Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Wypadanie zapłonu- błąd 1668...
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Jak w temacie - wywala błędy 16686 i 16688. Wypadanie pojawia się sporadycznie, raz, dwa razy na 100 km.
Pacjent to Alhambra 2,0 ATM z roku 2000.
Wymienione cewka, przewody i świece.
Dzieje się to gazie i na benzynie.
Może ktoś ma jakiś pomysł?
sprawdź czy na rozrządzie się nie przestawia może być za to odpowiedzialne koło zębate na wale korbowym po którym idzie pasek rozrządu warto takrze sprawdzić czójnik położenia wału korbowego
Ja miałem podobnie: dwa razy zapalił się check, po podłączeniu do kompa okazało się wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów. Zrobiłem reset błędów i przez jakiś czas było ok. Niespodzianka spotkała mnie trochę później, podczas podróży na wakacje - wywalił się check i nie chciał dać się zresetować. Auto kulało na jednym garze. Po powrocie do domu było sprawdzanie świec, kabli, cewki i w końcu okazało się, że nie było kompresji na 3 garze. W efekcie była to wina wypalonego dość potężnie zaworu wydechowego na tym cylindrze.
u mnie w dieslu było tak że koło na wale się wyrobiło i zależnie od obciążenia silnika wywalało mi go na rozrządzie nie przeskakiwał na pasku tylko koło od wału lekko robił ruch i to powodowało przestawienie się rozrzadu chodził jak traktor wymieniłem koło na wale wraz z rozrządem i chodzi ok
Wypadanie zaplonu na 1 cylindrze oznaczalo u mnie wypalenie zaworu wydechowego na 1 cyl. Sprawdz cisnienie na cylindrach.
Witam!
Drodzy forumowicze na temat który mnie trapi znalazłem częściowe informacje, ale nie taki przypadek który jest u mnie w Sharanie 2.0 8V 115KM ATM. Wyskoczyły błędy: 16684, 16685, 16686 tzn. wypadający zapłon na 1 i 2 cylindrze. HuhHuh Czy to może oznaczać walniętą cewkę czy raczej coś innego. Może mieliście taki przypadek u siebie lub u znajomych.
Z góry dziękuję za pomoc . Bortreh.
U mnie wypadanie zapłonu na jednym cylindrze było skutkiem wypalonego zaworu wydechowego i braku kompresji.
Witam.

Tak jak koledzy już pisali kompresję wypada sprawdzić. Przy cewkach dwu iskrowych typu 2x2, a chyba taka tam jest, bo generalnie jest to domena grupy vag-a, gdzie sparowane są tak, że dają iskrę jedna na 2 i 3 cyl., a druga na 1 i 4 cyl., bardzo ciężko o taką jej awarię, żeby nie było iskry na 1 i 2 cyl. Zresztą najprościej jest wyciągnąć świece na wierzch, kręcić rozrusznikiem i zobaczyć czy dają iskrę. Prawdopodobnie u Ciebie problem będzie leżał gdzie indziej, możliwe że właśnie w kompresji, wtryskiwaczach albo z odczytem czujnika z wałka/wału czy czujnikiem spalania stukowego. O ile sprawdzenie iskry czy zamianę wtryskiwaczy, przewodów WN zrobisz bez vag-a, to do sprawdzenia czujników będziesz go potrzebował i podczas występowania problemu musisz obserwować ich zachowanie w blokach pomiarowych, chyba że chcesz to możesz je wszystkie wyciągnąć i profilaktycznie wyczyścić je i ich miejsca ale chyba nie tędy droga.

Pozdrawiam
Może też ci zwyczajnie zachlapywace (zarzucać) olej na świece jeśli ci silnik bierze olej. Miałem tak w passacie B5. Wymiana uszczelniaczy zawodowych i po problemie.
Witam.
A gdzie w tym silniku znajduje się ten czujnik i do czego jest podpięty. Przydał by się najlepiej schemat budowy tego silnika to by mi ułatwiło szukanie teraz i na przyszłość przy innych problemach. Z góry dziękuję. Bortreh.
Stron: 1 2
Przekierowanie