Witam .
Jestem po naprawie systemu Adblue .
Wedle zasady jak se sam nie naprawisz to nikt ci lepiej to nie zrobi .
Problem grzałka w zbiorniku ( oznaczenie Z102) .
Można kupić za 900 stów zestaw naprawczy grzałki w ASO , lub używkę - cały zbiornik .
Przekładka jest prosta . Wyciągamy lampy tył , zrzucamy zderzak tył ,
odkręcamy cały zbiornik Adblue (3 śruby), odpinamy wtyczki elektryczne i podłączenie wężyka pompy Adblue .
Koniec .
Cały nowy zbiornik wkładamy na miejsce .
Dla świętego spokoju zrobiłem procedurę jakbym wlał do zbiornika nowy płyn i hula
system przyjął zbiornik i git .
No tak a co dalej ze starym zbiornikiem
Dobierzemy się do grzałki .
Warto by pomyśleć czy gdzieś się nie kupi samą grzałeczkę (biały element) .
Dość częsta ale łatwa do ogarnięcia usterka naszych Adblue
[
attachment=4934]
[
attachment=4935]
Podejrzewam ze jakbys zasymulowal jakims opornikiem ta grzalke to by wszystko dzialalo poprawnie. Chodzi oto ze system widzi prace grzalki.
I ''symulanctwo'' w chodzi w grę . Teoretycznie system zaczyna faktycznie grzać mocznik od -5C . Więdz błąd jest od grzałki która rzadko będzie pracować w naszych warunkach . Na lato oszustwo jak znalazł .Na cięzką zimę to już nie .
Witam,
temperatura na zewnątrz spadła poniżej zera to i grzałka AdBlue dała o sobie znać. Zaświeciła mi się kontrolka "check engine", błąd:
9656 - Control Circuit for Reductant Tank Heating
P202B 00 [237] - Short to GND
Skasowałem go kilka razy ale wciąż powracał. Wcześniej miałem już problemy z AdBlue (elektrody nie wykrywały dolewki AdBlue) więc kupiłem zestaw naprawczy w ASO za 820 zł (po lekkim rabacie) w skłąd którego wchodzi grzałka i elektrody. Miałem zamontowaną oryginalnie grzałkę z datą 09/10, samochód ma przebieg 210 tyś km. Mam nadzieję że nowa grzałka wytrzyma kolejne 200 tyś km.
Jak napisał kolega Maciej_F wymiana jest całkiem prosta a mi bardzo pomogły opisy jakie znalazłem na niemieckim forum (dołączam w załączniku).
Rozumuje , że nowa grzałka ci śmiga . A nie pojawił ci się znowu błąd na ''świeżej '' grzałce ?
P.S. Jakoś mi nie chciało zassać tych 2 PDFów
to zajrzałem na temat na niemieckim forum:
http://www.seatforum.de/threads/1936898-...m-alhambra
Tu sie da .Dobry manualik .
Tak, nowa grzałka śmiga bez problemów. Zrobiłem już na niej z 1000 km i nawet ostatnio na tych ostrych mrozach wszystko było ok. Sama wymiana myślę że łatwiejsza od wymiany termostatu
, przynajmniej dla mnie tak było bo miałem te niemieckie manuale.
Witam
niestety mi też padła grzałka i z tego co zauważyłem nie jestem pierwszym i jedynym, coraz bardziej rozczarowuje mnie ten samochód, moim zdaniem powinni je powymieniać w akcji serwisowej a nie żądać takiej kasy za grzałkę wartą maks 50zł. A po drugie zauważyłem, że to już drugie ustrojstwo made in Czech Republic. Pierwsze to zawór który odcina wodę na tylną nagrzewnicę, takiej tandety plastikowej to chyba ostatnio widziałem w chinskiej zabawce...
Pozdrawiam
Witaj
Witaj w klubie
, jaki wywala błąd do komputera w twoim aucie , u mnie jest 9688 reductant tank temperature sensor P205B - implausible signal.
Rozumiem że to też grzałka, bo chyba czujnik jest razem z grzałką.
Cześć,
Mnie tez dopadło. Błąd P202B. Dodatkowo serwis po podlaczeniu do komputera stwierdzil ze z tego powodu może sie DPF nie wypalać. Jak stwierdzić po zdjęciu zbiornika, że faktycznie ta grzałka jest walnięta? Mogę kupić zestaw naprawczy za 900zł i oddać go w razie gdyby nie pasował albo przyczyna była inna.
Pozdrawiam,
Paweł