Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 1z ahu dziwna sprawa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, proszę pomóżcie bo ręce opadają .Problem ma mój kolega który posiada seata alhambre 97 1.9 tdi 90 km . Uszkodzona została upg ,oddał do warsztatu gdzie została wymieniona na nową ,głowica została zawieziona do warsztatu gdzie została wyrównana , wymienione uszczelniacze oraz dotarte gniazda zaworowe ,wtryski także zostały sprawdzone i wszystko jest ok ,następnie została zamontowana do auta. I tu zaczynają się schodki ponieważ przed remontem autko śmigało ,a teraz brak mu mocy spalanie na poziomie 12-15 l /100 km ,mechanik rozkłada ręce i nie wie dlaczego.Kolega poprosił mnie o pomoc ,po podłączeniu kompa brak błędów kąt wtrysku 50 ,turbo ładuje ,przepływomież podmieniony na drugi brak efektu ,zaworek n75 sprawny i podmieniony ,gruszka przy turbo sprawna wężyki wymienione łącznie z tym w kompie,egr sprawny ,auto zimne odpala z małym opóźnieniem ciepły z kopyta .Proszę o porady co dalej.

DYNAMICZNE:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_279431.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_279430.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_279429.html
Witam.

Problem leży wokół przepływomierza, albo on sam jest uszkodzony (nie wiem na jaki podmienialiście ale na pewno nie można zamienić sobie na dowolny, byle wtyczka pasowała), instalacja do nie go raczej mało prawdopodobna tak jak i sterownik albo nieszczelność gdzieś na dolocie. Trzeba by jeszcze pozostałe grupy zlogować. A tak na marginesie to Polska to ciekawy kraj, ludzie zaprowadzają auta do kogoś kogo dumnie nazywają mechanikiem, płacą mu nie mała kasę za robotę, którą spier..., a następnie szukają za tego mechanika rozwiązania problemu, najczęściej na forach, bo to oczywiście nic nie kosztuje, zaje..., gratulacje.

Pozdrawiam
Dlatego z Waszą pomocą sam naprawiam swój samochód Big Grin
Przepływomierz podmieniony o tym samym oznaczeniu . Znalazłem jeszcze wątek w którym pisali że przyczyną może być zapchany wydech , a mechanik wymienił złącze elastyczne gdyż było pęknięte i spaliny uciekały bokiem . A co do pseudo mechaników to trafiają się nawet w aso ale tam za ich błędy trzeba słono płacić . Jak coś zepsuję to doliczają do rachunku.
Witam.

Zapchany wydech jak najbardziej może zamulać silnik, natomiast nie będzie zafałszowywał pracy przepływomierza tak ewidentnie jak w logach, które podałeś, bynajmniej ja się nie spotkałem z takim przypadkiem w dieselu, w benzynie jest to bardziej widoczne jako chaotyczne wskazania przepływomierza mogące świadczyć o zapchanym wydechu. Najczęściej takie wyniki daje sam przepływomierz uszkodzony bądź nieszczelność w dolocie ale wszytko jest możliwe i to też warto sprawdzić. Czasami występuje to razem, kiedyś taki przypadek widziałem w Alfie albo w Vito już nie pamiętam.

Pozdrawiam
Wydech raczej nie przypchany za to dziura w dolocie bądź przepływka siadnieta bo zaniza.
Autko trafiło na innego mechanika i okazało się że uszczelka pod głowice założona nie ta pomimo prawidłowego ciśnienia ,uszczelki pod kolektor dolotowy i wylotowy założone stare { poprzedni "mechanior" chyba chciał trochę zaoszczędzić } a na koniec wysiadło turbo ,nie wiem czy z winy "nowego mechanika" czy po prostu się nagle skończyło . Kolega oddał turbo do regeneracji zobaczymy co będzie.
Fajne mechaniki, nie ma co. Turbo nie siądzie ot tak, pstryk i nie ma, jak światło. No chyba że urwał się wirnik. Pisałeś że przed naprawą auto śmigało, to co, wyjęcie turbiny spowodowało jej uszkodzenie? A uszczelka zła bo co? Z Peugeota? Przecież chłopaki odczytali z logów, że przepływka oszukuje. A może to kolejny janek, co chce trochę kasy wyrwać.
Co do uszczelek, u siebie wymieniłem tylko z wydechu, bo się rozlazła. A na kolektor ssący założyłem stare, i wszystko gra. Jeżeli uszczelki nie są dziurawe, to na pewno dłużej wytrzymają jak nowe sklepowe. Po za tym, uszczelki kosztują kilkanaście zł, więc żaden zarobek.
zmostkuj piny przez opornik 1w kierunku 6 i zobacz wtedy albo odepnij wtyczke i sie przejedz zobacz czy cos sie zmieniło
Pisałem wcześniej że, przepływka podmieniona na taką samą i nie z jakieś półki tylko z auta które jeździ i nie ma problemów , a odłączona czy nie brak reakcji. Rury dolotowe sprawdzone szczelne , ewentualnie problem z lewym powietrzem to pęknięty kolektor . Sprawdzę przy wymianie uszczelek na nowe.
Stron: 1 2
Przekierowanie