Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA

Pełna wersja: Felgi Vw Sharan 01r ALU 17'
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Witam, zamierzałem wymienić swoje stalowe koła w Sharanie 15' na felgi aluminiowe 17'. Znalazłem okazyjnie za cenę 600zł 4 koła z oponami na sezon aby dojeździć a przez zimę znajdę coś lepszego. Rozmiar opon to 225/45R17 opony dunlop. Rozstaw śrub 5 x 112 w Sharanie taki jest?.Symbol felg to ET 38. Czy ktoś praktykował takie felgi jak to się sprawdza na drogach ?. Poniżej zamieszczam foto felg[Obrazek: 1845081596]

Chciałbym jescze się dowiedzieć,czy nie trzeba stosować dystansów do tych felg aby nie ocierały o nic ?.
niskie ET wiec juz i te kola beda leciutko wystawac. Dystansów nie trzeba w takich wypadkach dawac. Rozstaw srub sharana to 5x112 tak wiec by podpasowaly.
A miał ktoś doświadczenia z takimi kołami ?. Dobrze to będzie sie z tym jeździć w SharanieWink?
Cena chyba dobra jak za te felgi nie??..a dystansy w jakich przypadkach sie daje,ze przy okazji zapytam?
Jesli ET felgi jest bardzo wysokie ( raczej rzadkość bo przeważnie jest odwrotnie) to koła sa mocno schowane w nadkolach i moze ocierac ale wewnatrz przy skreconych kolach na maxa. Jesli ET jest przesadnie niskie to kola wystaja poza obrys auta co grozi utrata dowodu rejestracyjnego ale sterownosc wtedy takze jest nieciekawa. Kolo zamiast ulegac skreceniu w miejscu zatacza łuk. Ciezko sie kreci kierownica a poza tym brak panowana nad pojazdem.
TO co lepiej odpuśćić temat i jeździć na 15'stkach dalej?.W przypadku tych felg jest to ET duże czy małe?. Czy w ogóle Vw wypuszczało Sharany na felgach 17 przy takiej szerokości opon?, bo przecież dochodzi jescze spalanie paliwa, jak mam teraz 195/65R15 a zamienić na te,trzeba sie chyba mocniej zastanowić.. albo nie wiem. Jak myślicie?.
ET wydaje si ebyc odpowiednie wiec tu raczje nie widze problemu. CO do szerokosci opon to uzalezniona jest przede wszystkim od szerokosci felgi. 7,5 cala to szerokosc opon min 215-leciutko naciagniete bedą. Opony wiadomo najlepiej typowe bo w 17" to i tak nie beda tanie. Komfort oczewiscie spadnie, tak jak przyspieszenie no i spalanie wzrosnie. Niestety cos za cos a producenci opon czy felg nie berdzo chcą robic duze kola z w miare sensownym rozmiarze czyli np felgi 17 cali a le opony zeby byly 195 szerokosci z profilem takim by to nie był naleśnik.
Najlepiej to bym wolal jak juz to 205/60/R17 ale to opony bym sobie dokupił, przyśpieszenie też bedzie slabsze?.Bo większe opory toczenia pokonuje tak szeroka opona, nie wiem zastanawiam sie jeszcze nad kupnem tego bo nie chcialbym dodatkowych kłopotów sobie robić,znalazłem tak okazyjnie i myślę jeszcze nad tym tematem.

A czy przy tak niskiej oponie nie bedzie czuć podczas jazdy mocniej niż w tych co mam np, dziur i uderzeń mocniejszych nie bedzie ?.
Kolego ja od niedawna jeżdze na 17. szerokość felg mam 7 cali i ET 38 a rozmiar opon założyłem 215/50 trochę nietypowe ale nie chciałem szerszych bo wtedy mój dieselek by sie nie uciągnoł Smile i przy niższym profilu felgi by bardziej dostawały po dupie.Powiem ci tyle że nic nie obciera i felga nie jest wystawiona poza obrys samochodu,felga można powiedzieć ze sie chowa w nadkole,ale opony mam z rantem i nie wiem przy przy jakimś dużym obciązeniu by nie obcierały.Wcześniej miałem oryginalne alu 16 i opony 215/55 i komfort był zajebisty,po założeniu tych 17 jest róznica w komfordze,ale za to auto trzyma sie drogi jak głupie, no i wygląd o wiele lepszy na 17 niż na 16.Jeżeli chodzi o spalanie to jest wyzsze o 0.5-do niecałej litry.I co najwazniejsze nie zapominaj że opony mają być wzmacniane ,indeks nośności przynajmniej 95. Jak masz jeszcze jakieś pytania to pytaj Smile
Przyspiecha gorsza nie tyle z raci iz szerszy laczke co z tego ze wieksz amasa wirujaca. Cieżko taką mase wprawic w ruch jak i potem wyhamować. Nosnosc jak nosnosc jest owszem istotna i juz o tym pisalem na forum z tym ze przy 17calach i kapciach 215/45 lub na 40 ( chyba najbardziej typowy wymiar dla 17 cali to nosnosc bedzie wystarczajaca. Problem z nosnoscia jest przy 15 czy 16 calach. Generalnie to im niejsze kolo tym wiadomo nosnosc mniejsza.
Tak jak kolega wyzej do 16 cali jest jeszcze komfort a powyzej juz niestety taczka. Dodam tylko do siebie ze aktualnie kola ma na shariku od astry G. Kupilem te almki kiedys nowe i maja system VARI-FIT ktory umozliwia montaz na roznym rozstawie srub. Opony to typowe 205/55/16 coprawda nie sa o nosnosci wymaganej ale tylko o jedno oczko nizej. Opony dobrej marki i nowe wiec spie spokojnie.
Dodam ze jesli masz zakupic felunek i opony uzywki czy jakiejs lipnej firmy to sobie daruj. Przerabialem ten temat i naprawde nie warto.
No troche te opony tez sa niskie,bo wolalbym jakies 205/55 najlepiej. Przez zime bym coś sobie poszukał może innego,a na raźie dojeździć by ten sezon jeszcze na tych felgach i oponach. Nie wiem póki co sie zastanawiam nad tym tematem.

Kolego RAFFEN a róznica w komforcie to na co sie odwróciła ?. Czyli nie bardzo sie chyba w te 17'stki pchać potrzebaHuh
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Przekierowanie