Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: AYL-Jak podnieść moc 2.8 v6
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam czy jest możliwość i jak podniesć moc w motorze 2.8 v6 wszystkie sugestie mile widziane i jaki przyrost można uzyskać i jaki koszt . Pozdrawiam Smile Ps. myślę że Wesol coś poradzi Smile Smile
Kiedyś pamiętam Robert z tune up miał wizję bo też miał jednego czy dwa aga i tak miał uplanowane zaturbienie takiego silnika. Miało pękać ze 400-500 koni. Miała być trumna na dachu i ogólnie auto rodzinne które zrywa asfalt.
Generalnie innego sposobu nie ma. Wolnossaki się nie tuninguje bo nie ma jak podlać paliwa więcej bo nie ma więcej powietrza. Aktualnie chyba Robert ma jeszcze tourana jako wóz firmowy z silnikiem przełożonym na 2.0 tfsi okrojony z badziewia zbędnego ale za to duże turbo zapodane noni jakieś mega mocne sprzęgło zmontowane. Nie pamiętam niutona ale jest ponad 400 koni pod maską. Ściąga majtki z tyłka.
Widziałem gdzieś fotorelację z uturbienia sharana 2.8. Delikatnie rzecz biorąc masakra z uwagi na totalny brak miejsca pod maską. Goście wsadzali turbo z prawej strony silnika, musieli ciąć ścianę grodziową i wyspawać ją od nowa aby zrobić miejsce na turbo kosztem miejsca na nogi pasażera.

Ogólnie ten silnik to trochę niszowa sprawa. Ciężko by cokolwiek do niego dopasować (to nie tak jak w TDIku, że są dostępne bardziej wydajne wtryski czy mocniejsze turbo), ponadto wątpię aby w Polsce znalazł się ktoś kto ma rozpracowany soft tych silników choćby w celu zmiany map wtrysków.

Ogólnie rzecz biorąc, moim zdaniem w realnych pieniądzach z tego samochodu nic więcej się nie wyciągnie. Zrobić się da bo czemu nie - tak jak wesoł napisał - więcej paliwa, powietrza i mamy mocniejszy silnik...

Inna sprawa to sens tej roboty. Zakładając, że na stół operacyjny poszedłby zdrowy silnik, który ma te około 200KM (jak jest wyeksploatowany to już w ogóle zabawa nie ma sensu) to przy tych nakładach trzeba by celować w min 350 KM. Pytanie, czy wytrzyma to buda, zawieszenie itp...
Tak żeby to wysterowac trzeba albo inny ster albo najlepiej świnkę zapodać. Teraz żeby to wystrój to trzeba dzień albo dwa na hamowni i tuner jeśli się podejmie to nie weźmie jak w przypadku tdi 500 czy 800 zł tylko 1800 zł. Potem po wszystkim będzie akcja ze silnik pali hektolitry paliwa i by zagazowac to.
Jedynie co jeszcze myślę by można było zrobić to zapodać jakieś nitro nawet tylko w postaci lotnej. To i tak silnik na który nie powinno się narzekać na moc.
Ale jeśli komuś mało mocy to chyba najlepiej dlubac przy 1.8T i można wykrzesać te 300 koni a nawet więcej oczewiscie to nie kosztuje 2000 zł ale chyba jednak lepiej tu bo jest większe pole popisu i przetarte szlaki. W ayl to nawet nie ma jednomasu z mocnym sprzęgłem. Polisie przy 300 koniach poddadza się momentalnie.
Tak myślałem ale warto zapytać na forum , A Wesol weteran Smile pomoże jak zawsze. Miałem przed tym 1.8T ale chyba trafiłem( brał olej i nie jeżdził) na egzemplarz chyba mocno wyeksploatowany i nie mam zaufania do 1,8T , myślę że ten motor jest dobry np. w A3 lub Leonie . Moja "allehambra" radzi se spoko ale jak to mówią "apetyt rośnie w miarę jedzenia" . Moja alehambra to świeży szwajcar nic go nie boli(190tyś) i mam go od 1 roku (oby tak dalej) dzięki za info .znalaazłem warsztat co zrobią z 204>214KM i ze 265> 287NM czy to dużo zmieni??? . Pozdrawiam




A a ile mi da zmiana wydechu , filtra na stożek , itp (co jeszcze mogę zmienić)????
No żebyś tym stozkiem nie zabrał ze 10 koni. Nie chodzi oto by robić byle robić tylko zrobić tak żeby to działało. A jak wywalisz wydech odrazu za katem to odrazu będziesz miał 20 koni więcej?
To co obiecują to tak na wabia w tych firmach. Trzeba wiedzieć że ten silnik nigdy nie wyplul na hamowni 204 koni. Zawsze były braki.
Hmm, 204 na 214 :-) Przecież tego nawet w teorii nie poczujesz, przecież te 204KM to przy prawie 6000 obr/min... Jak często tak kręcisz ten silnik?
A niuton?
Też więcej byś odczuł jakby został ten sam ale przy niższych obrotach.

W praktyce to mocno wątpię abyś miał te 204KM więc reklama tego warsztatu to delikatnie ujmując wciskanie kitu.
Jeśli chcesz się bawić to podjedź na hamownię i niech zmierzą moment i moc. Będziesz wiedzieć na czym stoisz.
Pewnie przesuwają ogranicznik obrotów do góry to troszkę koni przybędzie na papierze. Zawsze mogą powiedzieć ze jednostka oporna i nie ma takich przyrostow.
Dzięki Wesol ,tylko pytam bo nie znam realiów i nie wiem ile ma 2.8 v6 w rzaczywistości. Myślę że temat zamknięty . Sad
Czy ktoś się orientuje czy silnik 3.2 z phaetona współpracował by z komputerem z AYL?
Stron: 1 2
Przekierowanie