Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: nowy akumulator
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Witam,
planuje kupic nowy akumulator. W samochodzie mam zainstalowana kamerke która pracuje tez przy wylaczonym aucie (tryb parkingowy), OBD2 bluetooth dongle. Planuje niedługo na stale tez RaspberyPi zainstlowac.
W tygodniu robie raczej krótkie kursy(zakupy, przedszkole..), w weekend dluzsze.
Jak sobie przypomnę o StartStop to staram się go wylaczac.

Czy warto w takiej sytuacji kupować akumulator AGM? Czy znosi lepiej niepełne naładowanie?
Tak z ciekawości: do czego będziesz wykorzystywał malinkę?
Jaka uplywnosc pradu jest na postoju.? Teoretycznie do auta z start stop musisz miec agm akumulator. Ale zaden nic ci nie da jak malo jezdzisz a uplywnosc bedzie wiecej jak 50 mA.
(02-11-2016 11:15)wesol napisał(a): [ -> ]Jaka uplywnosc pradu jest na postoju.? Teoretycznie do auta z start stop musisz miec agm akumulator. Ale zaden nic ci nie da jak malo jezdzisz a uplywnosc bedzie wiecej jak 50 mA.

Nie mierzyłem jeszcze. Kamerka powinna brac ok 180-160mA. Czyli sumując wszystko pewnie cos około >250 mA.
A jest sens kupować AGM czy w tym przypadku EFB tez jest ok, bo AGM nic nie doda dodatkowo.


(02-11-2016 10:29)mwlodarc napisał(a): [ -> ]Tak z ciekawości: do czego będziesz wykorzystywał malinkę?

Bawie się tak dla siebie. Na początku chce wyswietlac(monitor, diody..) informacje jak bardzo zapchany jest DPF i informacje o trwającym procesie wypalania DPF-a. Zrzucac te statystyki na karte.
(02-11-2016 09:42)zrezur napisał(a): [ -> ]Czy warto w takiej sytuacji kupować akumulator AGM? Czy znosi lepiej niepełne naładowanie?

gdzieś mi się rzuciło , że przy wymianie w naszych samochodach akumulatorów trzeba wpisać nowy numer seryjny .
Aaaaa tutaj :
http://www.varta-automotive.pl/pl-pl/ser...-vss-p-21/

Jak inny typ niż sugerowany nie wejdzie ????

Nie wiem ile w tym prawdy .
WItam

coś mi się wydaje że najsłabszym punktem będzie łądowanie akumulatora
AGM jest przystosowany do odbioru dużego prądy w czasie odzyskiwania energii.
zwukły akumulator tego nie łyknie
o ile S/S można wyłączyć to odzyskiwania energi napewno nie tak łatwo.

Pozdrawiam
Ale tu nie chodzi oto ze auto bedzie produkowac duzy prad i zwykly aku tego nie bedzie w stanie odebrac. Chodzi oto ze agm jest w stanie nieco wiecej tego pradu przyjac bo ma nizsza opornosc wewnetrzna. Generalnie to z tymi aku to troszke fikcja.

Reset po wymianie aku. Elektronika musi wiedziec jakie prady aku przyjmuje i jakie oddaje.
Jakiej pojemności Ah macie aku w swoich 7n ? Mój chyba będzie się kończył, mam fabryczną varta 68Ah AGM , z tego co widzę to akumulatory AGM do start-stopu występują w pojemności 70Ah 278mm długość i 80Ah 315mm długość, wolałbym ten drugi ze względu, że mam ogrzewanie postojowe ale nie wiem czy się zmieści w skrzynce, przerabiał ktoś temat wymiany akumulatora w 7n ? Czy z fabrycznym ogrzewaniem postojowym jest jakiś większy akumulator lub dodatkowy jak np.w passacie ?
Nie mam ogrzewania postojowego . ( Ale drugi akumulator nie występuje ) .

Dokładnie to przerabiałem :
oryginała 68 Ah zamieniłem na Vartę AGM 70 Ah .
żeby go wymienić to masz tutaj :
https://www.youtube.com/watch?v=dLe7eQxy-ME

+ wkodowanie


P.S.
i 80Ah 315mm długość,
Się nie zmieści
(19-10-2017 12:10)Maciej_F napisał(a): [ -> ]Nie mam ogrzewania postojowego . ( Ale drugi akumulator nie występuje ) .

Dokładnie to przerabiałem :
oryginała 68 Ah zamieniłem na Vartę AGM 70 Ah .
żeby go wymienić to masz tutaj :
https://www.youtube.com/watch?v=dLe7eQxy-ME

+ wkodowanie


P.S.
i 80Ah 315mm długość,
Się nie zmieści


Maciej
a jak kupisz taki sam aku jak masz tzn marka,pojemność itp.
to też trzeba go w kodować ?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie