Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Ford Galaxy MK 1 FL 1.9 TDI AUY nie chce odpalić po wymiarnie rozrządu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witam. Mam poważny problem ze swoim Fordem, a mianowicie po wymianie rozrządu i założeniu kompletnego nowego INA wraz ze wszystkim nowym częściami samochód nie chcę odpalić.

Ustawiony na znaki jak w załączniku, synchronizację pompy paliwa robiłem na dwa skrajne położenie oraz środkowe.

Sprawdziłem:
Znaki,
Wszystkie wtyczki,
Przestawiałem rozrząd o ząb w każdą stronę, nic nie dało.

Jakieś propozycję ?? Bo ja pierwszy raz widzę coś takiego...

Dokładnie jest tak, że kręcę rozrusznikiem łapie na dosłownie sekundę (takie bardziej kichnięcie) i koniec, jak dalej kręcę to cisza. Muszę wyciągnąć kluczyk poczekać chwilę i znów kichnie i dalej nic.

Dodam jeszcze że odpalam bez paska osprzętu, ale to nie powinno mieć żadnego znaczenia żeby odpalić ?
sprawdziłeś czujnik położenia wałka rozrządu?
OK. A jak go sprawdzić ??
Muszę podłączyć pod komputer ?
Ustawienie wału masz na kole zamachowym i powinno byc ustawione na "0" i do tego znaku się stosuj. Pasek napinamy przy zblokowanym wale i wałku rozrządu ale same koło wałka rozrządu jest popuszczone tak aby mogło się poruszać. Dopiero po naciągnięciu paska dokrecamy te trzy śruby m8. Czujnik raczej nie bo chyba wjechałeś autem normalnie na kołach chyba że gu uszkodziłeś podczas wymiany. Możesz oczywiście podpiąć vcds ale pewnie bedzie błd - wypadanie zapłonu lub coś takiego. Wina raczej leży po twojej stronie czyli żle złożyłeś rozrząd. Pamietaj że 2mm +- robi dużą róznicę. Nara
Ps. Zmyj te kreski z koła !!
OK. a jaki ma być znak na kole zamachowym ? Bo jak ja tam patrzyłem to tylko kupa rdzy jest widoczna na kole zamachowym.

Pytanie o tą synchronizację na wałku rozrządu, to na prawdę ma takie znaczenie ?? Jak ustawić te śruby na środek ? Bo jeśli w ogóle nie odpala , to chyba ta synchronizacja nie jest winna ?
(22-10-2016 11:01)tomaszeks_88 napisał(a): [ -> ]Pytanie o tą synchronizację na wałku rozrządu, to na prawdę ma takie znaczenie ?? Jak ustawić te śruby na środek ? Bo jeśli w ogóle nie odpala , to chyba ta synchronizacja nie jest winna ?
No tutaj dałeś ciała.
Właśnie że synchronizacja jest b.ważna ale pierw musisz złożyć dobrze sam rozrząd na znaki.
Na kole zamachowym jesli ma ori to na 100procent masz znaki. Rdzę musisz poprostu oczyścic i te znaki znaleść. Druga szansa to załóż jedną osłone paska rozrządu ta dolna a potem przykręć koło paska wielorowkowego i na nim bedziesz maił znak który musi się pokryć na osłonie rozrządu. Ale to jak juz nie bedziesz mógł znaleść na kole.
Również dobrze możesz założyc blokade na koło pasowe paska rozrządu i tam powinieneś zblokować. Blokadę wkładasz w flanszę uszczelniacza (tą dziurę) i znak na blokadzie ma sie pokryć ze znakiem koła pasowego.Jeśli masz takową blokadę.
Natomiast górne koło masz tak złożyć aby była możliwość ustawienia synchronizacji. Tak aby się dało ruszyć kołem plus-minus 2-3 mm. Najlepiej aby było ustawione na srodku.
Ja spytam tak dla pewnosci. Ta srube 12sto-katna 19tnastke na wale na dole to luzowales? Czasami ludzie trzymaja za ta srube jak odkrecaja to kolo pasowe przykrecone na 4 srubki na imbus 6stke??
Znak na kole zamachowym musisz znaleźć. Wiem że jest z tym problem, ale na pewno tam jest. U mnie znak wyglądał jak nacięcie zrobione nożykiem do tapet.
Teraz pewnie się pomęczysz, bo przestawiłeś pompę Sad
Jutro rano wstaję i sprawdzam wszystko jak piszecie, bo na 12godz jeden omówiony z kompem.

Co do tej śruby od wału, to na początku myślałem że ona trzyma te koło pasowe, bo nie chciało zejść, bardzo intensywnie próbowałem ją odkręcić, ale się nie udało. Dopiero jak zacząłem ją odkręcać kluczem pneumatycznym to wtedy się to koło poluzowało od wstrząsów i zeszło. Ale śruby nie ruszyłem (nie poluzowałem).
Co do pompy, to jak mogłem przestawić pompę jak ona jest z drugiej strony jak rozrząd ? tam nic nie robiłem.
90% szansy ze skiepszczyles tym pneumatem sprawe. Jak to ludzie mysla zero-jedynkowo. "Odkrecilem lub nie odkrecilem tej sruby". Nie musiales jej zluzowac na tyle mocno. Ale jesli nie umiesz opanowac tak prostackiego rozrzadu jak tdi pd to moja rada-zostaw to fachowcom. Wierz mi ze w tym momencie ci daje naprawde dobra tfu bardzo dobra rade.

Rozrzad do sprawdzenia i klin na kole.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Przekierowanie