Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: sharan 1998 1.9 TDI 130 KM
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!
Mam VW sharan 1998 1.9 TDI 130 KM, 5 biegów. Szukam informacji do niego i nie mogę nic znaleźć. Są dane dla wersji po liftingu i skrzyni 6 biegów.
Nie wiem jakie to ma sprzęgło, czy to ma pompowtryski. Powiedzcie, jak to sprawdzić?
To zapwne zwykły sharan 1.9 tdi AFN z chipem na 130. przynajmniej mi sie tak wydaje
Nie no pompowtryski byly dopiero od 2000 roku wkladane w sharanach tych po lifcie. Wczesniej tylko VP byly. SPrawdzisz to pod maską. Swoja droga to jak ty kupujesz auto ze nie sprawdzasz ani nic o nim nie wiesz. Fak tez moze byc tak ze ktos dokonał swapa na ASZ 131 konnego ale raczej watpie bo kosztowal by napewno sporo taki samochodzik.
Jesli ma 130 KM i jest po chipsie to jakis wykres musi byc albo inny dowód bo chyba na gebe nie wierzyłeś co??
Przyslij na priv numer nadwozia. Spróbuje ustalic co tam ma siedziec fabrycznie. I popatrz na obudowe paaska rozrządu. Tam jest naklejka z symbolem silnika.
Ale szarik z 1998 roku nie moze miec nic innego farycznie jak 90 konnego albo 110 tdika na pompie VP. Jedynie co to jest tylko jakas nikła szansa ze ktos dokonał SWAPa na jakiegos PD z innego auta. Z tym ze raczej wszystkie znaki na niebie (skrzynia 5G) mowia ze raczje jest to poczciwy AFN lub AHU/1Z z wcisnietym kitem o tej mocy lub poprostu zmodzony na okolice 130KM. Tylko takie jakies te wyniki nie bardzo pasujace na program.
numer silnika: AFN637402; MOC 97 kw
w niemieckich papierach nie ma numeru silnika. Prawdę mówiąc rzeczywiście nawet nie sprawdziłem czy numery się zgadzająSmile

Samochód przyjechał w 2005 roku do Polski, przywieziony przez kolegę i od tej pory jeździła nim jego żona. (lepiej by było, żeby to on nim jeździł). Autko znam od kilku lat, tak samo jak właścicieliSmile

Pojechałem (po kupnie auta, oczywiście) do mechanika aby podłączył się do komputera. Stwierdził ,źle działający przepływomierz. Jest wymieniony od innego modelu i źle polutowana wtyczka. (będę potrzebował przepływomierz z wtyczką). No i olej lał mineralny ostatnio.
AFN silnik na pompie VP37 moc to 110KM w serii czyli 81 kW ( kilowatów) przy obrotach 4150. Wymien tą przepływke , sprawdz przejscie na kablotece oraz zrób logi dynamiczne auta. Co do oleju to lepiej zmienic na syntetyk.
Ja jak byłem na kupnie trafiłem na alhambrę z 99r 130KM co się okazało nawet w dowodzie miał napisane chyba 97kW. a dlatego że to był normalny silnik 110KM tylko chyba szef salonu nim jezdził i od samego poczatku zrobili mu chipa na 130KM wiec wyjechał z fabryki z chipem fabrycznym.
Jeśli krajowa ta alhambra to raczej błąd bo unas wpisuje sie to co podaje producent i chipsy i inne wynalazki nie maja nic o tego. Zreszta wynik 130 KM to jakis taki okrągly i ani pod chipsa nie pasuje. Zdrowy AFN ma juz zazwyczaj prawie 120 KM a po porgramie to powinno peknąć coś koło 134-138KM a nawet i bywa ze jest przekroczone 140KM. Jak mu wtryski dasz 216 to bedzie wiecej. Tak jak powiedzialem bez potwierdzenia papierem z firmy chipujacej z hamownia to on dla mnie ma 110 KM bo to AFN, koniec i kropka. Jak nie to ja tez bede mowil ze mój auy ma 150 KM a ASZ 170KM.
Bylem jakiś czas temu ogladac golfika w automacie i na aukcji bylo tez wpisane 130Km/96 kW a jak pojechalem to był ALH na pompie. Gość twierdził ze sie jego dziewczyna pomyliła bo to ona wystawiala aukcje. Sciema jak nic.
I jeszcze z tyłu na klapie ma TDII (to drugie i jest czerwone)

MI to w ogóle nie przeszkadza, że on ma 110 KM, bo przynajmniej wiem z czym mam do czynienia. Bałem się, że będzie miał jakieś pompowtryski, dwumasowe koło , dpf. Tak przynajmniej się sprawa wyjaśniła.

DziękiWink
Stron: 1 2
Przekierowanie