Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: [Alhambra '98 1.8t AJH] Skrzynia biegów + jednomas + sprzęgło
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, tydzień temu padła mi skrzynia - nie bez mojej winy bo nie sprawdzałem poziomu płynów ustrojowych, a zostało w niej ok 200ml produktu olejopodobnego - znaczy gęsty czerwony.

Mówi się trudno i konsekwencje trzeba ponieść, stara skrzynia miała oznaczenie DTR 006 045J

szukam kompletu sprzęgła z jednomasem, niestety znalazłem 2 rozbieżności
galaxy 1,9 TDI
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...ywnym.html

alhambra 1,8T
https://www.motointegrator.pl/produkty/1...s-f1w079nx

porównując parametry z kompletem Valeo to wychodzi na to że to byłoby to samo.
https://www.motointegrator.pl/produkty/2...leo-835006


czy ktoś z forumowiczów doradzi co wybrać? może ktoś zakładał komplet z nexusa?
zestaw od 1Z pasuje. Tylko musi to byc zestaw od 1Z ahu od SGA a nie od golfa, leona octavi tip.
Dodam ze Golf ma 38 zebow a SGA mniej, 32 jak sie nie myle. Chodzi o tarcze sprzęgłową. Tarcze z dociskiem kupisz ok. 500zl.Nowe. Lukas jak sie nie myle zakladalismy u ojca w AFN. Kolo zamachowe na szrocie za dobra flaszke.(uzywka).

Sprawdz tylko srednice gdyz byly rozne.288,300 i jeszcze wieksze. Musisz kupic takie same.
pomieszales. Golf ma na tarczy 28 zebow a w SGA jest 23. Srednice sa w zasadzie te same bo 228mm
Dzieki za poprawke,nie mam pamieci do tych liczb. Jesli chodzi o srednice to Golf ma inna niz SGA.
(18-07-2016 19:08)peters napisał(a): [ -> ]Dodam ze Golf ma 38 zebow a SGA mniej, 32 jak sie nie myle. Chodzi o tarcze sprzęgłową. Tarcze z dociskiem kupisz ok. 500zl.Nowe. Lukas jak sie nie myle zakladalismy u ojca w AFN. Kolo zamachowe na szrocie za dobra flaszke.(uzywka).

Sprawdz tylko srednice gdyz byly rozne.288,300 i jeszcze wieksze. Musisz kupic takie same.

tylko ja mam benzynę 1,8T a nie diesla... ilość zębów na tarczy sprzęgłowej 23.

Dylemat mam jeszcze jednen, mam możliwość kupienia skrzyni z Galaxy 2.0 z oznaczeniem FOG, ludki założyli ją do diesla i na 5 biegu przy 5tys. obrotach miał prędkość ok 110km/h i teraz zagwostka jak mają się przełożenia skrzyń forda 2.0 do diesla 1,9 i benzyny 1,8t
Srednice generlanie to wystepuja tam 228 mm i 220 mm. Ale wejsc tam wejdzie spokojnie to najwieksze 228 mm. Mniejsze tez moze byc. Ale tu i tak bedzie jakie byc powinno bo sie kupuje zestaw caly do 1Z i po wszystkim.
A więc...
- Skrzynia DTR używka z przesyłką 700zł
- kpl sprzęgła z kołem zamachowym sztywnym Valeo 1190zł (chociaż się po fakcie dowiedziałem że mógłbym mieć za niecałe 900zł kpl z LUK'a, a ten sam Valeo jeszcze 150zł taniej)
- wysprzęglik LPR 350zł
- olej ATF Dexon III 3L 70zł
- osłony przegubów wewnętrznych 80zł
- uszczelniacze półosi 2szt oryginał Ford 80zł
- łożysko podpory 75zł

wymiana po domem bez kanału i podnośnika - auto na kobyłkach.
Bez pośpiechu 8 godzin demontaż, wymiana osłon, sprzęgła etc ok 3 godz, ponowny montaż 10 godzin - skrzynię wkładałem sam.

Fotorelacji nie robiłem, ale w razie czego jak ktoś potrzebuje to mogę pomóc opisać co gdzie trzyma etc.- szczególnie poduszka skrzyni bo ona najbardziej przeszkadza przy wyciąganiu.
Przekierowanie