Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Problem ze skrzynią biegów/luz wałka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam Sharana 1.9 TDI 131Km 2005r skrzynia 6 biegowa przebieg 231tys km.Ostatnio jednak pojawił się problem ze skrzynią biegów. Tzn. biegi chodzą super (jak to w Vw), leciutko i bez zacięć, ale pojawił się problem z 5 biegiem. Jeżeli wrzuca się biegi po kolei od 1 do 6, każdy bieg wchodzi normalnie. Problem pojawia się przy redukowania z 6 na 5. 5 bieg nie chce wejść, trzeba cofnąć dźwignie na luz (bądź wrzucić inny bieg), i wtedy dopiero 5 wchodzi normalnie(w każdej innej sytuacji wszystko jest ok). Dzieje się tak w czasie jazdy. Jak się stoi, obojętnie czy przy zapalonym czy zgaszonym silniku, czasami też nie chce wejść 5 bieg. Bardzo proszę o jakąś opinie. Pozdrawiam.
Czytałeś o problemach w tych autach z tymi nieszczęsnymi skrzyniami FUX ?
Poczytaj na forum o luzie wzdlyznym walka w skrzyni.
Ach ta nieszczęsna piątka, u mnie wchodzi ok, ale wyje jak szalona po puszczeniu gazu, i tak już kilka lat... Sad
Mam taki sam problem jak kolega z redukcją na 5. Jestem świeżo po usunięciu luzu wzdłużnego wałka sprzęgłowego. Jutro dam znać czy problem z redukcją zniknął.
Witam wszystkich w poniedziałek jest umówiony u mechanika, zobaczymy co stwierdzi . Zapomniałem jeszcze dodać że mam też problem ze sprzęgłem bierze na samym dole, dodam że całe sprzęgło jest nowe tj. tarcza, docisk,dwumas. Czy przyczyną może być zapowietrzony układ i mieć wpływ na skrzynie biegów. Proszę o opinie. Jeszcze małe pytanie do kamil160398, czy żeby usunąć luz wałka sprzęgłowego trzeba wyjmować skrzynie biegów i jaki jest koszt takiej naprawy? Pozdrawiam
Jeżeli sprzęgło bierze na samym dole i jak na wciśniętym sprzęgle auto pomału jedzie to ewidentnie problem z luzem wałka. Oficjalnie trzeba wymienić obudowę skrzyni. Ja jednak grzebiąc trochę w internecie naprawiłem skrzynie bez jej wyciągania.
Wystarczy wyciągnąć plastikowy dekielek w skrzyni od strony lewego koła tam jest łożysko na końcu tego wałka. Zmierzyłem luz, u znajomego tokarza wytoczylem odpowiedni pierścień (wymiary: zewnętrzny 75mm, wewnętrzny 72,2mm grubość odbierasz do luzu) i wsadzasz go pod pierścień blokujący. U mnie luz wynosił 1,5mm.
Tu masz filmik o co w tym chodzi.
https://youtu.be/VDrEav9as44
Cena tej operacji uzależniona jest od tego ile zapłacisz za pierścienie i ewentualnie za zaslepke w ASO z 20zł.
Rozumiem że po dołożeniu tego pierścienia problemy z wrzucaniem 5 biegu i ze sprzęgłem przeszły?
Narazie jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Wiem, że sprzęgło łapie normalnie i do końca wysprzegla. W niedzielę jadę w trasę to dam znać jak to wygląda z redukcją.
proponuję ściągnąć ten dekiel ze skrzyni od strony lewego koła i sprawdzić koło zębate piątego biegu i czy jest dokręcone dobrze,tam występują najczęstsze awarie 5 i 6 biegu
Witam

I ja rowniez mialem problem z 5 biegiam. Potwierdzam to co koledzy pisali wczesniej, likwidacja luzu na walku rozwiazuje problem i bieg wchodzi normalnie. U mnie w skrzyni taki zabieg byl przeprowadzony jezdze po naprawie miesiac i wszystko jest ok.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Przekierowanie