Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: olej w silniku 2.0 CR diesel
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Miesiac temu wymienilem olej , wraz z wszystkimi filtrami w moim SHARANIE i od tego czasu zaczelo sie cos chrzanic , mianowicie zauwazylem ze przybywa mi oleju w silniku ( tak gdzies okolo 200ml na 1000km ) a do tego dosc szybko ubywa mi paliwa w zbiorniku ( komp pokazuje na trasie srednio 6,5 l ) ale znika wiecej. Do tego bardzo szybko wlanczaja sie wentylatory przy chlodnicy, po przejechaniu na zimnym silniku okolo2 km. POMOZCIE PLEASE.
Na jaki olej wymieniłeś? norma 504/507?
(10-08-2016 12:39)norviking69 napisał(a): [ -> ]Witam. Miesiac temu wymienilem olej , wraz z wszystkimi filtrami w moim SHARANIE i od tego czasu zaczelo sie cos chrzanic , mianowicie zauwazylem ze przybywa mi oleju w silniku ( tak gdzies okolo 200ml na 1000km ) a do tego dosc szybko ubywa mi paliwa w zbiorniku ( komp pokazuje na trasie srednio 6,5 l ) ale znika wiecej. Do tego bardzo szybko wlanczaja sie wentylatory przy chlodnicy, po przejechaniu na zimnym silniku okolo2 km. POMOZCIE PLEASE.
Te ginące paliwo masz w przybywającym oleju w silniku. Uważaj żeby nie uszkodzić silnika z powodu zmiany właściwości smarnych oleju. Mocno rozrzedzony przez ON.
wtryski leją do oleju albo UPG.
Olej, jakim go zalałem to Castrol EDGE 5W/30 VW 504 00/ 507 00. Domyslam sie ze to diesel dostaje mi sie do oleju . Ale do cholery w jaki sposób ??? Pali i chodzi jak pszczółka więc raczej wtryski nie leją , tyle ze jak jest rozgrzany to jakby mial troche ciężej podjechać pod wzniesienie. Pytanie, czy jest mozliwość ze diesel nie ma mozliwości powrotu przelewem do zbiornika ??? może wtedy dostaje sie do oleju na wyzszych obrotach.
Jakby laly to by kopcil na 100% poza tym dużą szansa ze polecialyby tłoki przy upalaniu. Tu mamy dpf wiec olej może się dostawać jak ropa jest wtryskiwana w ostatnim dotrysku. Wtedy już nie jest do wytworzenia Energii tylko wytworzenie temperatury. Spora część zostaje na gladziach cylindrów i wtedy juz do oleju trafia.
Witam.

Pojeździć dużo z podpiętym vcds-em, trasa/miasto i obserwować, jak przebiega/jak często/jak długo/przy jakim zapełnieniu itp. próba wypalania dpf, czyli obserwować dwie grupy na raz 070 i 075 i będzie wiadomo czy paliwo w oleju bierze się "z tej strony".

Pozdrawiam
Czyli jednak nie pozostaje mi nic innego jak jechać na warsztat. A czy jest jakas mozliwosc zeby to sprawdzic zanim podjade do mechanika ? Pytam , poniewaz przebywam za granicą ( Norwegia ), no i niestety ale w moim rejonie ciezko o kumatego fachowca, a sama diagnostyka to koszt około 1000zł.
Ps Bardzo dziękuje za pomoc , ( kamien z serca ) bo juz myslalem ze mi pierścienie padły.
Nie pierścienie, ale gdzieś Ci to ucieka a inaczej niż przez mechanika tego nie załatwisz, ale z ciekawości daj znać co się stało dokładnie jak już będzie po wszystkim.
Powracajac do tego problemu to niestety w dalszym ciagu potrzebuje pomocy. Wymienilem DPF , 4 wtryskiwacze,sensor podcisnienia, przeplukalem silnik razem z wyczyszczeniem kolektora ssacego i dalej przyslowiowa D..A !!!! Paliwo jak znikalo tak znika w ekspresowym tempie. Moze znajdzie sie tu ktos kto moze pomoc. Prosze.Idea
Ps. W serwisie VW nie stwierdzili zadnego bledu i to mnie martwi.
Stron: 1 2
Przekierowanie