Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: 1.8T AWC/AJH brak mocy/szarpie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Od jakiegoś czasu borykam się u siebie z problemem a mianowiecie brak mocy,szarpanie podczas przyśpieszania.
Wymienione:
Cewki zapłonowe(nowe)+ świece
Zawór N75
Czyszczony EGR
Czyszczona przepustnica
Posprawdzane podciśnienia ewent.powymieniane
Po wymianie zaworu N75 odzyskał moc ale tylko na 2 dni
Wywala błąd P1152
Na założonym wskazniku doładowania widać że turbina pompuje tak do 0,3 natomiast jak wymieniłem zawór N75 pompowała nawet do 0,9.
Silnik AWC
No i powinno pompowac 0,8-0,9 tak jest ok.
Zaczalbym od sprawdzenia szczelnosci calego ukladu podcisnienia.

A adaptacje przepustnicy zrobiles po czyszczeniu ?
Układ podciśnieniowy i ciśnieniowy sprawdzony pompką http://basspolska.com/pompa-prozniowa-po...niowa.html
ewentualnie jak miałem jakieś wątpliwości co do przewodów to wymienione na silikonowe.
Jedynie do czego mam zastrzeżenie to że jak jest podciśnienie które idzie do egr jak sprawdzam pompką to nie trzyma i nie wiem czy to jest przyczyną.Egr w sobotę wyczyszczony.
Adaptację przepustnicy i EGR zrobię dziś bo mój Vag coś nie miał ochoty
A jest ktoś z Wawa z takim motorem żeby podmienić na chwilę przepływomierz i zobaczyć.
Czy turbina powinna pompować za każdym nacisnieciem pedału gazu 0,8-0,9 czy tylko przy dużym obciążeniu .
U mnie jest tak na 1,2,3,pompuje 0,5-0,6 natomiast jak jade na 4 , 5 tak z 5okm/h i wcisne gaz to pomuje 0,8-0,9.
Czy to prawidłowo?
Witam, po zakupie alhambry po dokładnym przyjrzeniu się stwierdziłem wiele nieprawidłowości w montażu (kilka tematów niżej bez odpowiedzi i zdjęć o które prosiłem) więc jak to po zakupie trzeba było parę rzeczy wymienić to na pierwszy ogień po założeniu gazu poszły świece, uszczelki pokrywy zaworów, simering wałka rozrządu przy czujniku położenia wałka (jakiś pacan zamiast wymienić simer użył sylikonu żeby zlikwidować wyciek oleju) oprócz tego próbowałem nałożyć rury dolotu na ich prawdopodobne miejsce montażu (dlatego m.in. prosiłem o fotki jak wygląda komora silnika w 1,8t żeby nie narobić bydła pod maską) i naderwałem kolano dolotu przy turbinie bo lichocine z sylikonu zrobili, wymieniłem oryginalny DV bo już "konik" parskał na DV w komplecie z zaślepką do tego kolana, ale po tym wszystkim miałem problem z przeładowaniem turbiny, wczoraj wziąłem się za to, rozebrałem jeszcze raz cały dolot i wyciągnąłem rury do IC dla lepszego dojścia i jak się okazało za przeładowanie winnymi były wężyki ciśnieniowe z turbiny do N75 i z N75 do WestGate - oba były sparciałe, po wymianie problem przeładowania zniknął, ale auto nie odzyskało mocy, błędów już prawie nie ma - temu prawie bo wywala 16989 błąd pamięci ROM, ale przed tą awarią też on był i silnik ciągnął. gdzie szukać jeszcze jakiej usterki? Dzisiaj jeszcze sprawdzałem ten przewód do WG czy rusza sztangą i po podaniu mu ok 1 bar słychać takie uderzenie w obie strony, a ciężko cokolwiek zdziałać na postoju bez obciążenia. Sprawdzałem też N75 czy nie puszcza ciśnienia mimowolnie, ale nic nie puścił po podaniu ok 1 bara
Kolego sprawdź jeszcze sondę lambda.
Sprawdź czy to wszystko masz dobrze podłączone:
[attachment=2991]
[attachment=2992]
prawie, bo akuratnie przewody z odpowietrzenia paliwa z przewietrzeniem N75 (nr 4 i 6 na schemacie Części układu chłodzenia doładowywanego....) mam zamienione miejscami - zdaje mi się że to bez znaczenia skoro i tu ciągnie i tu, a zawór nie puszcza ciśnienia.

odnośnie sondy to na Pb pracuje prawidłowo w zakresie 0,1-0,9V na gazie jest [automat-usunięto wulgaryzm], ale zakładam że najpierw ma jeździć dobrze na Pb żeby można było gaz ustawiać, spalanie póki co w okolicach 15-16l/100km LPG, komputer pokazuje na starcie ok 99,99l/100 po chwili schodzi prawidłowo nawet do 12l, ale na postoju rośnie.
U mnie też źre 15l/100km przy średniej 140km/h. Jednak przyznam że mam uczucie jakby również nie dawał pełnej mocy i trochę odpuszczał.. Przy okazji, jak już dobrałeś mu się do flaczków, mógłbyś wrzucić fotę z zaworkiem DV? Nie mam dostępu do kanału więc szukanie jest mordęgą.
Jak przestanie lać to zrobię fotę komory silnika i wrzucę dla ciebie.
A co potrzebujesz z DV? bo u mnie póki przewody ciśnieniowe łączące Turbo z WestGate przez N75 były dziurawe, powyżej 3tyś obr. oprócz porządnego szarpnięcia z odcięcia - błąd przeładowania turba, przy lekkim naciskaniu gazu słyszalne było spuszczanie ciśnienia przez DV bo WG był zamknięty (ciśnienie które miało trafić do WG poszło do luftu) i w kolektorze ssącym nie było dostatecznego ciśnienia więc stąd upuszczał DV. Odnośnie wymiany - bardzo prosta, tylko dojście parszywe.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie