Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Sprzęgło kompresora klimatyzacji - awaria/naprawa/wymiana
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam,


Mam taki problem, zaczęły mi skakać obroty silnika i zaobserwowałem taki objaw, jak załączam sprężarkę klimy to patrząc na koło napędowe widać, że zewnętrzne koło obraca się normalnie, a wewnętrzne szarpie czyli zrobi pół obrotu i staje na ułamek sekundy i znowu to samo itd. Sprężarka ogólnie chodzi, klima działa i wydaje mi się że może to być sprzęgło(wysprzęglik) nie wiem jak to się nazywa konkretnie. I tu moje pytanie czy jestem w stanie sobie sam z tym poradzić/wymienić czy bez jakiegoś serwisu się nie obejdzie?
I druga sprawa to panel od climatronika, znikają mi znaki na wyświetlaczu i czy można to jakoś naprawić czy wyświetlacz do wymiany, ewentualnie cały moduł tylko czy trzeba by było go jakoś adoptować czy wystarczy wymiana 1 do 1.
witam cię kolego sprzęgiełko możesz sobie sam wymienić bez problemu , ja u siebie ściągałem, nie chciało mi zejść to zrobiłem sobie ściągacz w 15minut i miałem zdjęte,moim zdaniem jak przerywa to nie będzie raczej wina sprzęgiełka tylko czego innego,może cewka, jeśli chodzi o panel climatronika to możesz go wymienić bez adaptacji, bo wątpię żebyś dostał sam wyświetlacz,
Zauważyłem kolejną rzecz, sprężarka się jednak wyłączyła i już nie chłodzi muszę podejść i sprawdzić kod błędu.
Właśnie też się zastanawiam czy to jednak może nie cewka skoro odłączyło sprężarkę.
Czy przy wyłączonym silniku powinno się to kółko w środku dać kręcić czy nie ? Może ktoś sprawdzić u siebie i napisać ?
U mnie kręci, ale ciężko, mam nadzieję tylko że to sprężarka nie dogorywa bo to parę stówek kosztuje.
Jeszcze jedno pytanie co monitoruje stan sprężarki: cewka jakiś przekaźnik czy coś jeszcze innego?
nie moge zrozumiec oco dokladnie pytasz.
logiczne jest to ze jak zgasisz silnik to prad co cewki juz nie idzie wiec sprzegielko nie trzyma juz i da sie krecic kompresorem.
u mnie chodzi lekko nie ma zbyt dużego obciążenia przy kręceniu, najprawdopodobniej pada ci sprężarka , szukaj od innego VW, seata bo są takie same, ja kiedyś zakładałem do sharana od S. Ibizy i śmigało bez problemu
(04-05-2014 19:37)wesol napisał(a): [ -> ]nie moge zrozumiec oco dokladnie pytasz.
logiczne jest to ze jak zgasisz silnik to prad co cewki juz nie idzie wiec sprzegielko nie trzyma juz i da sie krecic kompresorem.

Właśnie, powinno chodzić lekko, a u mnie stawia opór.
Pytam co monitoruje pracę sprężarki bo może to mi pomóc w znalezieniu przyczyny, bo regeneracja drogo wychodzi. Może właśnie cewka nie trzyma skoro nie chodzi płynnie, chociaż to nie oznacza że sprężarka się nie zatarła skoro szarpie i może przez duży opór/tarcie się wyłącza.
Witam kolegów Smile
Czekałem i czekałem, aż w końcu przyszedł czas na zabranie się za tą sprężarkę i tutaj moje pytanie czy da się zdjąć koło pasowe, sprzęgło i cewkę bez zdejmowania całej sprężarki i rozłączania węży ?
Mam taki kompresor Sanden SD7V16.

Witam,

Podjąłem się naprawy cewki i na szczęście okazało się że cewka w porządku, problem był z masą od cewki, cała zardzewiała, po oczyszczeniu zaczęło pracować super. Po kilku dniach podczas uruchamiania samochodu panel od climatronika zaczoł migać. Klima działała więc sprawdziłem błąd ( F129 - czujnik ciśnienia klimatyzacji) i wykasowałem. Działało później nadal do dzisiaj, z nawiewu poleciał dymek taki jak z e-fajka powiedzmy i od tej leci gorące powietrze. Czy to jakaś nieszczelność i czynnik uciekł czy jak mi kolega sugeruje coś z drugim biegiem wentylatorów?
Czy po zrobieniu bloków pomiarowych czegoś się dowiem i jakie numery powinny mnie interesować?
Witam

Mam następujący problem na wolnych obrotach ślizga sie sprzeglo klimatyzacji po dodaniu gazu jest ok.

Jakies sugestie odnosnie tego problemuSmile
wytarte powierzchnie stykowe w sprzegilku albo zle ustawiona szczelina na sprzegle.
U mnie jest podobnie co jakis czas szczotka druciana w ruch i na jakis czas spokoj ale tak jak pisze wesol szczeliny na sprzegle
Nie widze przeszkód by ustawic ta szczeline tak jak powinno byc. nie pamietam jaka ma byc ta szczelina ale chyba okolo 0.35 mm.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie