebuja juz wiecej opieki i serwisoania. Pozdro
A czemu akurat wersję silnika AFN ??

Afn avg maja po 110 koni za to 1z ahu po 90 koni.
Polecam AVG, u mnie wyszło jedynie zrobienie uszczelnień pompy, poza tym całkowicie bezproblemowy silnik. Chip w AVG idzie już po kablu, nie trzeba pruć kompa jak w AFN.
Silnik na pampie będzie mniej awaryjny, pompowtrysk będzie fajny jak fajny kupisz - jeżeli kupisz złom to masakra Smile Co do programów..to i na pompie różnie bywało kto jaki sterownik dostał. Trzeba by znać numer czy poleci po kablu
Miałem 1.9 ahu 90km jak jedziesz po Polsce wokół komina czemu nie. Napewno spali dużo mniej od 115koni na pompkach. Obecnie ma sharana 1.9AUY 115 km i wiem co mówię. Jedyny plus to 6 biegów i buda po lifcie Smile Szwagier miał sharana AFN komputer pokazywał poniżej 5 l przy spokojnej jeździe. W ahu od tankowania do tankowania trasa 5.2l. A tak to max 6.5l. a teraz nie wiem czy zejdę do 7.
Ale jeżdżę do Niemiec więc jazda max 130km/h mnie męczyła. I teraz zapinm 6bieg 150na tempomacie i się wioze. Smile
Stron: 1 2 3